Dodaj publikację
Autor
Anna Michałowska
Data publikacji
2022-05-31
Średnia ocena
5,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia integracyjne.
 Pobierz (docx, 22,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć dla młodzieży

Temat: POZNAJEMY SIĘ – zajęcia integracyjne

Osoba prowadząca: Anna Michałowska

Adresaci: Młodzież mieszkająca w internacie

Miejsce realizacji: Janów Podlaski

Czas trwania zajęć: ok 45 minut

Cele ogólne:

Integracja grupy, poznanie się wychowanków

Cele szczegółowe:

Zaspokojenie potrzeby akceptacji

Kształtowanie postawy empatii

Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i wzajemnego zrozumienia

Kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji i uczuć

Przeciwdziałanie agresji

Uczeń:

Lepiej poznaje kolegów z grupy dzięki czemu współpraca między nimi jest efektywniejsza.

Formy pracy:

Indywidualna i grupowa,

słowna – rozmowa kierowana,

ćwiczenie z wykorzystaniem stworzonych ankiet,

Pomoce dydaktyczne:

Kartka z wypisanym PIONOWO imieniem

Kolorowe karteczki – do ćwiczenia ze skojarzeniami

Kartki do ćwiczenia pozytywne cechy

Plansze „TAK”, „NIE”

Przykładowe stwierdzenia

ankieta ewaluacyjna – załącznik nr 1

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

FAZA WSTĘPNA

Czas: ok 3 minut

Wychowawca sprawdza obecność, przedstawia temat zajęć i cele.

FAZA GŁÓWNA

Uczestnicy przestawiają się, mówią swoje imiona. Wpisują imię na kartce PIONOWO i określają przymiotnikiem na każdą literę imienia np.

T – tolerancyjny

O - otwarty

M - marzycielski

E - elegancji

K - komunikatywny

Chciałabym Wam przedstawić:

Grupa dzieli się w pary. Jedna osoba z każdej pary opowiada drugiej osobie o sobie przez kilka minut. Aby dowiedzieć się więcej można zadawać pytania. Po dwóch, trzech minutach następuje zamiana ról. Następnie wszyscy po kolei przedstawiają swoich partnerów z pary, zaczynając od słów: „Chciałabym Wam przedstawić…”

Zabawa w skojarzenia: piszemy na karteczkach po dwie cechy, które kojarzą nam się z osobą siedzącą naprzeciwko

Powiem Ci, że…

Wychowankowie siedzą w kręgu. Każdy na dole kartki podpisuje swoim imieniem, potem przekazuje kartkę kolejnej osobie w kręgu, następna osoba wypisuje pozytywne cechy danej osoby. I tak kolejno, aż karta z imieniem danej osoby wróci do właściciela. Następnie każdy zapoznaje się z treścią zapisaną na kartkach. Kolejno każdy czyta to co najbardziej zaskoczyło w zapisanych treściach.

Jakim zwierzęciem jesteś?

Przebieg ćwiczenia: Uczestnicy rysują zwierzę, które najlepiej oddaje ich osobowość, charakter i upodobania. Nie pokazują innym swojego rysunku. Nauczyciel też śmiało może uczestniczyć w tym ćwiczeniu. To zwykle podnosi poziom radości wśród uczniów. Prowadzący zbiera wszystkie rysunki i pokazuje po kolei klasie, której zadaniem jest zgadnięcie czyje jest prezentowane zwierzę. Osoba, która je narysowała, może przez chwilę opowiedzieć, skąd taki wybór.

Dwie prawdy, jedno kłamstwo.

Przebieg ćwiczenia: Prosimy, aby uczniowie zapisali na kartce 3 informacje o sobie. Mają być to dwie prawdy i jedno kłamstwo (w dowolnej kolejności) i podpisali swoje kartki. Wszystkie kartki wrzucamy do czapki albo worka, losujemy kartki i głośno odczytujemy. Zadaniem grupy jest odgadnąć, które zdania są prawdziwe ...