Dodaj publikację
Autor
Ewa Krzymińska
Data publikacji
2023-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
9

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozwijanie kreatywnego myślenia oraz zdolności do rozwiązywania problemów.
 Pobierz (docx, 17,6 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT ZAJĘCIA

dla dzieci 3-4 letnich

26.01.2023r.

Autor: Ewa Krzymińska

TEMAT: ZIMOWE ZABAWY Z BAŁWANKIEM.

CEL GŁÓWNY: Rozwijanie kreatywnego myślenia oraz zdolności do rozwiązywania problemów.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

W obszarze fizycznym dziecko:

- aktywnie włącza się do zabawy taneczno – ruchowej,

- naśladuje ruchem i gestem słowa piosenki,

- reaguje na umówione sygnały; spaceruje unosząc wysoko nogi, podskakuje,

- manipuluje, przykleja

W obszarze emocjonalnym dziecko:

- wyraża radość i zadowolenie z uczestnictwa z zabaw,

- odczuwa zaciekawienie, zdziwienie,

- wycisza się,

- koncentruje,

- osiąga sukces

W obszarze społecznym dziecko:

- pokonuje trudności podczas wykonywania zadań,

- dzieli przestrzeń z rówieśnikami,

- stara się respektować zasady postępowania w grupie

W obszarze poznawczym dziecko:

- reaguje na polecenia nauczyciela,

- słucha opowiadania,

- odpowiada prostymi zdaniami na pytania nauczyciela,

- dokonuje wyboru podczas wykonywania działań,

- przelicza w zakresie do 3 (wg indywidualnych możliwości dzieci),

- rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – koło,

Metody:

- słowna, opowiadanie nauczyciela,

- metoda problemowa; zadań stawianych do wykonania,

- twórczego, kreatywnego myślenia; działania,

- pedagogika zabawy

Formy:

- indywidualna,

- z całą grupą

Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta CD z utworem, opowiadanie; ilustracje, sylwety bałwanków, nietypowe przedmioty pomocne do „ulepienia” bałwana (miski, wiaderko, miotła, klocki, krepa…), dla każdego dziecka zestaw 3 ilustracji (sanki, samochód, taczka), papierowe kule śniegowe z guzikami, kleje, różnorodne materiały do ozdoby bałwankowego sweterka, taczka.

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE:

Nawiązanie do tematu poprzez wysłuchanie opowiadania pt: „Jak dzieci lepiły bałwana” – opowiada nauczyciel.

W nocy spadł śnieg. Z samego rana Hania, Ola i Wojtuś pobiegli do parku.- Jak tu pięknie, ile śniegu. Ulepmy bałwana - krzyknął Wojtuś. Dzieci zaczęły toczyć śniegowe kule.

- Na dole będzie moja. Jest największa - zdecydował Wojtuś.- Teraz moja - Ola złapała najmniejszą kulkę śniegu.Na górze wspólnymi siłami umieścili kulę średnią. Zamiast nosa włożyli patyk, w miejsce oka kamyk i pobiegli do domu. Na drzewie usiadła sroka.

- Ha, ha, ha co to za bałwan! Jedno oko, krótka szyja, nos jak haczyk wykrzywiony. Śmieszna głowa, zaraz spadnie, kiwa się na wszystkie strony - smutno zrobiło się bałwankowi. Tymczasem do parku przyszła grupa dzieci z przedszkola.- Patrzcie! - krzyknęła Marta.

- Jaki dziwny bałwan. Biedaczek - trzeba mu pomóc.Dzieci wyjęły nos i oko. Przełożyły małą kulę na samą górę. Poprosiły panią kucharkę o marchewkę. Z sali zabrały małe kamyki. Po chwili bałwan był jak nowy.

- To ochroni bałwana przed wiatrem - pani otuliła bałwanka szalikiem.Dzieci zrobiły duże koło i zaśpiewały zimową piosenkę. Kiedy odchodziły, bałwan lekko skinął głową i szepnął:- Bardzo dziękuję.

Bałwankowe zabawy.

Nauczyciel mówi:

Na tablicy umieszczone są bałwanki. Przyjrzyjcie się ile jest razem bałwanków? (3).

Czy wiecie z czego ...