Dodaj publikację
Autor
Anna Wasilewska
Data publikacji
2023-03-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Innowacja pedagogiczna „ Reading is magic „ dotyczy zmian w procesie nauczania i uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem, warsztatu pracy nauczyciela, prezentacji materiału, utrwalania lub sprawdzania wiadomości i umiejętności, sposobu sprawdzania efektywności nauczania oraz kontroli osiągnięć uczniów.
 Pobierz (docx, 33,7 KB)

Podgląd treści

Innowacja pedagogiczna

„Reading is Magic”

Realizowana przy Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „ Inki „ w Jeleniewie.

Adresaci projektu: klasy II a, IV a, IV b, VI b.

Czas trwania innowacji pedagogicznej:

styczeń – maj 2023.

Realizuje: Anna Wasilewska

Innowacja pedagogiczna – język angielski

„Reading is magic”

„Kreatywność to proces generowania oryginalnych pomysłów, które mają wartość. (…) Innowacja natomiast to wprowadzenie nowych pomysłów w życie. Innowacja to: robienie czegoś innego lub robienie czegoś inaczej.”

Ken Robinson, „Kreatywne szkoły”

  

Działanie innowacyjne powinno być:

celowe – ma jasno określone efekty, które można dzięki niej uzyskać;

planowe – zawiera przemyślany harmonogram działań i czynności;

zorganizowane – przewiduje potrzebne zasoby, ludzi i środki;

kontrolowane – ma określony sposób ewaluacji.

Typ innowacji - Innowacja metodyczna

Innowacja pedagogiczna „ Reading is magic „ dotyczy zmian w procesie nauczania i uczenia się w zakresie stosowania nowych metod i form pracy z uczniem, warsztatu pracy nauczyciela, prezentacji materiału, utrwalania lub sprawdzania wiadomości i umiejętności, sposobu sprawdzania efektywności nauczania oraz kontroli osiągnięć uczniów.

Projekt skierowany jest do uczniów klas: II a, IVa, IV b i VI b w Szkole Podstawowej im. Danuty Siedzikówny „ Inki” w Jeleniewie.

Cele ogólne innowacji „ Reading is Magic „:

• zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego,

• rozbudzenie pasji do nauki języka obcego,

• poszerzenie zakresu słownictwa,

• uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka,

• poznanie różnych strategii uczenia się języka obcego,

• rozwijanie w uczniu poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości,

• wdrażanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego,

• kształtowanie kreatywności i umiejętności twórczego myślenia,

• wdrażanie uczniów do efektywnego spędzania wolnego czasu poprzez promowanie czytelnictwa.

Cele szczegółowe:

wzbogacenie zakresu słownictwa, doskonalenie poprawnej wymowy oraz utrwalenie struktur gramatycznych,

poznanie literatury obcojęzycznej,

rozwijanie wszystkich sprawności językowych zawartych w podstawie programowej,

poznanie autentycznego – żywego języka i dzięki temu przygotowanie ucznia do użycia poznanego materiału leksykalnego i gramatycznego w realnych sytuacjach,

doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,

stwarzanie możliwości osiągania sukcesu,

wprowadzanie atrakcyjnych form, metod i zasad pracy,

pobudzanie wyobraźni,

praca nad wyciszeniem i skupieniem,

budowanie u uczniów pewności siebie,

radość z samodzielnego czytania w języku angielskim,

rozwijanie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem,

utrwalanie poznanego słownictwa,

rozwijanie w uczniach poczucia sprawczości i brania odpowiedzialności za procesy edukacyjne,

wyposażenie uczniów w umiejętność wykorzystania aplikacji multimedialnych do

nauki.

Formy pracy:

• praca zbiorowa

• praca indywidualna (kierowana przez nauczyciela) lub samodzielna

• praca w parach i w małych grupach

Metody pracy:

drama (dialogi, scenki, przedstawiania)

prace projektowe, plastyczne, praca z plakatem

czytanie samodzielne na głos przez ucznia, przez nauczyciela

czytanie fragmentów książeczki z podziałem na role

burza ...