W ćwiczeniach Didasko, tych do menowskiego, np. 11 i 12 wygląda tak, jakby sugerowali wprowadzenie jednoczesne. W Semadenim też ( no dobra, 92 rok

Mam klasę matematycznie w porządku, do tej pory naprawdę ładnie sobie radziły dzieciaki.
Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
aglod pisze:Na konkretach pozwalam liczyć tak długo jak potrzebują
dushka pisze:Dziękuję.
A powiedzcie mi, jak to potem - 3 lata na konkretach, nie potrafią bez i nagle 4 klasa? Pytam, bo chociaż przeszłam cały etap aż do gim. włącznie, to moje dzieciaki liczyły w pamięci...
dushka pisze:Na sprawdzianie 6klasisty mowy nie ma o liczeniu na konkretach. Dyskretnie na palcach pewnie liczą, ale umówmy się - do ilu jesteś w stanie tak policzyć?
Basiek70 pisze:
Dobrze opanowane zasady zastosowania algorytmu działań pisemnych i wcale nie trzeba liczyć na palcach do nie wiadomo ilu. Mając opanowane operacje myślowe, związane z działaniami matematycznymi, dziecko uzyska prawidłowy wynik.