Drodzy poloniści.
Chciałabym poznać Wasze zdanie w następującej sprawie.
Rzecz dotyczy wypracowania z języka polskiego w klasie V szkoły podstawowej. Dziecko - bardzo dobry uczeń - napisało poprawnie i bezbłędnie dość długą i szczegółową charakterystykę Ani Shirley, niestety nie dokończyło przepisywać z brudnopisu do zeszytu. Czy nauczyciel powinien obniżyć tej uczennicy ocenę? Ja mam wątpliwości - praca została napisana poprawnie, w całości, tylko że jest na brudno. W kryteriach ocen i wymaganiach podanych na początku roku szk. nauczyciel nie sprecyzował takiej sytuacji ani przed klasówką nie poinformował, że obniży ocenę.
Druga sprawa: pod koniec tegoż wypracowania nauczyciel polecił jako pracę dodatkową napisanie przepisu kulinarnego... Większość dzieci nie zdążyła. Wyczuwam tu jakąś metodyczną nieścisłość...
Co o tym sądzicie? Pytam, bo przebywam na urlopie macierzyńskim i być może nie jestem w temacie, jeśli idzie o nowości metodyczne. Proszę, pomóżcie.