Naprawmy edukację

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: Melizabeth » 2016-08-09, 15:13

zmzm99 pisze:Oczekuje Pani recept. Dobre sobie. To Pani jest nauczycielką i Pani obowiązkiem jest wspomaganie w rozwoju każdego ucznia. Nie wie Pani jak postąpić w danej sytuacji i ktoś ma Pani, jako profesjonalistce mówić co Pani ma robić.


Czyli rozumiem, że jak pójdę do okulisty to przy okazji mogę oczekiwać porady na nerki i kręgosłup. W końcu jest lekarzem, profesjonalistą. Specjalizacja nie ma najwyraźniej znaczenia.
Nauczyciel jest specjalistą swojego przedmiotu. Problem dysfunkcji pojawił się w nauczaniu nauczycieli dopiero niedawno, ja miałam o tym może 2 godziny. Większość porad, o których słyszałam bądź czytałam na własną rękę (tak, wszyscy się ciągle doszkalamy, naprawdę nie uważamy, że jak raz skończyliśmy studia to wszystko już wiemy) dotyczy pracy z uczniem INDYWIDUALNIE. Na zajęciach dodatkowych, w nauczaniu indywidualnym, na korepetycjach, nie w GRUPIE SZKOLNEJ. Bo niestety, poświęcenie czasu uczniowi z głęboką dysfunkcją oznacza, że reszta jest pozostawiona sama sobie, czyli nagle oni są dyskryminowaniu, nie mówiąc o ukochanej przez nas podstawie programowej.
Uczeń z dysfunkcjami, zwłaszcza głębokimi, powinien pracować ze SPECJALISTAMI. W MAŁEJ grupie. Nie rozumiem, dlaczego wysłanie dziecka z głębokimi dysfunkcjami do szkoły specjalnej lub integracyjnej oznacza od razu jego dyskryminację czy szykanowanie. Tam też ma grupę rówieśniczą, i ma specjalistów, którzy wyciągną z niego wszystko, co się da. Bo będą to potrafić i będą mogli poświęcić mu czas. Oprócz szkoły jest również sąsiedztwo, więc uczeń taki ma szansę kontaktów z różnymi typami dzieci. A dziecko, które w szkole będzie się dobrze czuło z rówieśnikami, zapewne chętniej będzie nawiązywało kontakty w ogóle.

Uważam, że uczniowie z problemami w uczeniu się mają szansę w szkole masowej w momencie, kiedy klasa będzie liczyć nie więcej niż 10-12 uczniów. Przy tak niewielkiej liczbie wychowanków nauczyciel ma szansę poświęcić czas każdemu bez okazywania, że ktoś ma problem. Ma również czas w domu, aby szukać sposobów na przekazanie wiedzy na różne sposoby. Przy grupie ponad 20 osób jest to praktycznie niewykonalne. Pewnie, raz na jakiś czas coś się uda zrobić, ale nie w sposób stały.

Chien
Posty: 60
Rejestracja: 2015-10-28, 00:40
Kto: student
Przedmiot: Historia
Lokalizacja: małopolskie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: Chien » 2016-08-09, 16:24

zmzm99 pisze:Pani Łosoś. Przypomnijmy podaną przez naukowców definicję głębokiej dysleksji rozwojowej. GŁĘBOKA DYSLEKSJA ROZWOJOWA - brak jest szczegółowej charakterystyki tej postaci głębokich zaburzeń. Można zaproponować tu podstawowe kryterium rozpoznania, takie jak: zatrzymanie się na poziomie czytania elementarnego i nie osiągnięcie poziomu czytania zaawansowanego lub opóźnienie o 3-4 lata w zakresie umiejętności czytania. Tak poważnym zaburzeniom czytania zwykle towarzyszą równie poważne zaburzenia opanowania poprawnej pisowni.
Jakie miejsce w szkole proponuje Pani na swoich lekcjach uczniowi, który zatrzymał się na poziomie czytania elementarnego i nie osiągnął poziomu czytania zaawansowanego? PPP nie zgodzi się na klasę specjalną ani na indywidualne nauczanie. Co Pani proponuje? Wykluczyć go z życia szkolnego i tym samym z życia społecznego?
Oczekuje Pani recept. Dobre sobie. To Pani jest nauczycielką i Pani obowiązkiem jest wspomaganie w rozwoju każdego ucznia. Nie wie Pani jak postąpić w danej sytuacji i ktoś ma Pani, jako profesjonalistce mówić co Pani ma robić. Przypomina mi to sytuację, w której kierowca zażądał, żeby ktoś mu podpowiadał: "naciśnij gaz", "hamuj", "wciśnij sprzęgło", "zmień bieg".
Problem chyba też w tym, że nie przyjmuje Pani do wiadomości, że istnieje przepis Art. 44 c. 2. ustawy o systemie oświaty, który stanowi: Nauczyciel jest obowiązany dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w art. 44b ust. 8 pkt 1, do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w przypadkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 44zb. Każda osoba, która potrafi czytać ze zrozumieniem wie, że na mocy tego przepisu uczniowie nim objęci nie są zobowiązani do przerabiania całej podstawy programowej. Uczniowie ci wypadną bardzo słabo na egzaminie i nikt nic na to nie poradzi.


Powiem dosadnie. Ten post jest najlepszym przykładem tego w jaki sposób postępujesz i w jaki sposób prowadzisz dyskusję w tym wątku. A jest to metoda nas***ia na (nie)własne gniazdo a następnie udawania, że to przecież nie ja.
Mając w klasie ponad 20 osób a zdarzają się także, zwłaszcza w liceach, klasy dochodzące do 40 osób nie sposób jest pracować indywidualnie z poszczególnymi uczniami. Zwłaszcza jak ma się jedną czy dwie lekcje w tygodniu, uczy się w kilku klasach, gdzie przewija się łącznie 150-200 twarzy. To jest niewykonalne.
A te wpisy w których nauczyciele oskarżani są o wszelkie zła szkolnictwa oraz pisanie pięknie brzmiących teorii, kompletnie oderwanych od rzeczywistości, jest niczym więcej jak utopią. A jak się kończą wszystkie utopie mówić chyba nie muszę.

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: Łosoś » 2016-08-09, 18:42

Panie zmzm99-
właśnie tego się dokładnie po Panu spodziewałam. NIE POTRAFI PAN UDZIELIĆ ANI JEDNEJ PRAKTYCZNEJ PORADY. Zasłania się Pan tym całym gadaniem o 'pofesjonalizmie', a nie chce przyjąć do wiadomości, że NIEMOŻLIWE JEST ZAJĄĆ SIĘ KIMŚ INDYWIDUALNIE jeśli ma się pod opieką 20 i więcej uczniów ( a wszystkich uczniów od 100-200 w tygodniu). A uczeń z dysleksją rozwojową czy w ogóle uczeń ze specyficznymi trudnościami w nauce WYMAGA PROWADZENIA INDYWIDUALNEGO. Nie chce Pan też przyjąć do wiadomości, że najlepszym rozwiązaniem byłyby małe grupy, najlepiej zróżnicowane ze względu na poziom i określone trudności w nauce.Jeśli ktokolwiek uznałby to za dyskryminację, to powinien się wstydzić- ci uczniowie nie są gorszymi ludźmi, mają po prostu określone trudności i powinno im się pomóc w najlepszy możliwy sposób. Wciśnięcie ich w tłumek klasowy ma im pomóc się dowartościować? Wolne żarty.
W moich oczach jest Pan ignorantem, z którym- przepraszam- nie warto było w ogóle podejmować rozmowy. Nie ma Pan ŻADNYCH POMYSŁÓW na "naprawę edukacji". Do tego ma Pan tendencję do obrażania innych (i "wciskania im dziecka w brzuch").
Niniejszym kończę dyskusję z Panem i nie zamierzam już odpisywać na żadne Pana posty.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: haLayla » 2016-08-09, 19:24

zmzm99 pisze:Przypomina mi to sytuację, w której kierowca zażądał, żeby ktoś mu podpowiadał: "naciśnij gaz", "hamuj", "wciśnij sprzęgło", "zmień bieg".


No, ale chyba wypadałoby dostosować wymagania do możliwości takiego kierowcy? Może ktoś nie umie płynnie hamować, więc teraz go zawstydzasz i powodujesz, że przestanie jeździć autem.
<3

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: Łosoś » 2016-08-10, 09:48

haLayla - nie tyle przestanie jeździć autem, co go kolejna "reforma" z tego auta wykopyrtnie, he, he... :jupi: I każe zaiwaniać na piechotę.

zmzmz czy jak mu tam jest za cienki w uszach, żeby mnie zawstydzić, wszak brak mu argumentów. Zawstydzić może mnie ktoś, kto NAPRAWDĘ jest specjalistą w swojej dziedzinie i wie, co mówi (co słychać i czuć), a jego krytyka ma jakieś podstawy...

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawmy edukację

Postautor: sharkinator » 2016-08-10, 10:50

Doczekam się zablokowania wątku, a najlepiej usunięcia?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Naprawmy edukację

Postautor: linczerka » 2016-08-10, 13:00

sharkinator pisze:Doczekam się zablokowania wątku, a najlepiej usunięcia?

„Mamy wolność słowa. To także wolność pisania i wygłaszania dziesięciu komentarzy dziennie, oczywiście niezwykle rzetelnych i głębokich. Również wolność bełkotu i wolność psucia mediów poprzez jego promowanie. Mamy też wolność megalomanii, wypowiadania nieznoszącym sprzeciwu tonem, opinii na dowolny temat. Ale także społeczeństwu przysługuje wolność. Np wolność pukania się w czoło.”
Autor: Piotr Lisiewicz, „Gazeta Polska”
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
sharkinator
Posty: 347
Rejestracja: 2011-09-24, 20:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: geografia, przyroda, wychowanie fizyczne
Lokalizacja: Kraków

Re: Naprawmy edukację

Postautor: sharkinator » 2016-08-10, 13:25

A no chyba, że tak :twisted:

kuba_30
Posty: 10
Rejestracja: 2016-08-06, 22:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Język francuski, WOS, ...
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: kuba_30 » 2016-08-10, 13:55

Żeby już cytować Gazetę Polską, świat stanął na głowie 8)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Naprawmy edukację

Postautor: linczerka » 2016-08-10, 14:21

kuba_30 pisze:Żeby już cytować Gazetę Polską, świat stanął na głowie 8)

Celowe - patrz przez pryzmat tolerancji szeroko pojętej :mrgreen:
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: malgala » 2016-08-10, 16:22

kuba_30 pisze:Żeby już cytować Gazetę Polską, świat stanął na głowie 8)

On już na tej głowie jakiś czas stoi :mrgreen:

Łosoś
Posty: 613
Rejestracja: 2013-10-05, 10:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: Łosoś » 2016-08-10, 18:24

On już na tej głowie jakiś czas stoi :mrgreen:


I się chwieje. Niedługo runie.

antares140
Posty: 96
Rejestracja: 2009-11-11, 00:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: antares140 » 2016-08-10, 20:17

Łosoś pisze:
On już na tej głowie jakiś czas stoi :mrgreen:


I się chwieje. Niedługo runie.


Jeśli coś runie, to miejmy nadzieje, że ten rząd z prezesem na czele :P

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: haLayla » 2016-08-10, 20:37

antares140 pisze:
Łosoś pisze:
On już na tej głowie jakiś czas stoi :mrgreen:


I się chwieje. Niedługo runie.


Jeśli coś runie, to miejmy nadzieje, że ten rząd z prezesem na czele :P


Ta, a potem przyjdzie PO albo Nowoczesna albo narodowcy albo coś jeszcze gorszego. Wypędzimy Lucyfera Belzebubem.
<3

antares140
Posty: 96
Rejestracja: 2009-11-11, 00:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: łódzkie

Re: Naprawmy edukację

Postautor: antares140 » 2016-08-10, 20:49

Już wolę PO lub Nowoczesną, naprawdę ;)


Wróć do „Pogaduszki”