Postautor: Marzena82 » 2007-08-12, 12:48
Witaj Wikiz;) To jaką przyjmniej formę działania zależy w dużej mierze od wieku dzieci. Jezeli będą to starsze dzieci,czy nawet gimnazjaliści możesz z nimi spisać "kontrakt", który jasno będzie określać prawa i obowiązki ucznia,a także możesz razem z klasą ustalić np sposoby poprawy oceny niedostatecznej,badź zaliczenia sprawdzianu. Warto również ustalić np. ze uczeń ma obowiązek brać aktywny udział w lekcji, przestrzegać ustalonych zasad i porządku w czasie lekcji, prowadzenia zeszytu przedmiotowego,czy obowiązek uzupełnić braki wynikające z nieobecności w szkole.Możesz również pomyśleć o wprowadzeniu plusów „+” i minusów „-”:
I tk np:
„+” oznacza pozytywną formę aktywności ucznia: aktywny udział w lekcji, przygotowanie dodatkowych materiałów do zajęć.
„-” oznacza nieodpowiednią formę aktywności: brak aktywności podczas zajęć, podczas pracy w grupach, brak zeszytu, ćwiczeń, potrzebnych materiałów, stroju sportowego na k-f:
Na podstawie zdobywanych przez uczniów plusów lub minusów ustala się wystawienie oceny zawsze po czterech zdobytych znakach i tak np:
++++ bdb
+++- db
++ - - dst
+ - - - dop.
- - - - ndst.
Pamietaj również o tym, że nabierze to "mocy", jeżeli każdy z uczniów podpisze się swoim imieniem i nazwiskiem. Mam nadzieje, że troszkę Ci pomogłam;) Powodzenia;)
PoZdRaWiAm CiEpŁo - Marzena
