Dodaj publikację
Autor
Ewa Czyszczoń
Data publikacji
2022-05-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w kalsie I - III z uczniami niepełnosprawnymi w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (docx, 18,7 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH

Prowadząca: Czyszczoń Ewa

Data: 29.10.2021r.

Godzina: lekcja 2 – 8:20-09:05

Rodzaj zajęć: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.

Klasa: I – III „U”

Temat: „Bawimy się paluszkami”

Cel ogólny: Usprawnianie motoryki rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej

Cele operacyjne:

Uczeń: - wykonuje zadania zgodnie z poleceniem

- rozumie polecenia nauczyciela;

Zastosowane metody dydaktyczne: podające, eksponujące, praktyczne

Zastosowane elementy metod terapii pedagogicznej: kinezjologia edukacyjna

Forma terapii: indywidualna

Przebieg zajęć:

Zajęcia wstępne:

Ćwiczenie

Cel ćwiczenia

Przebieg ćwiczenia

Pomoce

Zapoznanie się

Budowanie więzi między uczniem a nauczycielem

Wytworzenie odpowiedniej atmosfery.

Przywitanie się z uczniem.

Kolorowe łapki

Tu paluszek

Ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała, ćwiczenie koncentracji uwagi

Próby zapamiętania rymowanki i pokazywanie wskazanych elementów ciała: „Tu paluszek tu paluszek a pośrodku jest mój brzuszek, tutaj rączka a tu druga a tu oczko sobie mruga, tutaj buźka i ząbeczki tu wpadają cukiereczki”…

”Tu paluszek” -Piosenki dla dzieci bajubaju.tv muzyka dla dzieci.

Zajęcia właściwe:

Ćwiczenie

Cel ćwiczenia

Przebieg ćwiczenia

Pomoce

Leniwa Ósemka

Usprawnianie koordynacji ręka -oko

Samodzielne kreślenie ósemki ręką po planszy wiszącej na wysokości wzroku

Plansza z leniwą ósemką

„Zamykamy, otwieramy ”

świadome wyrabianie kontroli nad ruchami dłoni ,

Zaciskanie dłoni , otwieranie dłoni, ślimaczki idą na spacer, gniecenie poduszki sensoryczne

Poduszka sensoryczna.

„paluszkowa rodzinka”

-ćwiczenie precyzyjnych ruchów palców; rozgrzewka palców

Witanie się kolejnych palców „Ten pierwszy to dziadziuś, obok babunia, największy to dziadziuś a obok babunia a to ja dziecina mała a to moja rączka cała”

Wierszyk. Podkład muzyczny

„Ziarno do ziarna”

Usprawnianie ręki- motoryki małej

Oddzielenie drobnych elementów: grochu od fasoli

Groch

fasola-

„Korale”

Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

praksji

Nawlekanie koralików na sznurek.

Korale do nawlekania

Zajęcia końcowe:

Ćwiczenie

Cel ćwiczenia

Przebieg ćwiczenia

Pomoce

„Myśliciel”

Ćwiczenie odprężające

Ćwiczenie odprężające– dziecko palcami obu rąk chwyta brzegi małżowin usznych. Masuje jednocześnie obydwoje uszu rozwijając małżowinę uszną zaczynając od góry kończąc na dolnych płatkach. Wykonuje to ćwiczenie kilka razy, na koniec rozciąga ucho we wszystkich kierunkach.