Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH
Prowadząca: Czyszczoń Ewa
Rodzaj zajęć: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Temat: „MARCOWA POGODA”
Cel główny:
- usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- wykonuje zadania zgodnie z poleceniem
- rozumie polecenia nauczyciela;
- rozumie treści zadań zawartych w kartach pracy;
- potrafi stworzyć wzór na podstawie podanych kodów,
- chętnie pracuje w zespole,
- wie, że w marcu może być różna pogoda.
Metody pracy:
- podająca, praktycznego działania, poszukująca.
Formy pracy:
- zbiorowa, grupowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- mata do kodowania, zakodowane obrazki, karty pracy, kolorowe ręce, pogodowa kostka, kolorowy papier, domino obrazkowe, karta pogody, karty matematyczne, kartki z numerami,
Przebieg zajęć:
Zajęcia wstępne:
Zajęcie wyznaczonego miejsca – wybranie koloru.
Powitanie uczniów – kolorowe ręce.
Przedstawienie celu zajęć;
Przypomnienie zasad obowiązujących na zajęciach.
Zajęcia właściwe:
Losowanie i rozwiązywanie zadań.
Kodowanie na mapie.
Rozwiązanie hasała.
Zajęcia końcowe:
Podsumowanie zajęć;
Ewaluacja zajęć;
Porządkowanie miejsca pracy;
Podziękowanie za zaangażowanie uczniów.