Dodaj publikację
Autor
Renata Cichecka
Data publikacji
2022-07-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja, bedąca pokłosiem projektu Erasmus+ i próby realizacji metody CLIL. Realizowana na informatyce, muzyce i j.angielskim.
 Pobierz (pdf, 397,8 KB)

Podgląd treści

Muzyka we mnie („The music in me”)

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

programowo-metodyczna

Imię i nazwisko autora:

Stanisława Podleśny, Sylwia Vogtmann, Renata Cichecka

Temat innowacji:

„Muzyka we mnie” („The music in me”)







Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kardynała S. Wyszyńskiego

Autor: Stanisława Podleśny, Sylwia Vogtmann, Renata Cichecka

Temat: Muzyka we mnie („The music in me”)

Przedmiot: muzyka, język angielski, informatyka

Rodzaj innowacji: programowo-metodyczna

Data wprowadzenia: październik 2020

Data zakończenia: grudzień 2020

Muzyka we mnie („The music in me”)

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są wszyscy uczniowie klasy VII b. Czas realizacji innowacji:

od października 2020 do grudnia 2020.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako część

lekcji muzyki, informatyki i języka angielskiego.

Niniejsza innowacja jest wynikiem międzynarodowego projektu „The music in me”

realizowanego w ramach projektów eTwinning. ETwinning to europejski program

skierowany na międzynarodową współpracę uczniów, nauczycieli i szkół. ETwinning

to także „eksperymentowanie” z nowymi formami i metodami nauczania oraz nowymi

technologiami, współpraca uczniów i nauczycieli z rówieśnikami oraz nauczycielami

z innego kraju pozwalająca doskonalić praktyczne posługiwanie się językiem obcym.

Realizacja wspólnego projektu wymaga uzgodnienia tematyki, zaplanowania działań,

realizacji tych działań, wspólnej komunikacji i konsultacji oraz wspólnej pracy na

platformie w czasie realizacji, ostatecznie wykonania, publikacji i prezentacji działań

projektowych.

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja „Muzyka we mnie” („The music in me”) jest naszą odpowiedzią na słabą

motywację uczniów do nauki języka angielskiego, brak aktywnego uczestnictwa

w lekcjach muzyki oraz wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym

w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. W obecnych czasach

nauka języków obcych jest niezbędna do osiągnięcia sukcesów – przede wszystkim

do zdobycia pracy oraz do nawiązywania kontaktów międzyludzkich. Ich znajomość

umożliwia bezproblemowe poruszanie się w otaczającej nas rzeczywistości i jest

swoistym „oknem na świat”, które kształtuje postawy otwartości, ciekawości czy

tolerancji.

Opis innowacji:

I. Wstęp

Muzyka we mnie („The music in me”)

Muzyka odgrywa w życiu każdego człowieka, a szczególnie dziecka, ogromna rolę.

Kształtuje pamięć aktywną, podzielność uwagi,

twórczą wyobraźnię oraz

kompetencje poznawcze: od spostrzegania, poprzez klasyfikowanie do ocen

estetycznych. Inne funkcje muzyki związane są z rozwojem samodzielności myślenia,

zaspokajaniem potrzeby ekspresji, jak również wpływają na zdolności komunikacyjne.

Muzyka tworzy świat przeżyć, kształtuje emocjonalność i wrażliwość, wpływa

w szczególny sposób na rozwój dzieci, rozwijają się one wyjątkowo dynamicznie.

Połączenie nauki języków obcych z muzyką i wykorzystaniem różnorodnych

nowoczesnych narzędzi multimedialnych przyczyni się nie tylko do zwiększenia

kompetencji językowych uczniów, ale również poprawi ich umiejętność posługiwania

się nowoczesną technologią oraz przyczyni się do bardziej świadomego ...