Dodaj publikację
Autor
Joanna Ciupek
Data publikacji
2022-04-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
4

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja prezentuje możliwości stworzenia i prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa. Działania praktyczne będą wymagały wykorzystania wiedzy zdobytej w poprzednim roku szkolnym oraz na przedmiocie Podstawy przedsiębiorczości. Na zajęciach zostanie wykorzystana symulacja prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa, co pozwoli na przełożenie zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej na praktyczne działanie.
 Pobierz (doc, 50,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji/zajęć

Nazwisko i imię prowadzącego: Joanna Ciupek

Szkoła: BS I stopnia

Klasa: 3zw

Data: 20.10.2021

Temat: Prowadzenie własnej działalności gospodarczej

Realizowany efekt(y) z podstawy programowej:

E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.4 rozróżnia przedsiębiorstwa i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi;

E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.5 analizuje działania prowadzone przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży;
E3-BRANZI-PDG-2.1-PDG.13 optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.4 przewiduje skutki podejmowanych działań;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.5 ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.6 jest otwarty na zmiany;
E3-BRANZI-KPS-2.1-KPS.8 aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą lub innym przedmiotem:

Lekcja prezentuje możliwości stworzenia i prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa. Działania praktyczne będą wymagały wykorzystania wiedzy zdobytej w poprzednim roku szkolnym oraz na przedmiocie Podstawy przedsiębiorczości. Na zajęciach zostanie wykorzystana symulacja prowadzenia wirtualnego przedsiębiorstwa, co pozwoli na przełożenie zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej na praktyczne działanie.

Cele lekcji nauczyciela:

1. przypomnienie uczniom tematykę przedsiębiorczości i prowadzenia własnego biznesu poprzez praktyczne działania.

2. umożliwienie uczniom rozwijania umiejętności podejmowania decyzji

3. rozwijanie przedsiębiorczości u uczniów,

4. rozwijanie umiejętność samodzielnej pracy projektowej

Cele sformułowane w języku ucznia:

Na dzisiejszych zajęciach:

1. przypomisz sobie pojęcia, takie jak: popyt, cena, dostawca, oferta, zatrudnienie

2. nauczysz się ustalać popyt i cenę

3. nauczysz się podejmować decyzje związane z prowadzeniem firmy jak np. kogo zatrudnie, na podtawie jakiej umowy, jakiego dostawce wybiore, jakie usługi z mojej oferty uruchomie.

„Nacobezu” – „na co będę zwracał uwagę”: (wypisać zakres sprawdzanych umiejętności i wiadomości ucznia, najlepiej w formie konkretnych zoperacjonalizowanych czynności, podlegających sprawdzeniu i ocenianiu.

Co będzie podlegało ocenie:

1/Czy umiesz wyjaśnić nowo poznane pojęcia: cena, popyt, dostawca, oferta, zatrudnienie

2/Czy umiesz obliczyć popyt miesięczny uwzględniająć sezonowość branży?

3/Czy podasz i wyjaśnisz rodzaje umów na postawie których możesz zatrudnić pracownika?

4/Czy umiesz wskazać różnicę pomiędzy ceną rynkową a ceną preferowaną przez konsumenta?

Rozwijane kompetencje kluczowe:

Rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych tj. kompetencje społeczne (np. pewność siebie, umiejętność radzenia sobie z trudnościami), kompetencje behawioralne (np. asertywność, kreatywność, wola sukcesu, umiejętność wyszukiwania szans i podejmowania ryzyka), kompetencje menadżerskie (np.rozwiązywanie problemów, planowanie).

Metody prowadzenia lekcji i aktywności uczniów:

metoda blended learning, grywalizacja, praca indywidualna, rozmowa nauczająca

Sposób sprawdzenia osiągnięcia celów lekcji:

aktywność i zaangażowanie ucznia podczas lekcji, poprawność wykonywania zadanych ćwiczeń.

Kluczowe pytania do uczniów:

1. Dlaczego przedsiębiorstwo dąży do maksymalizacji zysku?

2. Kiedy możemy powiedzieć, że firma osiągnęła sukces?

Dodatkowe ćwiczenia:

Obliczanie roboczogodzin.

Materiały i pomoce dydaktyczne:

Komputer z dostępem ...