Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Sztul
Data publikacji
2021-07-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
574

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Sprawozdanie zostało napisane w oparciu o rozporządzenie ws. awansu z 2013 roku.
 Pobierz (docx, 105,3 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Katarzyna Sztul

nauczyciel języka angielskiego

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2020 r.

Miejsce zatrudnienia: Zespół Szkół w Jerce

WPROWADZENIE

Od 1. września 2008 roku pracuję w Zespole Szkół w Jerce jako nauczyciel języka angielskiego. Rozpoczęłam pracę w tej placówce bezpośrednio po uzyskaniu dyplomu ukończenia Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Lesznie i obronie tytułu licencjata na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w zakresie specjalności język angielski. Podczas pierwszych dwóch lat pracy podnosiłam swoje kwalifikacje zawodowe, studiując zaocznie filologię angielską w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu. W 2010 roku uzyskałam tytuł magistra.

Zespół Szkół w Jerce jest jedyną placówką, w której zdobywałam doświadczenie zawodowe. Odbyłam tutaj staż na nauczyciela kontraktowego, a następnie staż na stopień nauczyciela mianowanego, który ukończyłam 31. maja 2015 roku.

Po dwóch latach od uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego zdecydowałam się na odbycie kolejnego stażu. Dnia 1. września 2017 roku rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego w wymiarze 2 lat i 9 miesięcy, który zakończyłam dnia 31. maja 2020 roku. Niniejsze sprawozdanie stanowi podsumowanie mojej pracy w okresie stażu.

Główne cele wszystkich podejmowanych przeze mnie działań zarówno dydaktycznych, jak i wychowawczych i opiekuńczych od początku mojej pracy stanowiły wszechstronny rozwój ucznia oraz jego bezpieczeństwo, a także doskonalenie warsztatu swojej pracy, co za tym niesie podniesienie jakości pracy szkoły.

Przed złożeniem wniosku o awans na ww. stopień zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego. Przeanalizowałam przepisy prawa oświatowego ze szczególnym uwzględnieniem następujących dokumentów:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. z 2013 r., poz. 393).

Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (z późniejszymi zmianami z dnia 22 maja 2018 r. Dz. U. z 2018 r., poz. 967),

Ustawa Prawo Oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (z późniejszymi zmianami Dz.U. 2017, poz. 59).

Poznanie aktualnych wymogów dotyczących awansu zawodowego oraz cenne doświadczenie zdobyte podczas stażu na stopień nauczyciela mianowanego pozwoliły mi opracować plan rozwoju zawodowego. Przygotowując ów plan, wzięłam pod uwagę potrzeby oraz realia placówki, w której pracuję, a także potrzebę podniesienia własnych kompetencji.

Przez cały okres trwania stażu prowadziłam dokumentację jego realizacji. Założyłam teczkę „Awans zawodowy”, w której gromadziłam zaświadczenia udziału w szkoleniach, warsztatach, okresowe sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego oraz własne notatki.

REALIZACJA ZADAŃ:

§ 8 ust. 2pkt 1

Uzyskanie ...