Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Metoda CLIL w edukacji wczesnoszkolnej.
Przygotowała: mgr Edyta Walentek
Przedmiot
Edukacja plastyczna/ Edukacja społeczna
Czas
45 min
Temat
Święta dla każdego.
Christmas tree.
Cele nauczania
- rozumienie poleceń,
- rozumienie słuchanej piosenki
- rozpoznawanie pisemnych form nazw związanych z Świętami Bożego Narodzenia w języku angielskim:
Christmas tree, present, candel, bells, star, reindeer, carol singer , candy cane, stocking, lights, snow, snowflake, winter
Kryteria sukcesu/ efekty kształcenia
Uczniowie będą potrafili:
- rozpoznawać i nazywać elementy związane ze świętami w języku angielskim,
- rozpoznawać pisemne formy nazw związanych z Świętami Bożego Narodzenia w języku angielskim,
- śpiewać świąteczne piosenki w języku angielskim,
- stosować się do poleceń
Umiejętności poznawcze
Klasyfikacja, identyfikacja, kategoryzacja, stosowanie wiedzy w praktyce.
Funkcje językowe
Potrafi wymienić świąteczne elementy w języku angielskim np. Christmas tree, present, candel, bells, star, reindeer,
Kluczowe słownictwo i zwroty.
Słownictwo: Christmas tree, present, candel, bells, star, reindeer, carol singer , candy cane, stocking, lights, snow, snowflake, winter
Zwroty/ struktury językowe:
- have got (mieć)/ I have got….
- Hello everyone/ Let’s start !
- Good, fine, well done, great, very good
- Show your picture
- Let’s sing the song !
- What is this? (co to jest?) , What colour is it? (Jakiego to jest koloru?) Is it big? (czy jest duże?), Is it small? (czy jest małe?)
- We wish you a Merry Christmas
Metoda CLIL podczas zajęć.
piosenki – https://youtu.be/grhi8MLM1i8
https://youtu.be/4YBGRGBj7_w
https://youtu.be/zKsNAeYIsAk
LearningApps: https://learningapps.org/view1265535
https://learningapps.org/view2935850
https://learningapps.org/view5959094
https://learningapps.org/view8641029
https://learningapps.org/view1273814
-karty obrazkowe – flash cards
- karty obrazkowe i podpisy w języku angielskim – zadaniem uczniów jest dopasować nazwę do obrazka
Zajęcia przeprowadzone metodą CLIL w klasie 3b