Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prowadząca: Anna Augustyniak
Uczestnicy: klasa II
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna - edukacja matematyczna.
Data: 06.11.2023r.
Temat dnia: Pełne dziesiątki w zakresie 100 – ćwiczenia utrwalające.
Cele główne: (Uczeń)
• Wykonuje zadania związane z pełnymi dziesiątkami
Cele szczegółowe: (Uczeń)
• utrwala pojęcia związane z dodawaniem i odejmowaniem,
• potrafi w pamięci dodawać i odejmować pełnymi dziesiątkami w zakresie 100,
•
liczy (w przód i w tył) dziesiątkami od danej liczby w zakresie 100,
• umie porównywać liczby i poprawnie używa znaków <, >, =,
• wskazuje miejsce liczb w ciągu liczbowym, rosnącym lub malejącym,
•
•
rozwiązuje zadania tekstowe,
czyta ze zrozumieniem treść zadania,
• bierze aktywny udział w zajęciach,
•
rozwiązuje zagadkę,
• doskonali umiejętność czytania i pisania,
• współpracuje w grupie,
• odpowiada na pytania zadawane przez nauczyciela,
• uczestniczy w zabawie ruchowej.
Formy pracy:
- praca indywidualna, praca grupowa, zbiorowa
Metody pracy:
- słowna - rozmowa, instrukcje, objaśnienia,
- oglądowa - pokaz, ilustracje,
- czynna - zabawa ruchowa,
- metoda ćwiczeń praktycznych,
- problemowa – gier i zabaw.
Środki dydaktyczne: komputer, rzutnik, podręcznik, karty ćwiczeń, kości do gry Story Cubes,
kostki do gry, kartoniki z liczbami, karty pracy – kartki z działaniami.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie.
2. Zapoznanie uczniów z celem zajęć – zagadka.
Pełne dziesiątki to takie liczby, których cyframi jedności są zera.
3. Omówienie z uczniami zadania 1, 2, 3 w podręczniku str. 57.
4. Zapisanie w zeszycie zadania 3, str. 57 z podręcznika (2 wybrane przykłady)
5. Omówienie z uczniami zadania 1 i 4 w karcie pracy na stornie 52.
• uczniowie wpisują w okienka liczby zgodnie z zauważoną zasadą,
•
zapisują pod obrazkiem odpowiednią liczbę.
6. Gra matematyczna z kostkami.
Każda para otrzymuje dwie kostki. Uczeń wyrzuca swoją kostkę na ławkę. Ilość oczek
oznacza liczbę dziesiątek, jednością jest 0. Nazywanie swoich dziesiątek.
7. Ustawienie według kolejnych dziesiątek.
Uczniowie otrzymują kartoniki z liczbami od 10 do 100 (pełne dziesiątki). Ich zadaniem
jest poszukać swojego miejsca w szeregu i ustawić się właściwie pomiędzy sąsiadami.
8. Przerwa śródlekcyjna – uczeń losuje karteczkę z zadaniem do wykonania, odczytuje
i wystukuje za pomocą instrumentu muzycznego ilość powtórzeń danego ćwiczenia.
9. Praca w grupach.
Dzieci otrzymują zapisane na kartce równanie do obliczenia, a następnie musza ułożyć
treść zadania do równania wykorzystując kości Story Cubes.
10. Podsumowanie zajęć. Zadanie edukacyjne z programu Wordwall „Układanka”
Dzieci odszukują odpowiednie działanie do wyniku.
11. Zakończenie zajęć. Dokonanie oceny pracy na lekcji. Podziękowanie uczniom za udział
w zajęciach.
Zadania dodatkowe:
1. Zabawa „Jaką jestem liczbą”
Nauczyciel mówi wielokrotnie formułę „Jestem liczbą większą od 10 a mniejszą od
30?”. Zadaniem uczniów jest zgadywanie o jaką ...