Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI OTWARTEJ JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA ZAJĘCIA INDYWIDUALNE ONLINE DLA UCZENNICY KL. 2A
„THE THIRD CONDITIONAL. REVISION OF ALL CONDITIONALS”
Maria Monika StarczewskaDATA: 12. 05. 2022KLASA: 2APOZIOM: rozszerzonyTEMAT LEKCJI: „The third conditional. Revision of all conditionals.”CELE LEKCJI:
Uczennica wie, jak konstruować zdania warunkowe różnego typu w języku angielskim: zerowy, pierwszy, drugi, trzeci oraz mieszany tryb warunkowy.
Uczennica zna zastosowanie i użycie zdań warunkowych, poznaje słówka charakterystyczne używane w konstrukcjach zdań warunkowych, takie jak if, when,unless, providing/provided, as long as, on condition that oraz zastosować inwersję.
Uczennica potrafi odróżnić poszczególne typy zdań warunkowych i ich zastosowanie oraz odniesienia czasowe.
Uczennica umie wyrażać przypuszczenia, żale, marzenia, warunki w języku angielskim.
Uczennica potrafi łączyć różne typy zdań warunkowych i używać ich w różnych stosunkach czasowych.
POWTARZANE STRUKTURY GRAMATYCZNE: - wszystkie tryby warunkowe.POMOCE: podręcznik ”Password Reset. B2. Student’s book (str. 68-69) i Workbook (str. 56-58). Wydawnictwo Macmillan.
PRZEBIEG LEKCJI:
1. Powitanie.
2. Zapoznanie z celem lekcji, podanie tematu.
3. Rozgrzewka językowa: Uczennica przypomina budowę oraz zastosowanie zerowego: if + Present Simple (lub modal verb), Present Simple, pierwszego: if + Present Simple, Future Simple i drugiego trybu warunkowego: if + Past Simple, would + bare infinitive, a następnie przechodzi do str 68 podręcznika i wykonuje ćwiczenia powtórzeniowe.4. Prezentacja: Nauczyciel prezentuje trzeci tryb warunkowy. : osoba + Past Perfect, osoba + would (lub inny modal verb) have + past participle. Wyjaśnia, kiedy go stosujemy.
5. Ćwiczenia: Uczennica czyta tekst, a następnie robi zadania ze str. 69 podręcznika, utrwalając trzeci tryb warunkowy. Po skończeniu, przechodzi do zadania z mieszanymi trybami i samodzielnie wysnuwa regułę gramatyczną o zastosowaniu trybów mieszanych.6. Produkcja: Uczennica wymyśla samodzielnie po kilka przykładów zdań z każdym z trybów, jak również z różnymi spójnikami oraz z zastosowaniem inwersji.7. Podsumowanie: Uczennica przypomina wiadomości poznane na lekcji. Musi samodzielnie stworzyć historię zaczynającą się od słów: „If I were alone on the deserted island…”
8. Praca domowa: Workbook str. 56-58.