Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji/zajęć
Nazwisko i imię prowadzącego: Joanna Ciupek
Szkoła: BS I stopnia
Klasa: 3zw
Data: 20.10.2021
Temat: Prowadzenie własnej działalności gospodarczej
Realizowany efekt(y) z podstawy programowej:
E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.4 rozróżnia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi;
E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.5 analizuje działania prowadzone przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży;
E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.13 optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.4 przewiduje skutki podejmowanych działań;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.5 ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.6 jest otwarty na zmiany;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.8 aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą lub innym przedmiotem:
Lekcja prezentuje możliwości stworzenia i prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa. Działania praktyczne będą wymagały wykorzystania wiedzy zdobytej w poprzednim roku szkolnym oraz na przedmiocie Podstawy przedsiębiorczości. Na zajęciach zostanie wykorzystana symulacja prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa, co pozwoli na przełożenie zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej na praktyczne działanie.
Cele lekcji nauczyciela:
1. przypomnienie uczniom tematykę przedsiębiorczości i prowadzenia własnego biznesu poprzez praktyczne działania.
2. umożliwienie uczniom rozwijania umiejętności podejmowania decyzji
3. rozwijanie przedsiębiorczości u uczniów,
4. rozwijanie umiejętność samodzielnej pracy projektowej
Cele sformułowane w języku ucznia:
Na dzisiejszych zajęciach:
1. przypomisz sobie pojęcia, takie jak: popyt, cena, dostawca, oferta, zatrudnienie
2. nauczysz się ustalać popyt i cenę
3. nauczysz się podejmować decyzje związane z prowadzeniem firmy jak np. kogo zatrudnie, na podtawie jakiej umowy, jakiego dostawce wybiore, jakie usługi z mojej oferty uruchomie.
„Nacobezu” – „na co będę zwracał uwagę”: (wypisać zakres sprawdzanych umiejętności i wiadomości ucznia, najlepiej w formie konkretnych zoperacjonalizowanych czynności, podlegających sprawdzeniu i ocenianiu.
Co będzie podlegało ocenie:
1/Czy umiesz wyjaśnić nowo poznane pojęcia: cena, popyt, dostawca, oferta, zatrudnienie
2/Czy umiesz obliczyć popyt miesięczny uwzględniająć sezonowość branży?
3/Czy podasz i wyjaśnisz rodzaje umów na postawie których możesz zatrudnić pracownika?
4/Czy umiesz wskazać różnicę pomiędzy ceną rynkową a ceną preferowaną przez konsumenta?
Rozwijane kompetencje kluczowe:
Rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych tj. kompetencje społeczne (np. pewność siebie, umiejętność radzenia sobie z trudnościami), kompetencje behawioralne (np. asertywność, kreatywność, wola sukcesu, umiejętność wyszukiwania szans i podejmowania ryzyka), kompetencje menadżerskie (np.rozwiązywanie problemów, planowanie).
Metody prowadzenia lekcji i aktywności uczniów:
metoda blended learning, grywalizacja, praca indywidualna, rozmowa nauczająca
Sposób sprawdzenia osiągnięcia celów lekcji:
aktywność i zaangażowanie ucznia podczas lekcji, poprawność wykonywania zadanych ćwiczeń.
Kluczowe pytania do uczniów:
1. Dlaczego przedsiębiorstwo dąży do maksymalizacji zysku?
2. Kiedy możemy powiedzieć, że firma osiągnęła sukces?
Dodatkowe ćwiczenia:
Obliczanie roboczogodzin.
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Komputer z dostępem ...