Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Muzyka we mnie („The music in me”)
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
programowo-metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Stanisława Podleśny, Sylwia Vogtmann, Renata Cichecka
Temat innowacji:
„Muzyka we mnie” („The music in me”)
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kardynała S. Wyszyńskiego
Autor: Stanisława Podleśny, Sylwia Vogtmann, Renata Cichecka
Temat: Muzyka we mnie („The music in me”)
Przedmiot: muzyka, język angielski, informatyka
Rodzaj innowacji: programowo-metodyczna
Data wprowadzenia: październik 2020
Data zakończenia: grudzień 2020
Muzyka we mnie („The music in me”)
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są wszyscy uczniowie klasy VII b. Czas realizacji innowacji:
od października 2020 do grudnia 2020.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako część
lekcji muzyki, informatyki i języka angielskiego.
Niniejsza innowacja jest wynikiem międzynarodowego projektu „The music in me”
realizowanego w ramach projektów eTwinning. ETwinning to europejski program
skierowany na międzynarodową współpracę uczniów, nauczycieli i szkół. ETwinning
to także „eksperymentowanie” z nowymi formami i metodami nauczania oraz nowymi
technologiami, współpraca uczniów i nauczycieli z rówieśnikami oraz nauczycielami
z innego kraju pozwalająca doskonalić praktyczne posługiwanie się językiem obcym.
Realizacja wspólnego projektu wymaga uzgodnienia tematyki, zaplanowania działań,
realizacji tych działań, wspólnej komunikacji i konsultacji oraz wspólnej pracy na
platformie w czasie realizacji, ostatecznie wykonania, publikacji i prezentacji działań
projektowych.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Muzyka we mnie” („The music in me”) jest naszą odpowiedzią na słabą
motywację uczniów do nauki języka angielskiego, brak aktywnego uczestnictwa
w lekcjach muzyki oraz wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym
w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. W obecnych czasach
nauka języków obcych jest niezbędna do osiągnięcia sukcesów – przede wszystkim
do zdobycia pracy oraz do nawiązywania kontaktów międzyludzkich. Ich znajomość
umożliwia bezproblemowe poruszanie się w otaczającej nas rzeczywistości i jest
swoistym „oknem na świat”, które kształtuje postawy otwartości, ciekawości czy
tolerancji.
Opis innowacji:
I. Wstęp
Muzyka we mnie („The music in me”)
Muzyka odgrywa w życiu każdego człowieka, a szczególnie dziecka, ogromna rolę.
Kształtuje pamięć aktywną, podzielność uwagi,
twórczą wyobraźnię oraz
kompetencje poznawcze: od spostrzegania, poprzez klasyfikowanie do ocen
estetycznych. Inne funkcje muzyki związane są z rozwojem samodzielności myślenia,
zaspokajaniem potrzeby ekspresji, jak również wpływają na zdolności komunikacyjne.
Muzyka tworzy świat przeżyć, kształtuje emocjonalność i wrażliwość, wpływa
w szczególny sposób na rozwój dzieci, rozwijają się one wyjątkowo dynamicznie.
Połączenie nauki języków obcych z muzyką i wykorzystaniem różnorodnych
nowoczesnych narzędzi multimedialnych przyczyni się nie tylko do zwiększenia
kompetencji językowych uczniów, ale również poprawi ich umiejętność posługiwania
się nowoczesną technologią oraz przyczyni się do bardziej świadomego ...