Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja pedagogiczna
„Reading is Magic”
Realizowana przy Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „ Inki „ w Jeleniewie.
Adresaci projektu: klasy II a, IV a, IV b, VI b.
Czas trwania innowacji pedagogicznej:
styczeń – maj 2023.
Realizuje: Anna Wasilewska
Innowacja pedagogiczna – język angielski
„Reading is magic”
„Kreatywność to proces generowania oryginalnych pomysłów, które mają wartość. (…) Innowacja natomiast to wprowadzenie nowych pomysłów w życie. Innowacja to: robienie czegoś innego lub robienie czegoś inaczej.”
Ken Robinson, „Kreatywne szkoły”
Działanie innowacyjne powinno być:
celowe – ma jasno określone efekty, które można dzięki niej uzyskać;
planowe – zawiera przemyślany harmonogram działań i czynności;
zorganizowane – przewiduje potrzebne zasoby, ludzi i środki;
kontrolowane – ma określony sposób ewaluacji.
Typ innowacji - Innowacja metodyczna
Innowacja pedagogiczna „ Reading is magic „ dotyczy zmian w procesie nauczania i uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem, warsztatu pracy nauczyciela, prezentacji materiału, utrwalania lub sprawdzania wiadomości i umiejętności, sposobu sprawdzania efektywności nauczania oraz kontroli osiągnięć uczniów.
Projekt skierowany jest do uczniów klas: II a, IVa, IV b i VI b w Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „ Inki” w Jeleniewie.
Cele ogólne innowacji „ Reading is Magic „:
• zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego,
• rozbudzenie pasji do nauki języka obcego,
• poszerzenie zakresu słownictwa,
• uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka,
• poznanie różnych strategii uczenia się języka obcego,
• rozwijanie w uczniu poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,
• wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,
• kształtowanie kreatywności i umiejętności twórczego myślenia,
• wdrażanie uczniów do efektywnego spędzania wolnego czasu poprzez promowanie czytelnictwa.
Cele szczegółowe:
wzbogacenie zakresu słownictwa, doskonalenie poprawnej wymowy oraz utrwalenie struktur gramatycznych,
poznanie literatury obcojęzycznej,
rozwijanie wszystkich sprawności językowych zawartych w podstawie programowej,
poznanie autentycznego – żywego języka i dzięki temu przygotowanie ucznia do użycia poznanego materiału leksykalnego i gramatycznego w realnych sytuacjach,
doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
stwarzanie możliwości osiągania sukcesu,
wprowadzanie atrakcyjnych form, metod i zasad pracy,
pobudzanie wyobraźni,
praca nad wyciszeniem i skupieniem,
budowanie u uczniów pewności siebie,
radość z samodzielnego czytania w języku angielskim,
rozwijanie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem,
utrwalanie poznanego słownictwa,
rozwijanie w uczniach poczucia sprawczości i brania odpowiedzialności za procesy edukacyjne,
wyposażenie uczniów w umiejętność wykorzystania aplikacji multimedialnych do
nauki.
Formy pracy:
• praca zbiorowa
• praca indywidualna (kierowana przez nauczyciela) lub samodzielna
• praca w parach i w małych grupach
Metody pracy:
drama (dialogi, scenki, przedstawiania)
prace projektowe, plastyczne, praca z plakatem
czytanie samodzielne na głos przez ucznia, przez nauczyciela
czytanie fragmentów książeczki z podziałem na role
burza ...