Oficyna Wydawnicza Impuls

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Przestrzeń edukacyjna - dylematy...

Postautor: OWImpuls » 2011-05-13, 12:05

Obrazek

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
Obszary pracy współczesnej szkoły

Autor: Krystyna Ferenz, Klaudia Błaszczyk, Iwona Rudek (red.)

Głównym przedmiotem pracy „Przestrzeń edukacyjna…” jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole.

Treść książki podzielona jest na trzy rozdziały podzielone za względu na obszar analizy. Pierwszy rozdział składa się z tekstów których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego.

Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Re: Oficyna Wydawnicza Impuls

Postautor: OWImpuls » 2011-05-17, 10:51

Obrazek

PODSTAWY KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO

Autor: Franciszek Bereźnicki


Podstawy kształcenia ogólnego stanowią zmienione wydanie Dydaktyki kształcenia ogólnego (I wydanie – 2001, II – 2007) a następnie Podstaw dydaktyki ( II wydanie 2011). Zmianie uległ nie tylko tytuł, ale w pewnym stopniu i treść poprzez wyeksponowanie elementów procesu kształcenia w szkolnictwie ogólnokształcącym. W książce wykorzystano literaturę, która ukazała się w XXI wieku. Umożliwiło to unowocześnienie niektórych treści zgodnie ze współczesnymi tendencjami wskazań terforetycznych.

Książka ujmuje podstawowe umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w analizowanym typie szkół. Autor ma nadzieję, iż lektura okaże się przydatna dla kandydatów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego i doskonalących się młodych nauczycieli. Coraz liczniejsza literatura z zakresu dydaktyki wciąż jest wydawana w niewielkich nakładach, szczególnie w wydawnictwach uczelnianych. Nie zawsze jest znana i dostępna studentom. ...........

ISBN: 978-83-7587-537-9
Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2011, Format B5, Objętość 290 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Konkurs "Arteterapia w pracy pedagoga"

Postautor: OWImpuls » 2011-05-17, 11:15

Konkurs "Arteterapia w pracy pedagoga"

Obrazek


Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska...


Oficyną Wydawniczą Impuls wraz z serwisem DOBRAKSIAZKA24.PL zapraszają na nowy konkurs, a w nim do zdobycia 3 egzemplarzy tej książki.


Aby wziąć udział w konkursie należy poprawnie odpowiedzieć na pytanie:


Proszę podac tytuł poprzedniej, wydanej przez Oficynę Wydawniczą Impuls książki autorstwa Joanny Gładyszewskiej-Cylulko?


Odpowiedzi należy przesyłać do 23 maja na adres: konkurs@dobraksiazka24.pl

Wyniki konkursu opublikujemy 24 maja na łamach serwisu doraKsiazka24.pl

Nagrodami w konkursie są książki "Arteterapia w pracy pedagoga".



Fundatorem nagród jest Oficyna Wydawnicza Impuls

Zapraszamy do udziału w konkursie.

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Spotkanie autorskie! WARSZAWA

Postautor: OWImpuls » 2011-05-20, 08:25

Załączniki
Hamer1.jpg

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Dzień Mamy z Impulsem!!!!

Postautor: OWImpuls » 2011-05-23, 13:00

Obrazek

Dzień Mamy z Impulsem

Dzień Mamy jest niewątpliwie świętem wyjątkowym. Mając to na uwadze,
Oficyna Wydawnicza "Impuls" przygotowała specjalną ofertę dla każdego,
kto chciałby mamie 26 maja podarować prezent książkowy.

Z myślą o mamach, prezentujemy pięć różnorodnych tematycznie publikacji,
które łączy jedna cecha - już teraz można je nabyć w atrakcyjnej cenie.

W dniach 23 - 26 maja 2010 r. wszystkie wymienione książki (
kupią Państwo ponad 15% taniej!)

Ponadto, do każdego zamówienia powyżej 50 zł, zawierającego tytuły w promocyjnej cenie, dodajemy atrakcyjną książkę gratis!

Wystarczy wybrać jedną lub kilka publikacji z poniższej listy i dopisać do zamówienia
hasło Dzień Mamy, aby cieszyć się z prezentu podarowanego przez Impuls!

ZAPRASZAMY

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

KONKURS! Oficyna Wydawnicza Impuls z serwisem Students.pl...

Postautor: OWImpuls » 2011-05-25, 09:14

Konkurs! Książki "Edukacja i sfera publiczna" do wygrania


Obrazek


Oficyna Wydawnicza Impuls wraz z serwisem Students.pl zapraszają do nowego konkursu, a w nim do zdobycia 2 egzemplarzy wyjątkowej książki:

"Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej."
autorzy: prof. dr hab. Lech Witkowski, Henry A. Giroux.

Aby wziąć udział w konkursie należy poprawnie odpowiedzieć na jedno proste pytanie, które znajdziecie w formularzu konkursowym. FORMULARZ

EDUKACJA I SFERA PUBLICZNA

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

W KRĘGU DOROBKU EDUKACYJNEGO II RZECZYPOSPOLITEJ

Postautor: OWImpuls » 2011-05-25, 14:04

W KRĘGU DOROBKU EDUKACYJNEGO II RZECZYPOSPOLITEJ
Tom II serii: SZKOŁA – PAŃSTWO – SPOŁECZEŃSTWO

Obrazek

Autor: Krzysztof Jakubiak, Tomasz Maliszewski (red. nauk.)


Oddajemy do rąk Czytelników kolejną monografię historyczno-oświatową, przygotowaną pod naukową redakcją przez zespół 28 autorek i autorów z kilkunastu ośrodków naukowych. Całość, jako tom II, stanowi kontynuację serii wydawniczej „Szkoła – Państwo – Społeczeństwo” (redakcja naukowa serii: Romuald Grzybowski), rozpoczętej w 2010 roku i przygotowywanej we współpracy Zakładu Historii Nauki, Oświaty i Wychowania Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego z Ofiyną Wydawniczą „Impuls”. Tom I, zatytułowany Z dziejów polskiej kultury i oświaty od średniowiecza do początków XX wieku, dotyczył wcześniejszych okresów historycznych. Tym razem poszczególni piszący zostali przez redaktorów poproszeni o przygotowanie – w kontekście tytułowej dla całej serii triady – szkiców i studiów odnoszących się do dorobku edukacyjnego dwudziestolecia międzywojennego.

ISBN: 978-83-7587-505-8
Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2011, Format B5, Objętość 372 strony, Oprawa twarda, szyta

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Dzień Dziecka tylko z Impulsem!!!

Postautor: OWImpuls » 2011-05-30, 09:36

Obrazek

Dzień Dziecka tylko z Impulsem

Dzień Dziecka to jedyny, niepowtarzalny dzień w roku, kiedy najmłodsi otrzymują prezenty, a z ich twarzy nie znika uśmiech. To również wyzwanie dla rodziców, którzy przed pierwszym czerwca stają przed problemem znalezienia ciekawego upominku.
Oficyna Wydawnicza Impuls w tym roku wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dorosłych. Z myślą o wszystkich dzieciach prezentujemy dziesięć wyjątkowych książek, które pozwolą zrozumieć potrzeby Państwa pociech lub będą miłym upominkiem, podkreślającym wyjątkowość zbliżającego się święta.

Wszystkie niżej wymienione tytuły mogą Państwo nabyć w okazjonalnej cenie. Polecamy!

Do dnia 1 czerwca 2011 r. wszystkie wymienione poniżej książki
kupią Państwo z 15-procentowym rabatem!

ZAPRASZAMY!!!

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet

Postautor: OWImpuls » 2011-06-01, 10:37

Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet
Studium dynamiki dostępu

Obrazek

Książka Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet. Studium dynamiki dostępu jest rezultatem zainteresowań badawczych szeroko rozumianymi relacjami między tożsamością kobiet, edukacją, kulturą i społeczeństwem. Autorka sądzi, że można ją usytuować, podobnie jak poprzednie jej prace, na pograniczu socjologii edukacji oraz gender studies. Z jednej strony podnosi ona problemy związane ze społecznymi funkcjami edukacji, szczególnie – socjalizacyjną, selekcyjną i stratyfikacyjną, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczące bezpośrednio kobiet jako grupy społecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostępu do różnych form tożsamości, do wykształcenia czy rynku pracy.

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich jest poświęcona analizom o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym.

W rozdziale pierwszym dokonano prezentacji wybranych współczesnych koncepcji nierówności, próbując pokazać, w jaki sposób można je zastosować do zrozumienia edukacyjnej i społecznej sytuacji kobiet. Autorka analizuje w nim również problem roli dostępu do edukacji w otwieraniu/ograniczaniu możliwości życiowych tej grupy społecznej, jaką są kobiety.

Drugi rozdział zawiera rekonstrukcje relacji między edukacją a tożsamością dziewcząt i chłopców.

Rozdział trzeci poświęcony jest przede wszystkim analizom dostępu kobiet do szkolnictwa wyższego (chociaż zawiera także pewne dane o niższych szczeblach edukacji). Rozważa w nim kwestie wyborów edukacyjnych chłopców i dziewcząt, a także dostępu tej drugiej grupy do wybranych kierunków studiów, jak również do elitarnych uniwersytetów (np. Harvard i Oxford).



ISBN: 978-83-7587-637-6
Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2011, Format B5, Objętość 516 stron, Oprawa twarda, szyta

WIĘCEJ

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Poszukiwanie człowieka...

Postautor: OWImpuls » 2011-06-13, 11:29

Obrazek

Poszukiwanie człowieka w nieegalitarnym świecie – horyzonty resocjalizacyjne
Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 6

Miło nam zaprezentować kolejną publikację z cyklu „Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Jozefa Rusieckiego”. Przewodnim tematem niniejszego tomu jest problem poszukiwania człowieka w nieegalitarnym świecie o resocjalizacyjnych horyzontach. Interesuje nas zatem zarówno rola poszczególnych dyscyplin w poszukiwaniu człowieka we współczesnym świecie, jak i wkład subdyscyplin pedagogiki (z naciskiem na resocjalizacyjną i penitencjarną) w kreowaniu i uwydatnianiu istoty człowieczeństwa.

Wśród autorów książki są profesorowie, doktorzy i magistrzy – zarówno teoretycy, jak i praktycy, a także nauczyciele akademiccy oraz pracownicy placówek diagnostyczno-resocjalizacyjnych, wreszcie osoby nie tylko o ukształtowanej już renomie w środowisku, ale też dopiero wkraczające w świat naukowego poznawania rzeczywistości. Ich teksty dotykają zagadnień z obszaru szeroko pojętego procesu resocjalizacji i jego uwarunkowań czy implikacji jego braku lub nieprawidłowego przebiegu.

Publikację otwiera tekst Andrzeja Bałandynowicza pt. Podejście humanistyczno--egzystencjalne asystenta probacyjnego a resocjalizacja skazanych. Autor szeroko prezentuje w nim kilka kwestii, wkraczając m.in. w głąb terapii grupowej, pracy środowiskowej i opieki rezydencjalnej; praktyki pracy resocjalizacyjnej w warunkach probacji z uwzględnieniem podejścia systemowego, oraz omawia resocjalizację wspierającą w społeczeństwie wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej…


Obrazek

Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie – horyzonty społeczno-filozoficzne
Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5

Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności stąd, potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.

Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:

(…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Osobowościowe uwarunkowania...

Postautor: OWImpuls » 2011-06-17, 15:00

Osobowościowe uwarunkowania preferencji muzycznych w zależności od wieku

Obrazek

Autor: Rafał Lawendowski

Łacińska sentencja „De gustibus (et coloribus) non est disputandum”, której źródło jest nieznane (prawdopodobnie była średniowieczną formułą scholastyczną), w wolnym tłumaczeniu mówi, iż gust nie podlega dyskusji lub szerzej, że o gustach się nie rozmawia, a dyskusje dotyczące osobistych gustów prowadzą do niczego. Mimo tego, od zawsze trwały polemiki i rozważania dotyczące gustów, które nie ominęły także świata psychologii muzyki. Współczesny człowiek zanurzony jest w morzu muzyki jak nigdy dotąd w historii. Wszechobecność muzyki oraz wielość gatunków i stylów muzycznych, z jakimi się spotykamy na co dzień daje szansę, co więcej, zmusza do dokonywania wyborów. Jak zatem słuchacz odróżnia pojęcia „lubię” i „nie lubię” w kontekście muzyki? Co stanowi tą wielce indywidualną miarę przykładaną do twórców i ich dzieł? Na jakiej zasadzie słuchacze wybierają, mając przed sobą nieskończoną liczbę alternatyw muzycznych?

Przywołana wcześniej formuła zawierała myśl, że nie przypadkowe cechy rzeczy, lecz ich istota jest przedmiotem filozofii. Pytając o mechanizm wyjaśniający, dlaczego słuchamy, tego, czego słuchamy stajemy przed wyłaniającą się kwestią samej przyczyny, czyli w tym przypadku, problemem preferencji muzycznych. Prezentowana książka opiera się na założeniu, iż osobowość manifestuje się w wyborach muzycznych człowieka, a preferencje muzyczne znajdują swoje źródło w strukturze osobowości. Tym samym prezentowana książka daje możliwość obcowania ze starymi pytaniami, ale także, co najważniejsze, nowymi odpowiedziami. Celem pracy była próba opisania preferencji muzycznych w kontekście wyodrębnionych przez R. B. Cattella cech osobowości, wyjaśnienie związku między preferencjami a cechami osobowości, zbadanie siły tej relacji w trzech grupach wiekowych, a także próba zbudowania modeli, które pomogą przewidywać preferencje muzyczne u osób charakteryzujących się określonymi wymiarami osobowości. Do pomiaru zmiennych niezależnych wykorzystany został kwestionariusz osobowościowy Cattella (The 16 Personality Factors Test) w autoryzowanym opracowaniu polskim Kucharskiego (2004). Natomiast do pomiaru zmiennych zależnych posłużył adaptowany do potrzeb badania Krótki Test Preferencji Muzycznych (Short Test of Music Preferences - STOMP) Goslinga i Rentfrowa (2003) oraz Test Prób Muzycznych własnego autorstwa.

WIĘCEJ

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Filmowe obrazy szkoły...

Postautor: OWImpuls » 2011-06-20, 08:34

Filmowe obrazy szkoły
Pomiędzy ideologią, edukacją a wychowaniem


Obrazek

Autor: Ewelina Konieczna

Problemy edukacji i wychowania budzą nieustanne zainteresowanie filmowców, w ponad stuletniej historii kina przestrzeń szkoły była wielokrotnie wykorzystywana jako nośnik różnorodnych znaczeń. Filmy, których akcja rozgrywa się w szkole wpisują się w społeczną historię kina, jego recepcji i związków z rzeczywistością społeczną. Tematyka szkolna w kinie często jest pretekstem do rozważań ideologicznych, do poruszania problemów społecznych i politycznych, o których nie chce się, lub nie wolno, z różnych przyczyn, mówić wprost. W filmach o szkole można odnaleźć jawny bądź ukryty wyraz światopoglądu twórców, którzy w formie artystycznej lub popularnej wypowiedzi filmowej wyrażają swój krytyczny stosunek do zideologizowanej rzeczywistości szkolnej. Filmy te stanowią zatem swoistą kontestację edukacji i wychowania w szkole, reprezentującej instytucję państwa, objawiającą się przez filmowe przedstawienia różnych form oporu, odporu i nieposłuszeństwa obywatelskiego.....

WIĘCEJ

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Edukacja w świecie kultury popularnej

Postautor: OWImpuls » 2011-06-22, 10:09

Obrazek

Edukacja w świecie kultury popularnej


Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługują na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu.

Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. W pierwszej części, która nosi tytuł „Wokół debaty nad kultura popularną i edukacją”, przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy kultury popularnej.

Druga część – „Edukacyjne aspekty wybranych fenomenów kultury popularnej” – jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej, skupiającej się na trzech obszarach: filmu, telewizji (zwłaszcza serialu telewizyjnego) i muzyki popularnej.

Autor ma nadzieję, że książka stanie się głosem w dyskusji nad związkami kultury popularnej
z edukacją. Krytyczna analiza fenomenów kultury popularnej może być pomocna w przełamywaniu „fundamentalizmu kulturowego” dzielącego rzeczywistość kulturową na „dobrą” i „złą”.

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Nauczyciel - wartości -świat

Postautor: OWImpuls » 2011-06-28, 11:42

Nauczyciel – wartości – świat
Dialog bez Granic. Tom IV serii

Obrazek

Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn, Hana Lukášová-Kantorková (red.)

Nauczyciel – wartości – świat
The teacher – values – the world
Učitel – hodnoty – svět



Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów, co nie przeszkadza im w realizacji wspólnego celu – ukazania roli nauczyciela-wychowawcy w rozwijaniu u wychowanka wrażliwości na świat wartości.



Nauczyciel, który stara się uwrażliwić swoich uczniów na wartości moralne, napotyka dzisiaj wiele przeszkód. Największa z nich – jak sądzę – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść między wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść między myśleniem a działaniem, między faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, wiele wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, oraz bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, wciąż czekają na swój dzień.
Andrzej Murzyn
Fragment „Wstępu”

ISBN: 978-83-7587-415-0

Dane techniczne: Wydanie I, Kraków 2011, Format B5, Objętość 278 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

OWImpuls
Posty: 318
Rejestracja: 2011-01-27, 10:43
Lokalizacja: małopolskie

Sztuka bycia człowiekiem

Postautor: OWImpuls » 2011-07-18, 13:28

Sztuka bycia człowiekiem
Wychowanie a poszukiwanie wartości i sensów życia Artykuły, eseje, wspomnienia, notatki, szkice

Obrazek

Polecana książka jest dziełem wieńczącym serię książek Nauczyciele – Nauczycielom, poświęconą propagowaniu idei pedagogiki współbycia, nakierowanej na twórczy, podmiotowy rozwój dziecka, potrafiącego nie tylko zgodnie koegzystować w świecie, ale także kreatywnie ów świat wespół z Innymi przekształcać. Stanowi syntezę głównych wątków serii, koncentrujących się na dziecku jako człowieku, którym staje się ono od pierwszych chwil życia. Nie ma ważniejszego celu edukacyjnego ponad ten, jakim jest rozwijanie Osoby. W tym wymiarze książka mieści się w kręgu współczesnej literatury pedagogicznej o nachyleniu antropologicznym i aksjologicznym.

Z recenzji dr Aliny Górniok-Naglik

WIĘCEJ


Wróć do „Ogłoszenia drobne”