koma pisze:Wybór podręcznika nie jest sprawą dowolną nauczyciela
Oczywiście, że jest tylko i wyłącznie jego indywidualnym wyborem , tak jak wybór programu.
fajnyprofesor pisze:Dyrekcja wybrała dla mnie podręcznik
To niemożlwe...
Uczyłam dawno temu Nagajową, potem Arką ,,Ogladam świat,, a obecnie i w przyszłości tylko ,,MIĘDZY NAMI,, GWO. Nie zamieniłam na inne nawet za cenę lekkiego poróżnienia się z dyrekcją

,,Słowa na start,, przejęte przez Nową Erę po wykupieniu Rożaka też znam, bo jedna z nas pięciu wybiera sobie je
Autorki MIĘFZY NAMI zgodnie z zalecanymi warunkami i sposobami realizacji podstawy programowej zwracają uwagę na istotę sprawności komunikowania się w aspekcie praktycznym i kulturowym, rozwijanie zainteresowań i zdolności, budowanie poczucia tożsamości i systemu wartości, kształtowanie postaw samokształcenia i samodzielnego docierania do informacji, tworzenia spójnej wizji świata z uporządkowanym systemem wartości poprzez integrację treści z zakresu kształcenia polonistycznego (kształcenie literackie, językowe, kulturowe) oraz korelację z innymi przedmiotami w zakresie umiejętności i postaw. Włączają w proces edukacji kształtowanieu uczniów postaw sprzyjających ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu.
Problematykę, która została wpisana w cele edukacyjne i wychowawcze programu, Autorki wywodzą z tekstów kultury. Poza kanonem określonym podstawą programową proponują bogatą listę lektur dla dzieci i młodzieży z podziałem na poszczególne lata edukacji szkolnej. Różnorodne gatunkowo propozycje (opowiadania, powieści, baśnie, legendy, mity, bajki, wiersze i inne teksty kultury, tj. filmy, przedstawienia teatralne, teatr telewizji, komiksy, obrazy, freski, fotografie, fotoreportaże, rzeźby, plakaty: społeczny i teatralny, reklamy komercyjne) stanowią podstawę do rozwijania umiejętności odbioru wypowiedzi i wykorzystywania zawartych w nich informacji. Wprowadzają w analizę i interpretację tekstów kultury, by rozwijać umiejętność wypowiadania się w mowie i piśmie na tematy poruszane na zajęciach, związane z poznawanymi tekstami kultury i własnymi zainteresowaniami. Tym samym dają możliwość realizacji celów kształcenia określonych w podstawie programowej.
GWO jako jedyne przeanalizowanych przeze mnie 8 pozycji wymieniło ponad 30% materiału. SŁOWA NA START praktycznie bez zmian.
W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca. Paulo Coelho