Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
iluka
Posty: 3015
Rejestracja: 2012-07-25, 12:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: iluka » 2012-11-02, 14:08

Andulencja pisze:A skąd taki podział?
A z dydaktyki przedmiotowej, taksonomii celów nauczania :)
W. Okon Zarys dydaktyki ogólnej. Warszawa 1968, PZWS
B. Niemierko Miedzy ocena szkolna a dydaktyka. Warszawa 1999, WSZiPSA
B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 2000.
Sztuka nauczania. Czynnosci nauczyciela, pod red. K. Kruszewskiego, PWN, Warszawa
1998.
T. Szaran, Pomiar dydaktyczny, Warszawa 2000.
R. Muszkieta, Nauczyciel w reformujacej sie szkole, Poznan 2001.
G. Drydem, J. Vos, Rewolucja w nauczaniu, Wyd. Moderski i S-ka, Poznan 2000.
W. Okon, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd.
ak, Warszawa 1995.
Cz. Kupisiewicz, Podstawy dydaktyki ogólnej, BGK, Warszawa 1994.
J. Półturzycki, Dydaktyka dla nauczycieli, Wyd. A. Marszałek, Torun 1999.
Sztuka nauczania. Czynnosci nauczyciela, red. K. Kraszewski, PWN, Warszawa 1998.
W życiu bo­wiem is­tnieją rzeczy, o które war­to wal­czyć do sa­mego końca. Paulo Coelho

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: Andulencja » 2012-11-02, 17:35

A coś bardziej współczesnego 8)

Nienierko i jego taksonomia celów źle mi się kojarzy - czasowniki operacyjne, określenia wieloznaczne :ble:

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Treści nauczania dla ucznia z lekkim uposledzeniem

Postautor: linczerka » 2012-11-02, 19:06

Andulencja pisze:Uczniów obowiązuje sześciostopniowa skala ocen, a nie dwustopniowa. Uczeń z up. w stopni lekkim nie ma oceny opisowej, tylko ocenia się go w skali od 1 do 6.

No właśnie, o to mi chodzi. Natomiast jak ocenisz ucznia, jeśli będziesz poruszała się w obrębie treści koniecznych?
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Języki obce”