Kulturoofka

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
Afroditte
Posty: 479
Rejestracja: 2007-11-28, 21:38
Lokalizacja: tu i ówdzie

Re: Kulturoofka

Postautor: Afroditte » 2010-08-27, 16:30

a w gimnazjum? ile mniej więcej czasu poświęcacie na zagadnienia kulturoznawcze i co na nich realizujecie?
podstawa programowa w tej kwestii jest baaardzo oszczędna, czy zatem kilka godzin w całym cyklu trzyletnim (np 6, po 2 w każdej klasie) wystarczy? ja w zagadnieniach kulturowych za istotne uważam - bardzo ogólnie - symbole, flaga, najważniejsze zabytki, geografia, stolica, wybitni ludzie.... co jeszcze? jak Wy to widzicie?
"My wish is world's command"

epilot
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-18, 13:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne

Re: Kulturoofka

Postautor: epilot » 2010-08-27, 18:31

Wiem, że podstawa programowa jest bardzo oszczędna w tej kwestii, ale myślę, że warto więcej czasu poświęcić tym zagadnieniom.
Z doświadczenia wiem, że właśnie te zagadnienia są dla uczniów ciekawsze, motywujące, bardziej atrakcyjne niż przygotowanie do testu czy same sprawności językowe.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Kulturoofka

Postautor: vuem » 2010-08-27, 18:35

Można połączyć tzw. kulturówkę z ćwiczeniami ogólnojęzykowymi przecież. Skoro poznają Union Jacka, to i ćwiczą kolory. jeśli starsi poznają historię tej flagi, to ćwiczą czas przeszły itd.


Wróć do „Języki obce”

cron