Dodaj publikację
Autor
Dariusz Kieglerski
Data publikacji
2022-11-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
6

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny "Mława - moja mała ojczyzna" może być realizowany w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Jest doskonałym uzupełnieniem ścieżki edukacja regionalna- dziedzictwo kulturowe w regionie. Łączy w swojej formie treści przedmiotów takich jak: historię, język polski, plastykę i informatykę. Uczniowie w czasie realizacji mają okazję do zaprezentowania swojej pomysłowości, oryginalności oraz umiejętności pracy w grupie.
 Pobierz (pdf, 493,5 KB)

Podgląd treści

PROJEKT EDUKACYJNY

 Temat: „Mława – moja mała ojczyzna”

 Poziom nauczania: szkoła podstawowa

 Przedmiot: godzina wychowawcza, edukacja czytelnicza

 Uczestnicy projektu: projekt realizowany przez uczniów klasy 5a

 Osoby realizujące: wychowawca klasy 5a, nauczyciel biblioteki szkolnej

 Osoby i instytucje wspierające projekt: nauczyciel języka polskiego, nauczyciel religii, Miejska Biblioteka

Publiczna i Biblioteka Pedagogiczna

 Cele ogólne projektu:

- podnoszenie poziomu świadomości regionalnej
- rozwijanie postaw patriotycznych związanych z dorobkiem kulturowym
„naszej małej ojczyzny”
- kształtowanie więzi emocjonalnej z miejscem swojego zamieszkania,
- wzbudzanie szacunku dla dziedzictwa kulturowego swojego regionu,
- integracja klasowa uczniów

 Cele szczegółowe projektu:

- rozwiązywanie problemów w twórczy sposób
- planowanie i organizacja pracy zespołowej
- rozwijanie umiejętności doboru informacji z wyszukanych źródeł

- poznanie wybranych zabytków miasta,
- poznawanie miejsc, w którym znajdują się krzyże i kapliczki przydrożne,
- kształcenie wyrażania własnych emocji, obserwacji i wiedzy w formie tekstu
literackiego,
- kształtowanie umiejętności prezentacji własnych osiągnięć,
- wdrażanie do wykonywania prac plastycznych,
- wdrażanie do wykonywania prac z wykorzystaniem komputera,
- bogacenie słownictwa związanego z działalnością dziennikarską,
- motywowanie do pieszych wędrówek po mieście, skupianie się na miejscach
ważnych w realizacji projektu

 Terminy realizacji projektu: projekt edukacyjny realizowany w okresie od 15 listopada 2021r. do 17 stycznia

2022r.

 Zakres materiału: elementy historii regionu i ich związki z historią i tradycją własnej rodziny”

 Literatura:


Agnieszka Mikina: „Metoda projektów dla szkół podstawowych” Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze,
cop. 2014
Bogusława Gołębniak: „Uczenie metodą projektów”, ISBN: 9788302083495, wyd. WSiP, Warszawa 2006

Leszek Zygner.: „Mława – miasto pogranicza”, ISBN 83-905127-7-7wyd.
Drukarz sp. j. Ciechanów we współpracy ze Stowarzyszeniem Rozwoju Wiedzy i Umiejętności w Mławie, 2002.
Mława – Informator miejski. Wyd. Biuro Promocji ,, Promak ’’ s. c. A. i K Makuch Bydgoszcz, 2002.

Uwagi organizacyjne:

1. Osoby wspierające projekt : nauczyciel biblioteki szkolnej, nauczyciel języka polskiego, nauczyciel religii.
2. Wstępne czynności realizowanego projektu:
a) zapoznanie uczniów z tematem i celami projektu

b) objaśnieniem metod pracy (praca z materiałami źródłowymi i opracowaniami, metody aktywizujące, pogadanka,

wywiad, dyskusja, pokaz z objaśnieniem, zajęcia praktyczne) wykorzystanych przy realizacji projektu,

c) podanie propozycji wywiadów z ciekawymi ludźmi regionu dotyczących tematyki zadań
d) przekazanie informacji odnośnie źródeł i opracowań, które mogą być wykorzystane w realizacji zadań projektu
np. publikacje, artykuły prasowe, Internet, plan miasta, przekazy ustne, źródła materialne, eksponaty w muzeum,
miejsca kultu religijnego, cmentarze i tablice pamiątkowe,

e) uczestnictwo w cotygodniowych zajęciach organizowanych dla poszczególnych grup oraz w wyznaczonych
terminem konsultacjach – co dwa tygodnie z nauczycielem – autorem projektu – dla poszczególnych grup, przy
czym konsultacje dla grup wykonujących tą samą formę projektu odbywały się w tym samym terminie

f) realizatorzy projektu zostali zobowiązani ...