Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

rady, wskazówki, wymiana doświadczeń

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

julola
Posty: 1
Rejestracja: 2011-08-31, 20:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: julola » 2013-07-08, 15:41

Witam. Właśnie dostałam informację ze egzamin za dwa tygodnie. Czy ktoś może się podzielić pytaniami i odpowiedziami do egzaminu. Pracuję w przedszkolu. Dziękuję.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Andulencja » 2013-07-08, 17:41

Ja też już znam datę: 25 lipca :D
Można zacząć przygotowania :lol:

Awatar użytkownika
oliweczkaS
Posty: 163
Rejestracja: 2008-06-05, 19:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Biologia, Przyroda
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: oliweczkaS » 2013-07-08, 18:06

Mój egzamin już 12 lipca. Zaczynam SIĘ STRESOWAĆ NA SERIO.
Oliwia- mama Zuzanny i Błażeja. Żona Darka.
Nauczyciel, jeszcze nie narzekający na pracę :)

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: malgala » 2013-07-08, 19:15

oliweczkaS, spokojnie. Dasz radę.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Andulencja » 2013-07-08, 19:22

oliweczkaS, po wszystkim podzielisz się wrażeniami i tym może mnie trochę uspokoisz :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: linczerka » 2013-07-08, 19:51

Będzie dobrze, trzymam kciuki :)
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: malgala » 2013-07-08, 20:00

Andulencja, będzie dobrze. Nie może być inaczej.

anyann
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 21:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: śląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: anyann » 2013-07-08, 21:50

Witam. Również dołączyłam do tych czekających na egzamin. Właśnie dzisiaj się dowiedziałam, że mój egzamin jest 30 lipca!!! Macie może jakieś przykładowe pytania i odpowiedzi? Chyba zaczynam panikować... i potrzebuję wsparcia ;) pozdrawiam

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: malgala » 2013-07-08, 21:58

Trzymamy kciuki.
Będzie dobrze.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Andulencja » 2013-07-08, 22:05

Pytania mam, ale bez odpowiedzi :wink:

anyann
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 21:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: śląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: anyann » 2013-07-08, 22:11

Dzięki :) mogę prosić o pytania?

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Andulencja » 2013-07-09, 09:27

 W jakiej formie pracy pozalekcyjnej spełniasz się najlepiej"?
 Jakie metody prowadzenia zajęć wydają Ci się najlepsze?
 Jak dążysz do ukształtowania wychowanka zgodnie z wizją absolwenta? © Jak planujesz i wdrażasz współpracę z rodzicami?
 Jakie korzyści wyniosłeś z obserwowanych zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i jak wykorzystasz je w prowadzeniu swoich zajęć?
 Scharakteryzuj wybraną trudną sytuację wychowawczą i sposób jej rozwiązania.
 W jaki sposób dokonuje się korekt w dokumentacji szkolnej np: w dzienniku lekcyjnym, arkuszach ocen? © Jaki program nauczania wybrałeś i dlaczego ten, a nie inny?
 Wymień dokumenty wewnątrzszkolne i omów jeden z nich.
 Wyjaśnij kwestię czasu pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze.
 W jaki sposób można wykorzystać komputer na Sekcjach matematyki?
 Jak rozwiązujesz konflikty powstające w zespoie klasowym?
 Kto powołuje dyrektora placówki?
 Jak długo trwa rok szkolny?
 Na jakiej podstawie nawiązuje się stosunek pracy z nauczycielem np. kontraktowym?
 W jaki sposób diagnozujesz problemy środowiskowe w swojej szkole?
 Jak motywujesz uczniów do pracy?
 Kto powołuje komisję na egzamin dia nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego?
 Czym są i jaki jest sens stosowania celów operacyjnych?
 Iakie znaczenie ma doskonalenie nauczyciela, jakie znasz formy doskonalenia zawodowego?
 Dyskusja na temat jednej z przeczytanych lektur.
 © W jaki sposób zasięga Pan/i informacji od rodżiców uczniów o funkcjonowaniu tego systemu?
 Jak wykorzystuje Pan/i te informacje do ewaluacji i doskonalenia tego systemu?
 Proszę wyjaśnić, w jaki sposób uwzględniał/a Pan/i standardy wymagań egzaminacyjnych w swoim przedmiotowym systemie oceniania?
 W jaki sposób zostaną w Pana/i szkole wykorzystane uzdolnienia mojego dziecka (indywidualizacja)?
 Jaki był Pana/i udział w tworzeniu programów realizowanych w szkole?
 W jakie działania ogóinoszkolne włączał/a się Pan/i najchętniej w okresie odbywania stażu i w jaki sposób?
 Jaki jest Pana/i udział w realizacji zajęć pozalekcyjnych?
 Jakie umiejętności w tym zakresie Pan/i posiada i w jaki sposób je nabył/a?
 Jak wdraża Pan/i uczniów do korzystania z technologii informacyjnej?
 Jakie umiejętności wykształcone'u uczniów w zakresie korzystania obu technologii uznaje Pan/i za sukces?
 Rola internatu w pracy dydaktycznej.
 W jaki sposób Pan/Pani wykorzystuje technologię komputerową i informacyjną w swojej pracy?
 Proszę wymienić umiejętności przedmiotowe uczniów, do kształtowania których wykorzystał/a Pan/i pracę na komputerze
 Jakie dostrzega Pan/i zagrożenia związane z nadmiernym wykorzystaniem technologii komputerowej w codziennym życiu?
 Ze stron internetowych jakich instytucji najczęściej Pan/i korzysta?
 Sposoby komunikacji z rodzicami, uczniami za pomocą technologii komputerowej
 Jakie problemy dostrzega Pan/i w swojej pracy w obszarze psychologii, pedagogiki, dydaktyki, w jaki sposób je rozwiązuje?
 W oparciu o jakie przepisy prawa oświatowego rozstrzyga Pan/i problemy dotyczące postępowania z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze
 Proszę wyjaśnić celowość (bezcelowość) badań pedagogicznych w grupie klasowej.
 Czy omawia Pan/i z uczniami sytuacje ekstremalne?
 W jaki sposób wykorzystuje Pan/i opinię poradni pp w stosunku do ucznia
 Ile wynosi tygodniowy czas pracy nauczyciela?
 Czym charakteryzują się aktywizujące metody nauczania? Omów jedną z nich.
 Jaki sukces dydaktyczny lub wychowawczy odniosłeś w okresie stażu?
 Czy nauczyciel kontraktowy może uczyć według własnego programu?
 Podaj przykłady realizacji ścieżek edukacyjnych na swoich zajęciach?
 Jakie korzyści płyną z uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego?
 Czy lepiej czujesz się jako wychowawca, czy jako nauczyciel przedmiotu?
 Jak rozwiązujesz problemy wychowawcze w klasie? Kogo prosisz o pomoc?
 Na jakiej podstawie prawnej wystawiasz oceny końcoworoczne?
 Co sądzisz o reformie edukacji?
 Jakie przepisy określają obowiązki nauczyciela?
 Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN.
 Jakie znasz sposoby dokonywania analizy wyników testów pomiaru osiągnięć?
 Wymień prawa i obowiązki nauczyciela.
 Jakie są funkcje rady pedagogicznej?
 Jaki są cele ewaluacji?
 Wymień akty prawne regulujące pracę w oświacie.
 Co może zrobić uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną na koniec roku?
 W jaki sposób oceniasz uczniów? (pytanie dotyczy wewnątrzszkolnego i przedmiotowego systemu oceniania).
 Jakie są różnice w wymaganiach na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego?
 W jaki sposób angażujesz uczniów do pracy na rzecz szkoły?
 Które komputerowe programy edukacyjne poleciłbyś innym i dlaczego?
 W jaki sposób przygotowujesz się do spotkań z rodzicami? '
 Czemu służy mierzenie jakości pracy szkoły?
 W jaki sposób możesz zdiagnozować strukturę zespołu klasowego?
 Jakie znasz sposoby integracji grupy uczniów?'
 Jaką, Twoim zdaniem, rolę odgrywają zajęcia pozalekcyjne?
 Co wpływa na jakość współpracy z rodzicami?
 Wymień walory wychowawcze wycieczek, biwaków i innych imprez turystycznych.
 Jeśli przygotowując scenariusz zajęć zaplanowałeś pracę w zespołach, w jaki sposób utworzysz zespoły?
W jaki sposób kształtujesz u uczniów umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach

anyann
Posty: 3
Rejestracja: 2013-07-08, 21:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: śląskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: anyann » 2013-07-09, 10:13

Dzięki :)

Awatar użytkownika
oliweczkaS
Posty: 163
Rejestracja: 2008-06-05, 19:49
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Biologia, Przyroda
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: oliweczkaS » 2013-07-09, 10:33

Też mam te pytania, wydaje mi się że większość z nich jest spokojnie do przeskoczenia:) Ja bardziej skupiam się na autoprezentacji.
Oliwia- mama Zuzanny i Błażeja. Żona Darka.
Nauczyciel, jeszcze nie narzekający na pracę :)

Rossmann
Posty: 2
Rejestracja: 2010-10-12, 21:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Wychowanie fizyczne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Egzamin na nauczyciela mianowanego - prezentacja

Postautor: Rossmann » 2013-07-09, 12:51

Czołem Koleżanki i Koledzy!
W sprawie egzaminu na nauczyciela mianowanego słów kilka. Autoprezentacja kosztowała mnie prawie egzamin (4.07.2013 roku). Trzeba ją przygotować solidnie, szczegółowo, ale niekoniecznie w formie multimedialnej (Jedni się czepną, że ok inni,że do bani, choć zależy to od widzimisię komisji eksperckiej) - moja komisja nie zapoznała się z żadnym dokumentem dotyczącym mojego postępowania ,więc warto taką autoprezentację solidnie przećwiczyć bo ona w zasadzie ustawia egzamin. Ogólnie koszmar, ale sam jestem sobie winien, ponieważ zasugerowałem się opiniami kolegów po fachu - wuefistów: że luzik, że miło, no ptasie mleczko wszyscy z dzióbków piją. No to zaufałem swojej elokwencji i pomyślałem, że jakoś to będzie, przepisy znam, dużo rzeczy w szkole robiłem i robię, więc w temacie oblatany jestem. I prawie d....a, w połowie egzaminu chciałem już wyjść, zagotowałem się jak młody, wśród ekspertów nie było wuefisty, tylko polonistka i jakiś facio nie wiem skąd(strasznie upierdliwy i "mundry" jak Kopernik - potem okazało się,że ma prokuraturę w szkole bo jakichś procedur nie zachowali i uczeń wylądował w szpitalu, ale poza tym wszystko u niego jest super i wie wszystko najlepiej). Na pytaniach ekspertów raczej się nie wyłożyłem...raczej. Mam wrażenie, że chyba moja szefowa położyła się "Rejtanem", żeby dali mi mianowanie za zasługi, bo za egzamin to raczej nie :oops: Koniec końców najadłem się wstydu, mam doła strasznego i jakoś z całej sytuacji nie potrafię wydobyć niczego pozytywnego, choć w przekroju całego stażu zasłużyłem na awans. Pocieszam się przykładami wielkich uczonych, bo podobno W. Heisenberga tez prawie oblali na obronie doktoratu, choć porównanie słabo się ma do nauczyciela wychowania fizycznego.
Także kochani, przygotujcie się solidnie i życzę powodzenia.


Wróć do „Awans zawodowy nauczyciela”