Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Joanna Osuch
Nauczyciel wychowania fizycznego
Szkoła Podstawowa nr 21 z O.I. w Szczecinie
KONSPEKT LEKCJI Z GIMNASTYKI
TEMAT: Doskonalenie umiejętności łączenia ćwiczeń gimnastycznych w prosty układ na ławce gimnastycznej.
KLASA: IV – dziewczęta.
LICZBA ĆWICZĄCYCH : 15.
ZAJECIA ZAPLANOWANE : 17.XI.2022 r.
MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna.
CZAS LEKCJI: 45min.
PRZYBORY I PRZYRZĄDY: ławki, materace, pachołki.
DZIAŁ PROGRAMU: gimnastyka.
ZADANIA GŁÓWNE: Doskonalenie elementów równoważnych na ławeczce gimnastycznej i na materacu.
ZADANIA DODATKOWE: -uczeń doskonali cechy motoryczne tj. gibkość, siła mięśni nóg oraz brzucha, równowagę i koordynację ruchową.
Metody : pogadanka, zadaniowa- ścisła, zabawowa, naśladowczo-ścisła.
CELE OPERACYJNE:
UMIEJĘTNOŚCI: -uczeń potrafi prawidłowo wykonać siad równoważny oraz wagę przodem.
MOTORYCZNOŚĆ: -uczeń kształtuje siłę, koordynację ruchową oraz gibkość.
WIADOMOŚCI: - uczeń zna podstawowe figury równoważne oraz podstawy aktywnej asekuracji .
AKCENT WYCH.: -uczeń potrafi zadbać o bezpieczeństwo własne i współćwiczącego,
-uczeń potrafi udzielić pomocy przy wykonaniu ćwiczenia współćwiczącemu,
-uczeń stosuje zasady bezpiecznego posługiwania się sprzętem sportowym, szczególnie podczas rozkładania i składania sprzętu.
TOK LEKCJI
ZADANIA GŁOWNE
DOZOWANIE
UWAGI
I CZĘŚĆ WSTĘPNA
1.Część organizacyjna.
2. Nastawienie do aktywnego udziału w zajęciach.
3. Rozgrzewka
II CZĘŚĆ GŁÓWNA
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności
i rozwijanie zdolności twórczych.
III CZĘŚĆ KOŃCOWA
5. Czynności organizacyjno – porządkowe.
1. Powitanie.
2. Zbiórka.
3. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
1. Podanie tematu i celu lekcji, krótkie omówienie.
1.Zabawa ożywiająca : „berek lustro” uczeń wybrany przez nauczyciela stara się złapać jak najwięcej biegających po całej sali dzieci. Jeśli uczeń zostanie dotknięty musi zatrzymać się w pozycji gimnastycznej a żeby zostać uratowany inna osoba musi przyjąć identyczną pozycję.
2.Ćwiczenia kształtujące w truchcie:
- krążenia naprzemienne RR w przód,
- krążenia naprzemienne RR w tył,
- krążenia oburącz RR w przód,
- krążenia oburącz RR w tył,
- wyskoki naprzemienne,
- wyskoki naprzemienne ze skrętem T,
- skip A,
- skip C,
- krok odstawno-dostawny,
- przeplatanka,
- co trzy kroki skłon T,
- co trzy kroki skrętoskłon T,
- naprzemienne skłony w truchcie,
- czworakowanie,
- marsz w podporze w tył i przód,
- gąsienica.
3. Ćwiczenia kształtujące w miejscu :
- krążenia głowy,
- krążenia barków,
- krążenia bioder,
- krążenia T,
- podpór przodem na stopach,
- podpór przodem jedno nóż ze zmianą nogi oraz ręki,
1. Uczniowie podzieleni na 5 grup po 3 osoby wykonują ćwiczenia na stacjach: - stacja I – doskonalenia wejścia równoważnego na ławeczkę gimnastyczną,
- stacja II – doskonalenie przejścia równoważnego oraz obrotu na ławeczce gimnastycznej,
- stacja III – doskonalenie siadu równoważnego i przejścia do pozycji stojącej,
- stacja IV – przy drabinkach doskonalenie wagi przodem,
- stacja V – doskonalenie dodatkowych elementów na materacu.
1. Uporządkowanie sprzętu sportowego.
2 ...