Dodaj publikację
Autor
Renata Szczytkowska
Data publikacji
2023-03-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia przeznaczone dla dzieci 5,6 - letnich.
 Pobierz (docx, 12,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć

Temat dnia: Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim

Cele (dziecko):

nazywa zwierzęta gospodarskie i ich młode

określa i porównuje liczebność zbiorów

posługuje się znakami matematycznymi ,,=”, ,,>”, ,,<”

posługuje się pojęciami określającymi położenie przedmiotów względem siebie

naśladuje odgłosy zwierząt gospodarskich

posługuje się liczebnikami porządkowymi

aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych

Metody pracy:

słowna (pogadanka, polecenia)

czynna (aktywnego uczestnictwa w zajęciach, zadań stawianych do wykonania)

oglądowa (pokaz, obserwacja)

Formy pracy:

zbiorowa

indywidualna

Środki dydaktyczne: obrazki zwierząt gospodarskich, patyczki do liczenia, obrazki przedstawiające wiejską zagrodę, sylweta gospodarza, tamburyn, piłka,

Przebieg zajęć:

1. Powitanie- zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence ,, Wszyscy są, witam Was” .

2. Wprowadzenie do tematu zajęć – ułożenie puzzli online z wykorzystaniem tablicy interaktywnej- dzieci układają obrazek i opowiadają, co jest na nim przedstawione, następnie nauczyciel przedstawia cel zajęć.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/120615-na-farmie/3x3

3. Gospodarstwo Pana Janka- zabawa dydaktyczna, poszerzanie zasobu słownictwa- dzieci otrzymują obrazki przedstawiające zwierzęta wiejskie, układają parami młode osobniki z dorosłymi. Przedszkolaki przyglądają się obrazkom , opisują je i nazywają przedstawione na nich zwierzęta dorosłe i młode: pies- szczenię, owca-jagnię, indyk-indyczę, koza-koźlę, kot-kocię, krowa- cielę, gęś- gąsiątko, świnia- prosię.

4. Gdzie jest więcej?- zabawa matematyczna, porównywanie liczebności zbiorów-dzieci układają osobno obrazki dorosłych zwierząt i osobno ich młodych, przeliczają zwierzęta w każdym ze zbiorów i określają, czy jest ich tyle samo. Nauczyciel pyta, jaki znak należy postawić między zbiorami zwierząt. Dzieci układają z patyczków znak równości między zbiorami. Następnie dzieci układają z jednej strony zwierzęta mające cztery nogi, a z drugiej strony te, które mają dwie nogi, przeliczają elementy w każdym ze zbiorów, określają, których zwierząt jest więcej i układają odpowiednio patyczki. Na koniec przedszkolaki układają zbiór zwierząt mających skrzydła i nie mających skrzydeł, przeliczają elementy w każdym ze zbiorów oraz układają odpowiednio patyczki.

5. Koniki – zabawa muzyczno-ruchowa- dzieci poruszają się po obwodzie koła cwałem bocznym naśladując czynności wymienione w piosence.

6. Układamy obrazek- zabawa matematyczna utrwalająca pojęcia określające położenie elementów w przestrzeni- dzieci otrzymują rysunki przedstawiające dom, drzewo, kałużę i budę. Na kartkach układają obrazki zwierząt zgodnie z opowiadaniem nauczyciela: Koza stoi z prawej strony drzewa, a jej młode z lewej. Kot wszedł na dach domu, a kocię siedzi pod oknem. Pies i szczenię siedzą z lewej strony budy. W kałuży tapla się prosię. Przed domem stoi świnia.

7. Odgłosy zwierząt- zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym- dzieci biegają swobodnie po sali przy dziękach tamburynu. Na przerwę w muzyce przedszkolaki zatrzymują się, a nauczyciel pokazuje obrazek ...