Postautor: luca87 » 2011-03-14, 15:38
Witam,
czy któraś z forumowiczek korzystająca z podręcznika "Przygoda z klasą" lub "Razem w szkole", mogłaby odpowiedzieć na kilka pytań? Jeśli znajdziecie czas bardzo proszę o krótkie wypowiedzi.
1. Czy podręcznik jest napisany w sposób jasny i przejrzysty?
2. Czy przy wyborze podręcznika miałyście na względzie treści ekologiczne?
3. Jaką ilość treści ekologicznych zawiera podręcznik, z którego korzystacie?
4. Czy przytoczone przykłady ułatwiają zrozumienie zagadnień ekologicznych i kształtowanie postaw proekologicznych?
5. Czy podręcznik umożliwia przeprowadzenie ekologicznych ścieżek edukacyjnych i wycieczek, mających na celu bezpośrednie obcowanie z przyrodą? Jeśli tak, proszę podać przykład.
6. Czy podręcznik umożliwia przeprowadzane obserwacji i doświadczeń mających na celu zapoznanie ucznia z zagadnieniami ekologicznymi? Jeśli tak, proszę podać przykład.
7. Czy podręcznik, z którego korzystacie umożliwia łączenie treści ekologicznych z treściami innych przedmiotów. Jeśli tak, proszę krótko omówić.
8. Jak oceniacie stosowany podręcznik pod względem merytorycznym? Proszę o krótkie uzasadnienie.
9. Jak oceniacie obudowę metodyczną wykorzystywanych podręczników? Proszę o krótkie uzasadnienie.
10. Jakich środków dydaktycznych obok podręcznika używacie do realizacji treści ekologicznych?
11. Jakie cechy powinien mieć idealny podręcznik, kształtujący postawy i zachowania proekologiczne?