Dodaj publikację
Autor
Abigail Bukowska
Data publikacji
2021-03-24
Średnia ocena
1,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wychowawcza, lekcja profilaktyczna
 Pobierz (docx, 11,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ NA GODZINIE WYCHOWAWCZEJ  Temat: Jak rozładować złość, by nie krzywdzić siebie, ani innych? – zajęcia profilaktyczne.Cele: • rozwijanie odpowiednich wartości w życiu uczniów,• rozwijanie umiejętności dokonywania wyborów,• zwrócenie uwagi uczniów na konsekwencje ich zachowań (pozytywnych i negatywnych),• zwrócenie uwagi na możliwość kierowania swoim działaniem,• kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,• integracja grupy.Metody i formy pracy: - drama- burza mózgów- praca indywidualna, grupowaPrzebieg zajęć:1. Zaproszenie uczniów do zajęć, podział na grupy (uczniowie zajmują miejsca przy stolikach w grupach). 2. Przedstawienie tematyki i celu zajęć.

3. Złość – burza mózgów. Uczniowie zapisują na tablicy wszelkie możliwe odpowiedzi, jakie przychodzą im do głowy. 4. Podział na grupy - uczniowie zajmują miejsca przy stolikach w grupach. „Co wywołuje we mnie złość” – odgrywanie scenek za pomocą dramy przez grupy uczniów. Rozmowa z elementami dyskusji na temat różnych rodzajów zachowań, które wystąpiły w scenkach.

5. Praca w grupach na temat sposobów rozładowywania emocji w nieszkodliwy sposób.6. Życiowe sytuacje – konsekwencje wyborów i zachowań. Uczniowie otrzymują kartki, na których mają dopisać możliwe wybory i zachowania, oraz możliwe konsekwencje sytuacji zaprezentowanych przez siebie w dramie. Razem z prowadzącym podsumowują podane rozwiązania.7. „Co znaczy panowanie nad sobą?” – burza mózgów. Uczniowie zapisują na tablicy wszelkie możliwe odpowiedzi, jakie przychodzą im do głowy. 8. Podsumowanie zajęć rundką: O czym mówiliśmy na dzisiejszych zajęciach, co zapamiętałeś?9. Pochwała uczniów za aktywne uczestnictwo w zajęciach.