Wnioskuję, że chodzi o klasę III szkoły podstawowej?
haLayla, w klasach III nie ma ani godziny wychowawczej, ani języka polskiego
Naukę poprzez zabawę, jednak jak najbardziej popieram.
Części mowy - dużymi literami na pojedynczych kartkach A4 opisać poszczególne części mowy. Można użyć charakterystycznych kolorów: rzeczowniki - niebieski, czasowniki - czerwony, przymiotniki - zielony. Wydrukować je na kolorowych kartkach w pastelowych kolorach. Bardzo ładnie wyglądają takie plansze, jeśli użyje się ciekawej, dość grubej czcionki. Warto także wykorzystać rysunki - cliparty, uzupełniając definicje.
R Z E C Z O W N I K I
to nazwy osób (clipart postaci),
roślin (clipart rośliny),
zwierząt (clipart zwierzątka)
i rzeczy (clipart jakiejś rzeczy).
Odpowiadają na pytania: KTO? CO?
Taka definicja poszczególnych części mowy zajmuje zazwyczaj 3 kartki A4 przypięte następnie jedna pod drugą. Jeśli masz możliwość warto je zalaminować - wówczas tak szybko nie ulegają zniszczeniu i mogą służyć nawet kilka lat.
Oprócz wykonanych w ten sposób definicji części mowy, proponuję także odmianę czasownika przez osoby, rodzaje rzeczownika i przymiotnika, liczbę pojedynczą i mnogą.
Gotowych plansz niestety nie mam, wykonuję je na bieżąco.
A jeśli mowa o klasie III Gimnazjum, czy Liceum - to nie ma się co zastanawiać. Uczniowie takie plansze powinni wykonać już samodzielnie. Możesz im jedynie podsunąć linki stron, gdzie znajdą gramatykę na odpowiednim poziomie oraz pokazać przykładową planszę.