

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
miwues pisze:joasia22 pisze:jakiś dobry sposob na te maluchy.
Powinnaś tez zadbać o doskonałe zaplanowanie toku lekcji. Uczniowie muszą być maksimum czasu zajęci zadaniami, te zadania trzeba przed nimi stawiać, jedna forma aktywności nie więcej jak 5-7 minut (7 minut dla pierwszaka to już bardzo długo). Lekcja musi mieć tempo, przeplatać formy statyczne z nieco bardziej dynamicznymi. Organizować odpoczynki między trudnymi zadaniami, nawet gimnastykę śródlekcyjną, piosenkę, jakiś pląs.
Zmiany metodyczne, przejścia od jednej czynności do następnej starannie planować. Uprzedzać uczniów, co się za chwilę stanie, nie pozwalać zacząć wykonywać zadania, zanim nauczyciel nie skończy go objaśniać. Wydawać polecenia przemyślane, konkretne, jednoznaczne, zdania pojedyncze, nie wielokrotnie złożone. Upewnić się, że uczniowie rozumieją, co będzie ich zadaniem, zanim przystąpią do danego ćwiczenia.
Następnym zadaniem ucznia byłoby zredagowanie krótkiego opisu okoliczności sprawy oraz prośby do tych osób o ocenę zgodności polecenia nauczyciela z Konstytucją. Prośbę sprawdziłbym pod kątem poprawności językowej, stylistyki itp, pomógłbym uczniowi wygładzić ewentualne niedoskonałości.
miwues pisze:
Czy jasno sprecyzowałaś wymagania i konsekwencje nieodrobienia pracy? Czy przypomniałaś po terminie, że zamierzasz dotrzymać słowa i wstawić jedynki? Czy zanim to zrobiłaś, rozmawiałaś na ten temat z matkami, które przecież masz na miejscu?
Czy po fakcie uzasadniłaś koleżankom swoją ocenę, wyjaśniłaś dokładnie i spokojnie, czym się kierowałaś w podjęciu decyzji?
Czy precyzyjnie i konkretnie określasz uczniom swoje zasady oraz wymagania? Czy jesteś stała, konsekwentna, czy nieprzewidywalna i chwiejna?
[/quote][/quote]Czy jasno wykładasz materiał, czy upewniasz się, że uczniowie zrozumieli? Czy wymagasz tylko tego, czego uprzednio albo nauczyłaś, albo ukierunkowałaś do samodzielnego opracowania?
- zadaje prace domowa na poziomie liceum ( smieszne dla mnie , tym bardziej ze polecenie z podręcznika )
- nie moge stawiac + i - za aktywnosc na lekcji , bron boze z materialu biezacego
co do plusow i minusow z aktywnosci to mam to w swoim pso od 4 lat
w szkole w ktorej bylam na praktykach tez tak mieli
i w mojej macierzystej szkole wszyscy to stosuja ( 3x + =5; 3x -= 1)
przede wszystkim powiedzialam im jak mi zasugerowaliscie ze dzieciaki maja wziasc sie do roboty a ja sobie nie mam nic do zarzucenia
Jolly Roger pisze: wziąć