Dodaj publikację
Autor
Magdalena Pikuła
Data publikacji
2021-01-13
Średnia ocena
5,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nauczyciel: mgr Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2020 Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2023 Nauczany przedmiot: Język angielski Opiekun stażu: mgr Szkoła: Szkoła Podstawowa w Ludwinowie, Ludwinów 30, 42-320 Niegowa Dyrektor Szkoły: mgr POSIADANE KWALIFIKACJE: ukończone studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Filologicznym na kierunku filologia angielska, specjalność: nauczycielska CELE STAŻU: Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele szczegółowe: 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły, 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w formach kształcenia ustawicznego. Podstawowe akty prawne: 1. Ustawa z 26 stycznia 1982r. karta Nauczyciela ( Dz.U. 2019r. poz 2215) 2. Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2018 poz 1547) 3. Rozporzadzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019r poz. 1650) § 7 ust.2 Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują: § 7 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. • analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: - Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; - Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. z późniejszymi zmianami; - Rozporzadzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019r poz. 1650) • tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu; • analiza artykułów zamieszczonych przez portale internetowe poświęcone awansowi przy tworzeniu planu rozwoju, sprawozdania, prezentacji dorobku; • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; • sporządzenie projektu planu rozwoju zawodowego; • sporządzenie wniosku oraz przygotowanie dokumentacji do organu prowadzącego. Wrzesień 2020 Czerwiec 2021 • przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; • opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego; • notatki własne 2. Współpraca z opiekunem stażu. • zawarcie kontraktu z opiekunem określającego przyjęte warunki współpracy; • ustalenie terminów spotkań; • obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; • omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć; • przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2020 Cały okres stażu (zgodnie z harmonogramem) Czerwiec 2023 • kontrakt; • harmonogram współpracy; • scenariusze zajęć; • arkusze obserwacji. • notatki własne • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 3. Obserwacja zajęć przeprowadzonych przez innych nauczycieli w tym zajęć otwartych • obserwacja i omówienie zajęć. Cały okres stażu • potwierdzenia, • notatki własne 4. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego • aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących); • udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli (szkolenia organizowane przez zespół samokształceniowy, rady szkoleniowe). • udział w zajęciach otwartych i koleżeńskich Cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych szkoleniach, warsztatach, kursach. • notatki własne • zaświadczenia, potwierdzenia 5. Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych. • współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych wynikających z kalendarza imprez • zamieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji z imprez i uroczystości szkolnych Cały okres stażu • scenariusze imprez 6. Przyswajanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. • Zapoznanie się z literaturą z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. • Śledzenie nowości w literaturze i czasopismach. • Systematyczne przeglądanie w Internecie stron edukacyjnych Cały okres stażu • notatki własne • wykaz książek • wykaz stron internetowych 7. Opracowanie własnej bazy materiałów i pomocy dydaktycznych • gromadzenie oraz tworzenie własnych pomocy dydaktycznych (gry karciane, gry planszowe, karty pracy, itp.) Cały okres stażu • zbiór pomocy dydaktycznych •karty pracy • przykładowe scenariusze zajęć • zdjęcia 8. Organizowanie szkolnych konkursów. • organizacja szkolnego konkursu językowo-plastycznego • organizacja szkolnego konkursu językowego „English around us” Cały okres stażu • opracowanie regulaminu • zdjęcia 9. Uczestnictwo w pracach związanych z realizacją zadań szkoły • pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego • współtworzenie i aktualizowanie dokumentacji szkolnej w ramach współpracy w Zespole Samokształceniowym Nauczycieli klas 4-8 • udział w posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej • udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Cały okres stażu Zgodnie z planem pracy Rady Pedagogicznej • dokumentacja szkolna • potwierdzenia § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie środowiska uczniów i ich rodziców • obserwacja uczniów w różnych sytuacjach • spotkania z rodzicami, rozmowy indywidualne, wspólne rozwiązywanie szkolnych problemów • wspólne rozwiązywanie (z rodzicami i innymi nauczycielami) problemów szkolnych uczniów Cały okres stażu Wg potrzeb • notatki własne • wpisy w dziennikach 2. Poszerzanie wiedzy na temat potrzeb i możliwości uczniów • analiza dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej uczniów (opinie i orzeczenia) • analiza programu profilaktyczno-wychowawczego placówki na dany rok szkolny • dostosowanie metod i form pracy, tak aby zaangażować każdego ucznia (zróżnicowane zabawy, gry) • rozszerzenie tematyki zajęć dla uczniów uzdolnionych i zainteresowanych, tworzenie dodatkowych zadań • pomoc uczniom z trudnościami edukacyjnymi w powtórzeniu i utrwaleniu materiału Cały okres stażu •potwierdzenie •notatki własne •karty pracy • zbiór pomocy dydaktycznych 3. Prowadzenie zajęć dodatkowych • prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz rozwijających z języka angielskiego. • przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych – praca indywidualna lub zespołowa Zajęcia 1 raz w tygodniu Cały okres stażu • wpisy w dziennikach • potwierdzenie § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy metod aktywizujących ucznia. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykorzystywanie metod aktywizujących ucznia • wykorzystywanie metod aktywizujących na zajęciach, dostosowanych do potrzeb i możliwości podopiecznych • korzystanie z portali, stron internetowych i czasopism przeznaczonych dla nauczycieli języków obcych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych • udział w szkoleniach i webinariach dot. wykorzystywania metod aktywizujących na lekcjach • stosowanie metod opartych na działaniu, przeżywaniu, poznawaniu: burza mózgów, mapa myślowa, drama, gry dydaktyczne, bingo, stacje zadaniowe, biegane zadania, memory, gry karciane Cały okres stażu • przykładowe scenariusze zajęć • notatki własne • zaświadczenia • karty pracy • zbiór pomocy dydaktycznych § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Ewaluacja podejmowanych działań edukacyjno-wychowawczych • samodzielna analiza skuteczności prowadzonych działań poprzez obserwację podopiecznych • analiza wyników przeprowadzonych sprawdzianów, klasówek itp. • rozmowy z rodzicami i nauczycielami • konsultowanie przeprowadzonych zajęć z osobą obserwującą • określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. W okresie trwania stażu • notatki własne • wnioski • wprowadzenie udoskonaleń w prowadzeniu zajęć. § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna • ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć prowadzonych • przedstawienie scenariusza zajęć do konsultacji • przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna • ewaluacja – omówienie przebiegu i efektów zajęć 4 zajęcia w każdym roku stażu • scenariusze zajęć • arkusz obserwacji lekcji • notatki własne 2. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora • ustalenie z dyrektorem terminu zajęć • przedstawienie opiekunowi scenariusza zajęć do konsultacji • przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora • ewaluacja – omówienie przebiegu i efektów zajęć Po ustaleniu przez dyrektora • scenariusze zajęć • arkusz obserwacji lekcji • notatki własne 3. Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia • wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami uczącymi w danej klasie • udział w zespole przedmiotowym - przedstawianie sugestii i opinii nt. bieżącej działalności edukacyjno-wychowawczej szkoły • dzielenie się doświadczeniem i wiedzą zdobyta na szkoleniach (program eTwinning, Erasmus+ KA1 i KA2) Cały okres stażu, według potrzeb •notatki własne • lista obecności • materiały przygotowane na szkolenie 4. Przeprowadzenie 2 lekcji otwartych dla wszystkich nauczycieli szkoły w trakcie trwania stażu. • przygotowanie i omówienie 2 scenariuszy zajęć z opiekunem stażu • ewaluacja – omówienie przebiegu i efektów zajęć z opiekunem stażu 2 lekcje w trakcie całego okresu stażu • lista obecności • materiały przygotowane na lekcje § 7 ust.2 pkt.6 Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i współczesnych problemów społeczno-cywilizacyjnych. • przedstawianie sugestii i opinii nt. bieżącej działalności edukacyjno-wychowawczej szkoły • zapoznanie z orzeczeniami oraz opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznych • dostosowanie wymagań edukacyjnych • indywidualizacja metod i form pracy ze względu na potrzeby i możliwości uczniów • diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów we współpracy z pedagogiem szkolnym. • współpraca z rodzicami • kontakty z rodzicami – zebrania, rozmowy indywidualne, rozwiązywanie problemów, kontakt przez e – dziennik • indywidualne rozmowy z uczniami Cały okres stażu • notatki własne • dokumentacja własna 2. Podejmowanie działań związanych z profilaktyką dopalaczy, używek oraz uzależnień od komputera, internetu • uwrażliwienie uczniów na potrzeby innych ludzi oraz otaczającego świata. • poruszanie tematyki dopalaczy, cyberprzemocy, fonoholizmu Cały okres stażu – zgodnie z programem profilaktyczno- wychowawczym obowiązującym w szkole • notatki własne 3. Kształtowanie prospołecznych, obywatelskich i patriotycznych postaw uczniów oraz przekazywanie dziedzictwa kulturowego • współorganizowanie wycieczek po najbliższej okolicy • współpraca z Kołem Gospodyń Wiejskich •współpraca z lokalnymi stowarzyszeniami • czynne zachęcanie uczniów do udziału w wolontariacie • wsparcie uczniów w organizacji akcji prospołecznych na terenie szkoły • kształtowanie postaw prozdrowotnych – opracowanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem tematyki ekologicznej, prozdrowotnej • udział uczniów w apelach związanych ze świętami narodowymi. Cały okres stażu Zgodnie z harmonogramem • notatki własne • zapisy w dziennikach lekcyjnych • scenariusze zajęć • zdjęcia § 7 ust.2 pkt.7 Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświat, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Doskonalenie wiedzy i umiejętności związanych z obowiązującymi dokumentami i aktami prawnymi w oświacie. • analiza obowiązujących ustaw i rozporządzeń związanych z oświatą • analiza przepisów prawa dot. awansu zawodowego nauczycieli • analiza dokumentów wewnątrzszkolnych, np. programu profilaktyczno-wychowawczego, statutu itp. Cały okres stażu • notatki własne • dokumentacja własna 2. Wykorzystywanie wiedzy o prawie oświatowym • wykorzystywanie zdobytej wiedzy do opracowania planu rozwoju zawodowego, sprawozdania itp. • analizowanie przepisów prawa oświatowego do bieżącej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Cały okres stażu • notatki własne § 7 ust.2 pkt.8 Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w pracy. • wyszukiwanie i drukowanie potrzebnych informacji z zakresu awansu zawodowego i przepisów prawa oświatowego • przygotowanie dokumentacji szkolnej: planów realizacji treści programowych, sprawozdań i innych • współtworzenie strony internetowej szkoły: sporządzanie notatek informacyjnych z wycieczek i uroczystości, umieszczanie relacji na stronie szkoły • utrzymywanie e-mailowego kontaktu z gronem pedagogicznym, rodzicami, instytucjami oświatowymi, • wymiana informacji, doświadczeń i materiałów z innymi nauczycielami, • wyszukiwanie ciekawych pozycji wydawniczych – zakup książek, czasopism do celów samokształceniowych • utworzenie własnej biblioteczki multimedialnej metodycznoprzedmiotowej i własnej bazy cyfrowych materiałów dydaktycznych, • uczestnictwo w kursach e-learningowych, webinariach, ekonferencjach • publikacje własnych materiałów na stronach internetowych Cały okres stażu • dokumentacja własna • zdjęcia • sporządzone materiały dydaktyczne • materiał zamieszczony na edukacyjnych portalach internetowych dla nauczycieli 2. Wykorzystywanie narzędzi TIK podczas zajęć. • opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych przy pomocy komputera • wykorzystywanie filmów i prezentacji multimedialnych w trakcie zajęć • wykorzystanie tablicy multimedialnej podczas zajęć • stosowanie szerokiego zakresu aplikacji i programów multimedialnych, między innymi quizów interaktywnych (np. Kahoot, Quizizz), gier i zadań interaktywnych (np. Quizlet, LearningApps, genially), cyfrowych podręczników interaktywnych • prowadzenie dziennika elektronicznego • prowadzenie z uczniami zajęć online Cały okres stażu • dokumentacja własna • zdjęcia • sporządzone materiały dydaktyczne • w sytuacji zawieszenia zajęć Opracowała: Zatwierdzam do realizacji: ………………………………………… ………………………………….... (data i podpis dyrektora) (podpis nauczyciela)
 Pobierz (doc, 112,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Nauczyciel: mgr

Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2020

Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2023

Nauczany przedmiot: Język angielski

Opiekun stażu: mgr

Szkoła: Szkoła Podstawowa w Ludwinowie, Ludwinów 30, 42-320 Niegowa

Dyrektor Szkoły: mgr

POSIADANE KWALIFIKACJE: ukończone studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na Wydziale Filologicznym na kierunku filologia angielska, specjalność: nauczycielska

CELE STAŻU:

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

Cele szczegółowe:

1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej,

2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły,

3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w formach kształcenia ustawicznego.

Podstawowe akty prawne:

1. Ustawa z 26 stycznia 1982r. karta Nauczyciela ( Dz.U. 2019r. poz 2215)

2. Rozporządzenie MEN z dnia  26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2018 poz 1547)

3. Rozporzadzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019r poz. 1650)

§ 7 ust.2

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:

§ 7 ust.2  pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Dowody realizacji |
|1. | |• analiza przepisów prawa oświatowego | |• przedłożenie wniosku o |
| | |regulujących system awansu zawodowego: |Wrzesień 2020 |rozpoczęcie stażu; |
| | |- Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 | |• opracowanie projektu |
| | |roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu | |planu rozwoju zawodowego; |
| | |zawodowego przez nauczycieli; | |• notatki własne |
| | |- Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 | | |
| | |stycznia 1982r. z późniejszymi zmianami; | | |
| | |- Rozporzadzenie MEN z dnia 23 sierpnia | | |
| | |2019r. zmieniające rozporządzenia w | | |
| | |sprawie uzyskiwania stopnia awansu | | |
| | |zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2019r| | |
| | |poz. 1650) | | |
| | |• tworzenie na własny użytek biblioteczki | | |
| | |tekstów aktów prawnych dotyczących awansu;| | |
| |Poznanie procedury awansu | | | |
| |zawodowego nauczycieli. |• analiza artykułów zamieszczonych przez | | |
| | |portale internetowe poświęcone awansowi | | |
| | |przy tworzeniu planu rozwoju, | | |
| | |sprawozdania, prezentacji dorobku; | | |
| | |• złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; | | |
| | |• sporządzenie projektu planu rozwoju | | |
| | |zawodowego; | | |
| | |• sporządzenie wniosku oraz przygotowanie | | |
| | |dokumentacji do organu prowadzącego. | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Czerwiec 2021 | |
|2. | |• zawarcie kontraktu z opiekunem |Wrzesień 2020 |• kontrakt; |
| | |określającego przyjęte warunki współpracy;| | |
| | |• ustalenie terminów spotkań; | | |
| | |• obserwacja zajęć prowadzonych przez | | |
| | |opiekuna stażu; | |• harmonogram współpracy; |
| | |• omawianie prowadzonych i obserwowanych | |• scenariusze zajęć; |
| | |zajęć w celu doskonalenia umiejętności | |• arkusze obserwacji. |
| | |omawiania i ewaluacji własnych i |Cały okres ...