Chciałam Ci polecić pracę wg symulacji globalnej. Pracowałam tą metodą prowadząc kółko j. francuskiego i okazała się nie tylko ciekawa i zabawna, ale też efektywna. Więcej piszę o niej na Artelis.pl
http://artelis.pl/artykuly/22470/metodo ... a-globalna, początek artykułu opisuje metodologię zadaniową, a pod koniec jest o symulacji globalnej. Zabawa przednia , nie tylko dla uczniów

Przemycasz gramatykę w zadaniach "z życia wziętych", na przykład jeżeli zrobisz z grupy uczniów mieszkańców kamienicy, to tryb rozkazujący wprowadzasz przy okazji pisania regulaminu kamienicy (forma twierdząca i przecząca ) a uczniowie widzą, że to nie jest gramatyka sama w sobie, tylko coś, co jest konieczne w życiu i chętniej się tego uczą. W artykule podałam autora książki metodycznej (uczniowie nie muszą mieć żadnych podręczników), jednak w j. francuskim, ale jestem przekonana, że w innych językach też jest przetłumaczona, może uda Ci się ją znaleźć w necie. Metoda jest na tyle ciekawa, że do małej grupy uczniów w czasie roku dochodzili mi nowi, a nikt nie zrezygnował, a przecież pracowaliśmy jak należy

Moja koleżanka zrobiła ze swojej klasy "Miasteczko" i efekty były takie same. Ta metoda jest właśnie adresowana do rozpoczynających naukę.
Pozdrawiam
