nie realne jest przygotowywanie pełnych i szczegółowych konspektów do każdej lekcji
każdą lekcje jednak się planuje

opracowywuje, zaganienia, metody pracy czy w punktach pisze co powinno się omówić na zajęciach

do każdej lekcji robi się ogólny schemat, ale gdyby wszystkie jednostki lekcyjne rozpisywać to chyba bym zwariowała
najbardziej lubię lekcje na których stosuję metody aktywizujące

, bo tak naprawdę nie da się przewidzieć co sądzą na dany temat i do jakich wniosków dojdą uczniowie

ja tylko opracowywuje zagadnienia dla grup czasami wybieram metodę, opracowywuję karty pracy i a potem to już "na żywca" czyli co życie przyniesie
czasami lekcje opracowywują uczniowie - dobra metoda na przedmiotach tj. praca biurowa, podstawy przedsiębiorczości - w końcu jedną z umiejętności kluczowych, które musimy kształcić u uczniów są atoprezentacja, odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy,wystąpienia publiczne,
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH, LICEÓW PROFILOWANYCH I TECHNIKÓW
"Nauczyciele twarzą uczniom warunki do nabywania następujących umiejętności:
1) planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią odpowiedzialności,
2) skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
przygotowywania do publicznych wystąpień,
3) efektywnego współdziałania w zespole, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm,
4) rozwiązywania problemów w twórczy sposób,
5)
poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi,
6) odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków,
7) rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań,
8 przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych."