Dodaj publikację
Autor
Justyna Zawadzka-Sieńko
Data publikacji
2021-05-13
Średnia ocena
0,00
Pobrań
87

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Powrót uczniów do nauki stacjonarnej stanowi wyzwanie dla każdego wychowawcy. Zespół, który spotkamy po długiej przerwie spowodowanej sytuacją zdalnego nauczania to będzie grupa o zupełnie innym charakterze. Zadaniem wychowawcy jest pomóc uczniom w łagodnym przejściu od długotrwałego zamknięcia do nauki w ławce szkolnej- od relacji do motywacji.
 Pobierz (docx, 17,2 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć integracyjnych dla uczniów klas 4-8 po powrocie do nauki stacjonarnej (pandemia Covid-19)

założenie: klasa wraz z wychowawcą pierwszy dzień szkoły po zdalnym nauczaniu spędzi na świeżym powietrzu w okolicznym gospodarstwie agroturystycznym.

cele:

diagnoza samopoczucia uczniów

reintegracja uczniów

nauka rozpoznawania różnych uczuć i kształtowanie postawy ich akceptacji

przedstawienie uczniom zasad nauczania po powrocie do szkoły

Przebieg zajęć:

Rozmowa w gronie klasowym na podstawie karty pracy „Wracam do szkoły- moje refleksje”. Uczniowie uzupełniają indywidualnie kartę pracy zawierającą „chmury” z następującymi pytaniami: Co czuję? O czym myślę? Czego nauczyła mnie sytuacja nauki zdalnej? Co mnie cieszy w z związku z powrotem do szkoły? Jakie mam obawy? Czego oczekuję? Czego najbardziej mi brakowało? Co zmieniło się we mnie podczas nauki zdalnej? Chętni uczniowie dzielą się swoimi refleksjami.

Omówienie podpowiedzi dla uczniów wracających do szkoły wg propozycji fundacji Innopolis. Umieszczenie plakatu w klasie.

Przedstawienie uczniom podejścia do nauki po powrocie do szkoły:   nie chcemy weryfikować wiedzy uczniów zdobytej podczas nauczania zdalnego. Jednak chcemy zachęcić, zmotywować zainteresowanych uczniów do poprawy ocen, pochwalenia się swoimi umiejętnościami i  pasjami np. naukowymi, które uczeń zdobył w nauczaniu zdalnym.

Pogadanka na temat akceptacji różnych uczuć które mogą się pojawić po powrocie do szkoły. Zapewnienie uczniów o pomocy nauczycieli, wychowawców, pedagogów i terapeuty.

Ognisko integracyjne

Propozycje zabaw integracyjnych:

Węzeł: Stajemy w okręgu, zamykamy oczy, wyciągamy ręce do góry. Podchodzimy do środka i każdy łapie dowolne dwie dłonie (cały czas oczy zamknięte). Jak już każdy trzyma dokładnie jedną dłoń, otwieramy oczy. Jesteśmy poplątani? To teraz trzeba zrobić tak, żeby bez puszczania dłoni, rozplątać się i stanąć w okręgu.

Posągi w muzeum: Kilka osób jest pracownikami muzeum, pozostałe są posągami, które trzeba przenieść w inne miejsce. Pracownicy przenoszą posągi w parch. Zabawa kończy się kiedy wszystkie figury zostaną przeniesione.

Cebula: Uczniowie odliczają kolejno do 2. „Jedynki: tworzą koło wewnętrzne, „dwójki” zewnętrzne. Uczniowie ustawiają się naprzeciw siebie tak aby każdy z koła wewnętrznego miał przed sobą osobę z koła zewnętrznego. Nauczyciel wydaje polecenia wg których postępują uczniowie. Po każdej rundzie nauczyciel mówi, przesuwamy się np. o 4 miejsca wprawo w celu zmiany partnera rozmowy (uczniowie przesuwają się w obu kołach)

Polecenia:

Witamy się jak dwie nieznane sobie osoby. Opowiadamy sobie jak się dziś czujemy. Żegnamy się mówiąc „Do widzenia”;

Witamy się po japońsku. Mówimy sobie czy cieszymy się na powrót do szkoły. Żegnamy się po japońsku.

Witamy się po rosyjsku, (objęcie z poklepaniem po plecach). Opowiadamy czego najbardziej brakowało nam podczas zdalnego ...