Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć Etap edukacyjny: edukacja wczesnoszkolna: klasa I
Przedmiot :
edukacja polonistyczna
edukacja matematyczna
edukacja muzyczna
edukacja techniczna
Walentynki to może nie jest polska tradycja, ale motyw serca pojawia się tak często w naszej kulturze i języku, że warto do niego nawiązać. Każda okazja jest dobra, by przekazać dzieciom nieco wiedzy i nauczyć czegoś pożytecznego. Walentynki są pretekstem do okazania sobie słownych dowodów koleżeństwa, sympatii, szacunku.
Tytuł, numer lekcji z e-podręcznikahttp://e-bajkidladzieci.pl/witaj-franklin/odcinek-18-franklin-i-rozbity-globus-franklin-i-walentynki/
Temat: Walentynki - pod hasłem „Uwierzyć w siebie”– czyli poczuć się potrzebnym, ważnym i lubianym. Ćwiczenia czytaniu i pisaniu wyrazów. Utrwalenie poznanych liczb. Przeliczanie, dodawanie ,odejmowanie w zakresie 10.
Realizowane obszar/y podstawy programowej
p. 1.1a, 1.3a, 1.3f, 3.1,4.1, 4.2,5. 2,5.6,6.2b, 10.3,11.1 p.: 7.5, 7.8
Kształtowane umiejętności ucznia w zakresie poszczególnych kompetencji kluczowych:
Kompetencje społeczne:
• doskonalenie umiejętności współpracy w grupie;
Umiejętność uczenia się:
• wzbogacanie słownictwa;
• doskonalenie dodawania liczb w zakresie 10
• kształtowanie spostrzegawczości;
• rozwijanie kreatywności;
Kompetencje językowe:
• rozwijanie słownictwa czynnego;
• kształtowanie umiejętności słowotwórczych;
• doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej;
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami.
Kompetencje muzyczne:
• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
• rozwijanie wrażliwości słuchowej
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Uczniowie mogą znać /znają/ zwyczaje walentynkowe z wychowania przedszkolnego lub osobistego doświadczenia.
Dzień ten kojarzy się dzieciom przede wszystkim z zakochanymi parami a także z okazywaniem bliskim osobom /rodzinie i przyjaciołom/ miłości, sympatii i zainteresowania.
Cel/ le lekcji
Cele lekcji:
Poznanie zwyczajów walentynkowych.
Wzmacnianie wiary w siebie u uczniów i wskazywanie ważnej „pozycji” w zespole klasowym.
Dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach.
Umacnianie więzi koleżeństwa i przyjaźni wśród dzieci podczas wspólnych zabaw
Cele sformułowane w języku ucznia:
Poznamy tradycje walentynkowe.
Kryteria sukcesu:
Wymienię co najmniej 3 tradycje walentynkowe.
Opowiem, skąd pochodzą walentynki.
Wyjaśnię , co to jest Walentynka.
Pytanie kluczowe:
Dlaczego warto obchodzić Walentynki?
Dostępna technologia/ narzędzia w klasie
laptop
tablica interaktywna
Internet
Dostępne w klasie inne dodatkowe wyposażenie
rzutnik
znak: zakaz podnoszenia rąk, metodniki, patyczki, linia celu, tarcza celu
Przebieg zajęć z uwzględnieniem aktywności
uczniów
Uwaga:
Na kilka dni przed klasowymi Walentynkami nauczyciel zaprasza do współpracy rodziców uczniów– za pośrednictwem przekazanego przez dzieci „listu” – załącznik nr 1.
Każdy uczeń w przygotowanej specjalnej tabelce przyniesie 14-02-2021r. do szkoły zapisane prosto z serca „uczucia” dla wszystkich kolegów i koleżanek z klasy.
1. Powitanie.
Każde dziecko wybiera dla siebie i przykleja do ubrania piktogram z buźką odpowiadającą aktualnemu nastrojowi dziecka ...