Jestem załamana.. kompletnie..

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-09, 19:32

Andulencja dziekuje ci bardzo!

Teraz sobie własnie mysle ze najbardziej sie boje ze nie wiem co mam realizowac na zajeciach bo osoba przede mna nie zrealizowala duzo programu nauczania.. czy ktos odgórnie to jakos sprawdza czy program nauczania zostal zrealizowany w calosci??

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: ala.forum » 2009-09-09, 19:42

to nie twoj problem ze ktos nie zrezalizowal planu, teraz jest nowy rok szkoly i masz nowy podrecznik wiec go realizuj od poczatku

Awatar użytkownika
dragonfly
Posty: 10
Rejestracja: 2009-09-02, 14:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Historia
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: dragonfly » 2009-09-09, 19:52

Mam to samo. Po prostu zaczynam podręcznik z aktualnej klasy. Nie mam zamiaru "naprawiać świata" za kogoś ;) Zresztą i tak na to czasu nie ma.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-09, 21:08

No dobra ale jezeli jest to klasa III ( a ma ksiązki z II klasy do polowy zrobione) i osoba nauczajaca malo zrealizowała tresci podstawy programowej to co robic? Brac ksiazke do klasy trzeciej i leciec z materialem czy kontynuowac ksiazke z II klasy a potem przerzucic sie na ksiazke z trzeciej klasy i jej nie dokonczyc???

kazmirz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-09-02, 21:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: kazmirz » 2009-09-09, 21:30

elizabethmorgan,
doradzałbym raczej kontynuację podręcznika do klasy 2. Program klasy 2 powiniwn być zrealizowany zanim dzieciaki przejdą do treści przewidzianych dla klasy 3. Nie powinno się omijać większych partii materiału, poza tym podręcznik do kl.3 będzie odrobinkę bardziej zaawansowany. Lepiej też nie narażać się na zarzuty o rodziców o zmarnowane pieniądze na podręczniki. Zawsze możesz zaplanować więcej godzin na powtórzenia, projekty, prace plastyczne z danych tematów z podręcznika do klasy 2. Wiele jest materiałów dodatkowych udostępnianych przez wydawnictwa, którymi możesz urozmaicicć lekcje, zamiast na siłę gnać z kolejnym podręcznikiem. W 3 klasie nie musisz realizować programu z podręcznika do klasy 3. Może to być podręcznik 2, ja tak robiłam i było OK.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: Jolly Roger » 2009-09-11, 18:47

elizabethmorgan pisze: czy ktos odgórnie to jakos sprawdza czy program nauczania zostal zrealizowany w calosci??


a jak ma to zrobić?? Na tym polega cała zabawa, że jedni piszą, drudzy czytają (przeważnie raczej nie czytają), a w środku i tak robisz jak uważasz za stosowne.

Sprawdź co dzieciaki umieją. Realizuj już wybrany podręcznik by nie obciążać kieszeni rodziców, ale nie musisz sie kurczowo podręcznika trzymać. jak trzeba to pewne rzeczy omijasz, a inne rozwijasz ponad miarę.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jestem załamana.. kompletnie..

Postautor: katty » 2009-09-12, 09:47

Pamiętaj, że Twoim zadaniem nie jest zrealizowanie podręcznika, tylko podstawy programowej i wybranego programu. Jeśli dzieci nie skończyły jeszcze podręcznika przewidzianego na zeszły rok, ja bym go kontynuowała, bo potem może się okazać, że przez to, iż pewne treści w jednym podręczniku nie zostały omówione, kolejny podręcznik będzie za trudny i dzieci się zniechęcą. Możesz natomiast na bieżąco uzupełniać treści z "niższego" podręcznika dodatkowymi materiałami, dążąc do zrealizowania programu.


Wróć do „Języki obce”