Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja matematyczna
Czas
45 min
Temat
Odejmowanie i dodawanie liczb w zakresie 100.
Counting in English.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki
- rozumienie liczb w języku angielskim w zakresie 0-100
- rozpoznawanie pisemnych form liczb w języku angielskim (0-20)
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać liczb
- rozpoznawać pisemne formy ww. liczb w zakresie 0-20 w języku angielskim,
- rozumie polecenia
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Rozumienie ze słuchu liczb od 0 do 100 w języku angielskim.
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo:
Liczebniki od 0 do 100 w języku angielskim.
Zwroty/ struktury językowe:
- have got (mieć)/ I have got….
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show the numer ten…..
- How much is it five plus five ?
- What is twelve minus five?
- Let’s sing the song !
Metoda CLIL podczas zajęć.
- piosenki - https://youtu.be/bGetqbqDVaA
- Każdy uczeń ma swoje karty z liczbami. Na polecenie nauczyciela podnosi właściwą kartę, np. pokaż liczbę 10 (show the numer ten), pokaż cyfrę 8, pokaż liczę 17;
- ćwiczenia rachunku pamięciowego (dodawanie i odejmowanie), np. ile to jest 10+5=… ten plus five it’s….