Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘCIA
dla dzieci 3 letnich
26.04.2022r.
Autor: Ewa Krzymińska
TEMAT: Na farmie.
CEL GŁÓWNY: Wspieranie całościowego rozwoju dzieci w toku działań edukacyjnych.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
W obszarze fizycznym dziecko:
- reaguje na sygnały słowne,
- naśladuje ruchy w zabawie: przytupuje, podskakuje, galopuje
- W obszarze emocjonalnym dziecko:
- wyraża radość z uczestnictwa w zabawach,
- odczuwa zaciekawienie,
- osiąga sukces,
- próbuje cierpliwie czekać na swoją kolej
W obszarze społecznym dziecko:
- dzieli przestrzeń z rówieśnikami,
- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań
W obszarze poznawczym dziecko:
- rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta wiejskie,
- naśladuje ruchem i gestem wybrane zwierzęta wiejskie,
- ćwiczy aparat mowy – naśladuje odgłosy zwierząt,
- rozwiązuje proste zagadki słuchowe,
- konstruuje domek – doskonali sprawność dłoni i palców,
- doświadcza sensorycznie poprzez zmysły
Metody:
- el. Montessori,
- el. Terapii ręki,
- el. Integracji sensorycznej
Formy:
- indywidualna,
- z całą grupą
Środki dydaktyczne: płyty CD z utworami i zagadkami tematycznymi, 4 duże ilustracje zwierząt wiejskich (krowa, świnia, koń, kura) oraz małe ilustracje – do ręki dla każdego dziecka, figurki zwierząt wiejskich, pudełka, klamerki, sianko, marchewka, ziemniaki, ziarenka
PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:
Piosenka na powitanie pt: „Podajmy sobie ręce”.
Wysłuchanie wiersza A. Bober pt: „Na wsi” – krótka pogadanka.
Rozpoznawanie w formie zagadek obrazkowych zwierząt umieszczonych na gazetce i nazywanie ich: (krowa, świnia, koń, kura).
Rozpoznawanie odgłosów zwierząt wiejskich – zagadki dźwiękowe oraz naśladowanie ich odgłosów.
Zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki pt: „Koniki”.
Budowanie domów dla zwierząt wiejskich – zabawy sensoryczne.
Podsumowanie zajęcia – O czy dziś rozmawialiśmy? Poczęstowanie dzieci zdrową marchewką.