Dodaj publikację
Autor
Barbara Skibińska-Tołysz
Data publikacji
2023-06-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
19

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz z okazji Dnia Ziemi.
 Pobierz (docx, 18,7 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć koleżeńskich

TEMAT: „Dzień Ziemi”

GRUPA: dzieci 6-letnie

DATA: 22.04.2023 r.

CELE OGÓLNE:

• zrozumienie konieczności dbania o Ziemię;

CELE OPERACYJNE: ( DZIECKO)

• w skupieniu słucha listu do Ziemi;

Opisuje planetę Ziemię;

Wie, co to jest Układ Słoneczny;

Podaje przykłady niekorzystnego wpływu gospodarki człowieka na Ziemię;

Zna pojęcie ekologia;

Podaje przykłady zachowań ekologicznych;

Czyta globalnie;

Dopasowuje ilustracje odpadku do ilustracji odpowiedniego kosza;

Zna pojęcie segregacja;

Zgodnie pracuje w grupie.

METODY:

Stawianie zadań do wykonania

Pokaz

Objaśnienia

FORMY:

• indywidualna

• zbiorowa

• zespołowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tekst listu do Ziemi, globus, model Układu Słonecznego, ilustracje zaśmieconej Ziemi, piosenka pt. „Zielony dom”, kulki zużytego papieru, kosz do papieru, napisy do czytania globalnego: papier, plastik i metal, szkło, bio, zmieszane, ilustracje koszy do segregacji, ilustracje odpadków pasujących do koszy, karty pracy, lizaki zielone i czerwone oraz białe z literą P i F, odznaka przyjaciela Ziemi

1. Przywitanie się z dziećmi piosenką „Wszyscy są, witam was!” 

 Wszyscy są, witam Was, zaczynamy - już czas! 

Jestem ja, jesteś Ty. Raz, dwa, trzy! 

2. Zapoznanie z tematem zajęć za pomocą odczytania listu od Ziemi. Krótka rozmowa na temat treści listu.

„Drogie Dzieci,

piszę do Was bardzo zmartwiona. Jestem bardzo brudna, zanieczyszczona i zaśmiecona. Chciałabym, abyście mi pomogły. Gdy rozwiążecie kilka zadań, będę pewna, że potraficie o mnie zadbać i szanować. Dzięki Waszej pomocy będę znowu czysta, zadbana i piękna!

Wasza Ziemia”

Pytania: Jak myślicie, kto napisał list?

Jak myślicie, dlaczego akurat dzisiaj? (Dzień Ziemi)

3. Co to jest Ziemia?- dzieci podają własne odpowiedzi. Następnie n-l podaje definicję i pokazuje globus i model Układu Słonecznego.

Ziemia to trzecia, licząc od Słońca, planeta w Układzie Słonecznym, która w większości składa się z wody, stąd często nazywana jest “niebieską planetą”. To jedyne miejsce, w którym występuje życie. Na Ziemi żyją ludzie, zwierzęta i rośliny.

4. W jakim nastroju była Ziemia w liście? Dlaczego Ziemia jest zmartwiona?- dzieci podają przykłady niekorzystnego wpływu gospodarki człowieka na Ziemię. N-l rozwija wypowiedzi dzieci i pokazuje ilustracje zaśmieconej Ziemi.

5. „Jak zadbać o Ziemię?”- dzieci podają przykłady zachowań ekologicznych.

N-l zachęca dzieci do wypowiedzi stwierdzeniem, że wielkie zmiany zaczynają się od nas samych. Prosi dzieci, aby zastanowiły się, co one mogą zrobić, aby zadbać o Ziemię?

Ekologia- dbanie o środowisko, czyli o Ziemię.

6. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Zielony dom”- dzieci poruszają się w rytm muzyki, a na przerwę w muzyce, podnoszą kulki zużytego papieru i wrzucają do kosza na papiery.

7. Segregacja odpadów- dzieci odczytują ...