Prowadzę korepetycje z języka angielskiego i mam pewien problem z uczennicą. Podczas korepetycji daję z siebie 100%. Szczególnie zwracam uwagę na to, aby zajęcia były ciekawe, a atmosfera jak najbardziej przyjazna dla uczniów. Oczywiście mimo tego, że na zajęciach zarażam pozytywnym podejściem to mam zarówno oczekiwania jak i wymagania wobec uczniów. Jednak w przypadku tej uczennicy, jak dotąd wszystko zawiodło.
Początkowo uczennica ta zrobiła na mnie świetnie wrażenie, ponieważ wydawała się być zainteresowana, ambitna i pracowita. Dość szybko jednak jej zachowanie diametralnie się zmieniło. Dziewczyna zawsze informuje mnie w ostatniej chwili, że akurat dzisiaj jej nie będzie, mimo, że kilkukrotnie prosiłam ją o to, aby informowała mnie dużo wcześniej. Poza tym, kiedy przerabiam z nią różne materiały, ona twierdzi, że to jest dla niej zbyt łatwe i nie chce przerabiać tak prostych ćwiczeń (zawsze daję coś łatwiejszego na początek, a później co raz trudniejsze materiały, tak na "rozgrzewkę''), ale mimo wszystko, okazuje się, że te zadania nie były dla niej tak łatwe i, że nie potrafi wszystkiego zrobić sama, nie zna niektórych słów, ma problem ze złożeniem danej wypowiedzi. Podobnie jest, gdy przerabiam z nią materiał, który w jakimś stopniu nie do końca jej odpowiada (np. trudniejsze zadania z gramatyki), wtedy mówi: nie róbmy tego, zróbmy coś innego, bo ja wolę... Co więcej, uczennica zawsze po tym jak do mnie przychodzi to najpierw idzie do łazienki i tam się maluje (sama mówi, że musi się poprawić), nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale ona potrafi w tej łazience przebywać jakieś 10 min, a ja muszę na nią czekać. Czasami zadaję jakieś ćwiczenie do domu, tak, aby uczniowie mogli utrwalić sobie dany materiał i żebym miała jakąś pewność, że zajrzeli w notatki i potrafią wykonać ćwiczenie samodzielnie. Ona nie odrobiła jeszcze żadnej pracy domowej, którą jej zadałam.Po prostu wszystko wskazuje na to, że ona chce rządzić, to ona rozdaje tutaj karty. Nie wiem jak powinnam zareagować, żeby jej nie urazić, a dać coś do zrozumienia.