Dodaj publikację
Autor
Ewa Bielecka
Data publikacji
2021-01-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcie otwarte dla rodziców z edukacji matematycznej.
 Pobierz (doc, 32,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW

Grupa: 6 - latki

Temat: „Wielkanocne liczenie”- zabawa matematyczna.

Opracowała: Ewa Bielecka

Cele ogólne:

poznanie dzieci z tradycjami wielkanocnymi na podstawie treści wiersza pt. „Pisanki” Haliny Szayerowej

doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami w aspekcie kardynalnym i porządkowym w zakresie 8

tworzenie sytuacji doskonalących umiejętność określania wyniku dodawania

stwarzanie dzieciom sytuacji do osiągania indywidualnych sukcesów

organizowanie warunków do rozwijania pamięci, logicznego myślenia, zdolności kojarzenia i skupienia uwagi

kształcenie umiejętności współdziałania w zespole

Metody: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania

Forma: praca grupowa i indywidualna

Pomoce:

koperty dla każdego dziecka z 8 jajeczkami, sylwety miseczek dla każdego dziecka, podkładki, duże sylwety: kury, zajączka, 8 jajek i miski, 4 kartoniki z różną liczbą jajeczek do improwizacji ruchowej, 3 arkusze dużego papieru z sylwetą kury, sylwety kurczaków: małych - 4 kropki, średnich - 6 kropek, dużych - 8 kropek, magnetofon, nagranie „Taniec piskląt w skorupkach”, muzyka do zabawy na powitanie, trzy mazaki, pojemnik na pomoce.

Przebieg zajęcia:

I .Część wstępna:

Zabawa na powitanie. Rodzice ze swoimi dziećmi poruszają się w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce witają się częściami ciała, które wypowie nauczyciel: „Witamy się prawą ręką”, „Witamy się lewą ręką”, „Witamy się prawym kolanem”, „Witamy się lewym kolanem”. Ostatnie polecenie „Ustawimy się w kole parami, rodzice rozstaja się z dziećmi, które siadają na dywanie, a rodzice na krzesełkach”.

Dzieci siedzą na dywanie, otrzymują podkładki, koperty z sylwetami jaj oraz sylwety miseczek.

Jedno z rodziców odczytuje wiersz Pt. „ Pisanki” H. Szayerowej.

Zniosła mi kura jajek sześć.
Pytam więc kury– czy mogę zjeść?

– Ko… ko… ko… – zaprzecza hardo.
– Ani sadzonych, ani na twardo.

I jajecznicy – nie. I na miękko – nie!
Nie dam! Choćbym miała pęknąć!

Więc pytam grzecznie kury – czy mogę
utrzeć te jaja na kogel-mogel?

Spojrzała na mnie… jak na osła…
i zagdakała, wielce wyniosła,
że jaja… na pisanki zniosła!

Rozmowa na temat wiersza:

Co zniosła kura? (jajka)
Dlaczego nie chciała oddać jajek? (przeznaczyła je na pisanki)
Kiedy robimy pisanki? ( na Wielkanoc)
dzielenie wyrazu Wielkanoc na sylaby, liczenie sylab.

II. Część zasadnicza:

Skierowanie uwagi dzieci na tablicę, na której umieszczona jest sylweta kury. Nauczyciel zadaje pytanie:

Kto przypomni, co zniosła kura? Na tablicy mamy piękną kurkę, wobec tego czego tu brakuje? ( jajek). Kto domyśla się, gdzie ukryte są jajka? Nauczyciel zdejmuje z tablicy karton, którym zasłonięte są jajeczka. Prosi dzieci aby je policzyły. Następnie dzieci podają odpowiedzi. Sprawdzamy czy dobrze policzyły układając je kolejno i licząc.

Posługiwanie się liczebnikami głównymi. Nauczycielka prosi dzieci ...