Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Dane personalne:
Imię i nazwisko: Anna Zioło
Stanowisko: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
w Dąbrówce, ul. Malinowa 41, 62-070 Dąbrówka
Dyrektor szkoły: Mgr Iwona Napierała
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2022r.
Posiadane kwalifikacje:
Magister Filologii Rosyjskiej z przygotowaniem pedagogicznym
Studia podyplomowe na kierunku: Edukacja wczesnoszkolna i Przedszkolna
z programowaniem
Studia podyplomowe na kierunku: Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Cel główny:
zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego
Cele szczegółowe:
doskonalenie własnych metod oraz warsztatu pracy,
podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych,
podniesienie jakości pracy szkoły,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 poz. 967 i 2245 oraz Dz. U. 2019 r. poz. 730)
Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574)
Cel podstawowy podejmowanego stażu:
uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
Cele szczegółowe podejmowanego stażu:
rozwijanie swoich umiejętności zawodowych
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami
podniesienie jakości swojego własnego warsztatu pracy i jakości pracy szkoły
§ 8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
Termin realizacji
Uwagi
Wykorzystanie nowatorskich metod i form pracy sprzyjających procesowi uczenia się
Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod: burza mózgów, drama, metoda projektu, drzewko decyzyjne, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne
Wprowadzenie i stosowanie Oceniania kształtującego
Udział w ogólnopolskim projekcie „Czytam z Klasą” (innowacja pedagogiczna)
Zapraszanie na lekcje interesujących osób – „Dzieciaki sadzeniaki”, spotkanie z pszczelarzem.
„Majsterkowo – udział w warsztatach edukacyjnych dla dzieci.
Cały okres stażu na większości lekcji
Cały okres stażu
X.2019 – V.2020
Okres stażu
IV-V-VI.2020
Scenariusze zajęć
Szablony ocen kształtujących
Zeszyt OK
Wypełniony lekturnik
certyfikaty i dyplomy
zdjęcia
dyplomy
Stwarzanie uczniom warunków do zdobywania kompetencji kluczowych
Organizowanie pracy w małych grupach, by wymusić aktywność wszystkich jej uczestników.
Zachęcanie do aktywnego udziału w życiu kulturalnym szkoły i środowiska lokalnego (festyny, Pchli targ)
Stosowanie metod i technik aktywizujących sprzyjających samodzielnemu myśleniu i działaniu.
Uatrakcyjnianie zajęć poprzez wprowadzanie nowości, np. losowanie, Kodowanie na dywanie
Tworzenie sytuacji, w których uczniowie są eksperymentatorami i odkrywcami (przeprowadzanie doświadczeń, wycieczki). Wyciąganie wniosków.
Cały okres stażu
Scenariusze
Piktogramy
Materiały potrzebne do przeprowadzenia doświadczeń ...