Dodaj publikację
Autor
Ewa Pawlak
Data publikacji
2023-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
10

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jesienna pogoda w poezji i muzyce dla dzieci. Obserwowanie jesiennych zjawisk pogodowych, zabawy plastyczne oraz muzyczno – ruchowe inspirowane utworem poetyckim J. Kulmowej pt. „Kiedy pada” oraz piosenką dla dzieci „Zła pogoda”.
 Pobierz (docx, 24,6 KB)

Podgląd treści

Opracowanie: Ewa Pawlak

Metryczka programu nauczania:

Maria Lorek, Beata Pietrzyk, Magdalena Szpyrko – Antkiewicz, Dorota Koszutska, Rok Polski. Program dla dzieci 5 – 9 lat uczących się za granicą.

na I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna

Polskie Szkoły za Granicą

Podstawa prawna:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą

Opis grupy:

- Program jest przeznaczony dla dzieci mających różne kompetencje językowe (poziom A, B, C) w trzech grupach wiekowych – 5-6 lat, które nie znają liter, 6- 7(które poznają litery) i 8-9 (które kontynuują naukę w polskiej szkole).

Autor: Ewa Pawlak

Klasa II

Czas realizacji : listopad, 3 godziny

TEMAT: Jesienna pogoda w poezji i muzyce dla dzieci. Obserwowanie jesiennych zjawisk pogodowych, zabawy plastyczne oraz muzyczno – ruchowe inspirowane utworem poetyckim J. Kulmowej pt. „Kiedy pada” oraz piosenką dla dzieci „Zła pogoda”.

Holistyczny cel ogólny:

Wsparcie całościowego rozwoju dziecka przez udział w zabawach czytelniczych, muzycznych, ruchowych i plastycznych.

Wymagania ogólne:

Celem edukacji wczesnoszkolnej jest wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.

Zadaniem szkoły jest wykształcenie umiejętności posługiwania się językiem polskim oraz ukształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV – VIII szkoły podstawowej.

Wymagania szczegółowe:

I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystywanie zawartych w nich informacji.

Słuchanie:

- rozumie teksty literackie (zwłaszcza pisane współczesną polszczyzną) i inne teksty kultury.

Czytanie:

- czyta na głos, poprawnie i wyraziście krótki, prosty tekst;

- rozumie utwory literackie i inne teksty kultury.

II. Tworzenie wypowiedzi:

Mówienie:

- wypowiada się płynnie;

- uczestniczy w rozmowie i prostej dyskusji.

III. Wiedza o Polsce:

- zna na pamięć kilka wybranych polskich wierszy, piosenek i przysłów;

Kręgi tematyczne:

Środowisko naturalne – pogoda, pory roku.

Życie codzienne – kalendarz (miesiące, dni tygodnia), ubranie (części garderoby).

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA – doświadczenia uczniów w obszarach rozwojowych.

W rozwoju fizycznym

Dzieci: poruszają się rytmicznie w przestrzeni przy muzyce, za pomocą ruchu i gestów poprawnie odtwarzają tempo i charakter muzyki, śpiewają piosenkę, wyklaskują rytm, tańczą, naśladują gesty, malują, rysują ukośne kreski na tacy z kaszą manną, wzmacniają koordynację wzrokowo – słuchowo - ruchową i percepcję dotykową.

W rozwoju społecznym

Dzieci: witają się, uczą się dobrych relacji z rówieśnikami, współpracują w grupie przestrzegając przyjęte reguły i zasady, szanują wytwory wspólnej pracy i pracy innych, potrafią się dzielić wspólną przestrzenią przestrzegając zasad bezpieczeństwa, są otwarte na pomysły swoje i innych członków grupy czy klasy.

W rozwoju emocjonalnym

Dzieci: odczuwają radość, zaciekawienie, zdziwienie ...