Dodaj publikację
Autor
Alicja Nehring
Data publikacji
2021-07-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
35

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wyruszamy w niezwykłą podróż.
 Pobierz (doc, 110,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć w kl.3
z uwzględnieniem elementów oceniania kształtującego
i metod aktywizujących.

Zapis w dzienniku: Wyruszmy w niezwykłą podróż

Nasze lektury - utrwalenie wiadomości na temat poznanych wcześniej lektur. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprzez słowo, gest, mimikę. Powtórzenie wiadomości o zasadach pisowni (rz, ż, ó). Doskonalenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem. Ćwiczenie rachunku pamięciowego w zakresie 1000. Przedstawienie w formie plastycznej radości i smutku.

Uzasadnienie celowości realizacji tematu:
Na zajęciach uczniowie utrwalą poznane lektury, zasady ortograficzne oraz nazwy liczb w dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu, dzieleniu.

Cele ogólne:

kształcenie emocjonalnego stosunku do bohaterów książek,
utrwalenie czterech działań matematycznych: dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
ukazanie postaw bohaterów i własnych emocji związanych z poznanymi lekturami(dydaktyczny),
rozbudzenie aktywnych postaw wobec potrzebujących pomocy(wychowawczy).

Cel sformułowany w języku ucznia:
Na dzisiejszych zajęciach wyruszymy w niezwykłą podróż. Utrwalimy poznane lektury.

Kryteria sukcesu do zajęć:

Bezbłędnie wykonasz obliczenia.
Stosujesz pojęcia: suma, iloczyn, różnica, iloraz.
Znasz autorów i treść lektur.
Stosujesz zasady pisowni wyrazów z rz, ż, ó.
Śpiewasz piosenkę /z płyty „Ortografia śpiewająco”.
Wyjaśniasz potrzebę niesienia pomocy potrzebującym na podstawie poznanych lektur.
Pracujesz w parach najlepiej jak potrafisz.

Metody:

słowne:
swobodne wypowiedzi uczniów,
wypowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela,
praktyczne:
ćwiczenia praktyczne.

Materiały i pomoce dydaktyczne:

Wzrokowe:
piłeczka, koperty z zadaniami,
listy, kartoniki z cyframi od 0 do 9 (4 komplety),
karteczki z napisami do losowania,
karteczki z szyfrem, karty pracy ucznia,
Słuchowe:
nagranie listu,
muzyka relaksacyjna,
piosenka z CD Ortografia śpiewająco.

Forma pracy:

w parach
grupowa
indywidualna

Przedstawienie celu zajęć i kryteriów sukcesu

Zabawa integrująca

Zapraszam do kręgu te osoby, które chcą się z nami świetnie bawić oraz lubią przenosić się w świat fantazji.
Uczniowie otwierają czarodziejskie pudełko i oglądają znajdujące się w nim symbole szczęścia:
koniczynki i podkowy. Dokonują wyboru i przyklejają wybrany element na siebie.

Zaproszenie do podróży

Zapraszam was w podróż po niezwykłej krainie. Najprawdopodobniej odwiedzimy cztery królestwa. Po drodze przeżyjemy wiele ciekawych przygód. Będą na nas czekać niespodzianki i zadania do wykonania. Czy wyruszamy? Jak jest wasza decyzja?

Oto pierwsze zadanie. Nikt z was nie wie, dokąd się wybieramy, nie zdradzę wam tej tajemnicy. Musicie sami rozwiązać pewną zagadkę. Zapraszam was do stolików.

Uczniowie przeprowadzają naradę ponumerowanych głów, trójki odpinają wiszącą nad stolikiem czerwoną kopertę. W kopertach znajdują się kartki, na których została zaszyfrowana nazwa krainy, po której będziemy podróżować. Uczniowie samodzielnie próbują znaleźć klucz do szyfru.

Uwaga

Jeśli pojawią się trudności, nauczyciel naprowadza uczniów pytaniami:
Co mogą oznaczać te liczby?
Dlaczego występują w ...