Dodaj publikację
Autor
Alicja Nehring
Data publikacji
2021-01-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
76

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Walentynki to może nie jest polska tradycja, ale motyw serca pojawia się tak często w naszej kulturze i języku, że warto do niego nawiązać. Każda okazja jest dobra, by przekazać dzieciom nieco wiedzy i nauczyć czegoś pożytecznego. Walentynki są pretekstem do okazania sobie słownych dowodów koleżeństwa, sympatii, szacunku.
 Pobierz (docx, 95,1 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć Etap edukacyjny: edukacja wczesnoszkolna: klasa I

Przedmiot :

edukacja polonistyczna

edukacja matematyczna

edukacja muzyczna

edukacja techniczna

Walentynki to może nie jest polska tradycja, ale motyw serca pojawia się tak często w naszej kulturze i języku, że warto do niego nawiązać. Każda okazja jest dobra, by przekazać dzieciom nieco wiedzy i nauczyć czegoś pożytecznego. Walentynki są pretekstem do okazania sobie słownych dowodów koleżeństwa, sympatii, szacunku.

Tytuł, numer lekcji z e-podręcznikahttp://e-bajkidladzieci.pl/witaj-franklin/odcinek-18-franklin-i-rozbity-globus-franklin-i-walentynki/

Temat: Walentynki - pod hasłem „Uwierzyć w siebie”– czyli poczuć się potrzebnym, ważnym i lubianym. Ćwiczenia czytaniu i pisaniu wyrazów. Utrwalenie poznanych liczb. Przeliczanie, dodawanie ,odejmowanie w zakresie 10.

Realizowane obszar/y podstawy programowej

p. 1.1a, 1.3a, 1.3f, 3.1,4.1, 4.2,5. 2,5.6,6.2b, 10.3,11.1 p.: 7.5, 7.8

Kształtowane umiejętności ucznia w zakresie poszczególnych kompetencji kluczowych:

Kompetencje społeczne:

• doskonalenie umiejętności współpracy w grupie;

Umiejętność uczenia się:

• wzbogacanie słownictwa;

• doskonalenie dodawania liczb w zakresie 10

• kształtowanie spostrzegawczości;

• rozwijanie kreatywności;

Kompetencje językowe:

• rozwijanie słownictwa czynnego;

• kształtowanie umiejętności słowotwórczych;

• doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej;

• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami.

Kompetencje muzyczne:

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;

• rozwijanie wrażliwości słuchowej

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:

Uczniowie mogą znać /znają/ zwyczaje walentynkowe z wychowania przedszkolnego lub osobistego doświadczenia.

Dzień ten kojarzy się dzieciom przede wszystkim z zakochanymi parami a także z okazywaniem bliskim osobom /rodzinie i przyjaciołom/ miłości, sympatii i zainteresowania.

Cel/ le lekcji

Cele lekcji:

Poznanie zwyczajów walentynkowych.

Wzmacnianie wiary w siebie u uczniów i wskazywanie ważnej „pozycji” w zespole klasowym.

Dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach.

Umacnianie więzi koleżeństwa i przyjaźni wśród dzieci podczas wspólnych zabaw

Cele sformułowane w języku ucznia:

Poznamy tradycje walentynkowe.

Kryteria sukcesu:

Wymienię co najmniej 3 tradycje walentynkowe.

Opowiem, skąd pochodzą walentynki. 

Wyjaśnię , co to jest Walentynka.

Pytanie kluczowe:

Dlaczego warto obchodzić Walentynki?

Dostępna technologia/ narzędzia w klasie

laptop

tablica interaktywna

Internet

Dostępne w klasie inne dodatkowe wyposażenie

rzutnik

znak: zakaz podnoszenia rąk, metodniki, patyczki, linia celu, tarcza celu

Przebieg zajęć z uwzględnieniem aktywności

uczniów

Uwaga:

Na kilka dni przed klasowymi Walentynkami nauczyciel zaprasza do współpracy rodziców uczniów– za pośrednictwem przekazanego przez dzieci „listu” – załącznik nr 1.

Każdy uczeń w przygotowanej specjalnej tabelce przyniesie 14-02-2021r. do szkoły zapisane prosto z serca „uczucia” dla wszystkich kolegów i koleżanek z klasy.

1. Powitanie.

Każde dziecko wybiera dla siebie i przykleja do ubrania piktogram z buźką odpowiadającą aktualnemu nastrojowi dziecka ...