Dodaj publikację
Autor
Ewa Krzymińska
Data publikacji
2023-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
8

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wspieranie całościowego rozwoju dzieci w toku działań edukacyjnych. Konspekt zajęcia dla dzieci 3-letnich.
 Pobierz (docx, 14,0 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT ZAJĘCIA

dla dzieci 3 letnich

26.04.2022r.

Autor: Ewa Krzymińska

TEMAT: Na farmie.

CEL GŁÓWNY: Wspieranie całościowego rozwoju dzieci w toku działań edukacyjnych.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W obszarze fizycznym dziecko:

- reaguje na sygnały słowne,

- naśladuje ruchy w zabawie: przytupuje, podskakuje, galopuje

- W obszarze emocjonalnym dziecko:

- wyraża radość z uczestnictwa w zabawach,

- odczuwa zaciekawienie,

- osiąga sukces,

- próbuje cierpliwie czekać na swoją kolej

W obszarze społecznym dziecko:

- dzieli przestrzeń z rówieśnikami,

- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań

W obszarze poznawczym dziecko:

- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta wiejskie,

- naśladuje ruchem i gestem wybrane zwierzęta wiejskie,

- ćwiczy aparat mowy – naśladuje odgłosy zwierząt,

- rozwiązuje proste zagadki słuchowe,

- konstruuje domek – doskonali sprawność dłoni i palców,

- doświadcza sensorycznie poprzez zmysły

Metody:

- el. Montessori,

- el. Terapii ręki,

- el. Integracji sensorycznej

Formy:

- indywidualna,

- z całą grupą

Środki dydaktyczne: płyty CD z utworami i zagadkami tematycznymi, 4 duże ilustracje zwierząt wiejskich (krowa, świnia, koń, kura) oraz małe ilustracje – do ręki dla każdego dziecka, figurki zwierząt wiejskich, pudełka, klamerki, sianko, marchewka, ziemniaki, ziarenka

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:

Piosenka na powitanie pt: „Podajmy sobie ręce”.

Wysłuchanie wiersza A. Bober pt: „Na wsi” – krótka pogadanka.

Rozpoznawanie w formie zagadek obrazkowych zwierząt umieszczonych na gazetce i nazywanie ich: (krowa, świnia, koń, kura).

Rozpoznawanie odgłosów zwierząt wiejskich – zagadki dźwiękowe oraz naśladowanie ich odgłosów.

Zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki pt: „Koniki”.

Budowanie domów dla zwierząt wiejskich – zabawy sensoryczne.

Podsumowanie zajęcia – O czy dziś rozmawialiśmy? Poczęstowanie dzieci zdrową marchewką.