Na forach młodzieżowych

tu rozmawiamy o wszystkim czasami poważnie, czasami z przymrużeniem oka

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 00:15

Na forach młodzieżowych pojawiają się posty o sprawiedliwym ocenianiu, to chyba jakaś większa akcja, wklejam jeden, bo jestem ciekawy co o tym sądzicie.

O sprawiedliwe ocenianie
Fakt, w naszej klasie różnimy się od siebie zdolnościami i zainteresowaniami. Szkoła tych różnic się nie uwzględnia i od nas wszystkich wymaga tego samego. To niepojęte, bo każdy pójdzie potem do innej pracy i każdy będzie miał przed sobą zupełnie inne zadania. Szkoła z tą zasadą równych wymagań od wszystkich, to jakaś potworna parodia rzeczywistości. Szkoła jest jakaś sztuczna, chora. A może by zrobić tak:
1. Wiedza, którą mamy opanować zostanie zebrana w formie zestawów zagadnień w tym testów, na 20 poziomach trudności, oddzielnie dla danego przedmiotu, dzielonych na bloki tematyczne, także odrębnie dla dyslektyków. Na poziomach niższych miałyby publikowanych postać pytań i odpowiedzi. Na wyższych byłyby spisem zagadnień, których znajomość będzie sprawdzana pytaniami ujawnianymi dopiero na sprawdzianie.
2. Zamiast klasówek, kartkówek, sprawdzanych prac domowych czy odpytywania na stopnie, raz w tygodniu mamy sprawdzian przy komputerze, kolejno z poszczególnych przedmiotów. Odbył by się w sali z egzaminatorem, a program egzaminacyjny wykluczyłby możliwość łączenia się z netem, czy korzystania z innych programów. Byłoby uczciwie, bez ściągania.
3. Na starcie danego przedmiotu wszyscy odpowiadamy na te same pytania, a system kwalifikuje nas na jeden z dwudziestu poziomów. Na każdym następnym mamy już zadania odpowiednio dobrane do naszego poziomu. Umiemy sobie z nimi radzić, więc je rozwiązujemy, a nasza wiedza się porządkuje, ugruntowywuje.
4. Na każdym następnym sprawdzianie, w zależności od uzyskanego wyniku, system odpowiada nam, utrzymałeś poziom z danego przedmiotu, albo spadasz o jeden, lub o dwa poziomy niżej, albo awansujesz o jeden, lub o dwa poziomy wyżej. System automatycznie wskazuje na na poziom odpowiadający naszym zdolnościom i wysiłkowi oraz automatycznie dobiera nam trudność zadań.
5. Zaczyna nas wciągać fajna gra o poziom. Chce nam się chodzić na lekcje, bo pomagają nam wdrapać się coraz to wyżej. Wiemy o co gramy. Na koniec szkoły otrzymamy świadectwo, na którym będzie liczba punktów odpowiadająca sumie wszystkich numerów poziomów jakie zdobyliśmy. Te punkty to dla nas rzecz najważniejsza.
6. Zgłaszamy się internetowo do wybranej szkoły lub uczelni. Na podstawie ilości naszych punktów system od razu pokazuje nam pozycję w rankingu. Jeśli nasza pozycja jest dobra czekamy, sprawdzając co jakiś czas, czy nie pojawiło się dużo osób z większą ilością punktów, a wtedy przenosimy się tam, gdzie mamy większe szansę. Po trzech dniach sprawdzań i przenosin każdy znajduje miejsce w szkole, w jakiej chce się uczyć. Jednak widzimy, że żeby dostać się do danej szkoły, trzeba w poprzedniej uczyć się na odpowiednim poziomie. Ta gra wciąga.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: haLayla » 2011-08-06, 00:35

To wszystko oparte na przekonaniu, że wykształcenie jest jak własne zdanie i każdy musi je mieć.
<3

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 00:51

Ale czy słuszne ?

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 12:23

miwues pisze:
arnowa pisze:Fakt, w naszej klasie różnimy się od siebie zdolnościami i zainteresowaniami. Szkoła tych różnic się nie uwzględnia i od nas wszystkich wymaga tego samego. To niepojęte, bo każdy pójdzie potem do innej pracy i każdy będzie miał przed sobą zupełnie inne zadania.
Bo szkoła przygotowuje cię ogólnie do życia, a nie do konkretnej pracy. Poza tym fałszywa jest teza, że szkoła w sposób absolutny od każdego wymaga tego samego.



Po trzecie uczeń ma być traktowany jak człowiek, nie zaś poddawany komputerowej obróbce. Dlatego wymagań oraz oceniania nie powinno się do przesady matematyzować.


Zgodnie z rozporządzeniem MEN : Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach, i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę. Czy kto widział, żeby nauczyciel opracowywał indywidualne wymagania dla każdego ucznia z osobna i podawał je do wiadomości ucznia i rodziców, jak każe MEN ? Ile przykładów na to potrafisz podać ?

Wymagania można na komputerze zaprezentować w wielu formach, w tym dalekich od zasługujących na miano "matematyzowane". [/b]

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 13:18

miwues pisze:
arnowa pisze:Czy kto widział, żeby nauczyciel opracowywał indywidualne wymagania dla każdego ucznia z osobna i podawał je do wiadomości ucznia i rodziców, jak każe MEN ?
Serio tak każe? Dla każdego ucznia indywidualnie trzeba opracować wymagania i podać je rodzicom?


Serio. Przeczytaj paragraf 4 tego przepisu: http://www.men.gov.pl/images/stories/pdf/ocenianie.pdf
Nie spotkałem się z sytuacją, żeby nauczyciel postąpił inaczej, niż przedstawił takie same wymagania dla wszystkich uczniów danej klasy.

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2011-08-06, 13:28

O indywidualnym ocenianiu mówi rozporządzenie o organizowaniu edukacji w szkołach specjalnych i dla dzieci z orzeczeniami (czy jakoś tak).

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 13:31

matmanamaksa pisze:O indywidualnym ocenianiu mówi rozporządzenie o organizowaniu edukacji w szkołach specjalnych i dla dzieci z orzeczeniami (czy jakoś tak).


Indywidualne ocenianie obowiązuje dla uczniów z orzeczeniami na podstawie paragrafu 6 podanego rozporządzenia, ale nauczycielom nie chce się go przestrzegać i nie ma raczej siły, żeby ich do tego skłonić.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: malgala » 2011-08-06, 14:51

Jak to dobrze, że mi się ostatnio dyskutować nie chce :mrgreen:

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 15:54

Widać przyszedłeś tutaj udowodnić jakąś swoją tezę. Zatem nie oczekujesz dyskusji.

Kolejny troll, dałem się nabrać :?[/quote]

Przyszedłem, żeby dyskutować o systemie, którego opis znalazłem w necie.
Zapewne dla Ciebie jest to temat zbyt trudny. Rozumiem.

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 15:56

malgala pisze:Jak to dobrze, że mi się ostatnio dyskutować nie chce :mrgreen:


Widzę, że nauczyciele są aż tak konserwatywni, że nawet im się nie chce dyskutować :shock:

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: malgala » 2011-08-06, 16:48

arnowa pisze:Widzę, że nauczyciele są aż tak konserwatywni, że nawet im się nie chce dyskutować

Co ma piernik do wiatraka a konserwatyzm do chęci dyskusji? Chyba, że nie rozumiesz znaczenia słowa "konserwatywny", a z kontekstu właśnie to wynika.

arnowa pisze:Przyszedłem, żeby dyskutować o systemie, którego opis znalazłem w necie.
Zapewne dla Ciebie jest to temat zbyt trudny. Rozumiem.

Opis, czyli czyjaś prywatna opinia, nie jest równoznaczny z rozporządzeniem, a tego, jak widać, ze zrozumieniem przeczytać nie potrafisz.

I jeszcze jedno. Czemu podajesz się za nauczyciela skoro nim nie jesteś? Brak odwagi, czy przerost ambicji?

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 17:01

Opis, czyli czyjaś prywatna opinia, nie jest równoznaczny z rozporządzeniem, a tego, jak widać, ze zrozumieniem przeczytać nie potrafisz.

Może i nie potrafię zrozumieć rozporządzenia, ale cala rada pedagogiczna odczytuje je tak samo. Jeśli się mylimy napisz który przepis, w jaki sposób zobowiązuje do indywidualizowania wymagań

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: malgala » 2011-08-06, 17:27

arnowa pisze:Indywidualne ocenianie obowiązuje dla uczniów z orzeczeniami na podstawie paragrafu 6 podanego rozporządzenia, ale nauczycielom nie chce się go przestrzegać i nie ma raczej siły, żeby ich do tego skłonić.

I słusznie, że nie dają się do tego skłonić.
Zakładam, że jest to szkoła ogólnodostępna, a orzeczenia dotyczą co najwyżej upośledzenia w stopniu lekkim. Mogą być jeszcze opinie PPP.
Uczniowie, którzy takie posiadają, realizują normalną podstawę programową.
arnowa pisze:Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej

Przecież sam cytujesz odpowiedni zapis, a najważniejsze w nim pogrubiłam. Wymagania te określa podstawa programowa taka sama dla wszystkich tych uczniów, a poziom ich opanowania i postępy ucznia warunkują jego ocenę.

Wydaje mi się, że mylisz pojęcia. Tu nie ma mowy o indywidualizowaniu wymagań. W przypadku orzeczeń i opinii zachodzi konieczność dostosowania form i metod pracy, aby uczniom posiadającym specyficzne trudności w nauce ułatwić i umożliwić spełnienie wymagań wynikających z podstawy programowej. Ale doświadczonemu nauczycielowi "specjalny papierek" do tego potrzebny nie jest, bo widzi kiedy i jakiej pomocy w danym momencie uczeń taki potrzebuje.

arnowa
Posty: 25
Rejestracja: 2011-08-06, 00:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: arnowa » 2011-08-06, 23:47

malgala pisze:arnowa napisał/a:
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej

Przecież sam cytujesz odpowiedni zapis, a najważniejsze w nim pogrubiłam. Wymagania te określa podstawa programowa taka sama dla wszystkich tych uczniów, a poziom ich opanowania i postępy ucznia warunkują jego ocenę.


Koleżanko, nie uwzględniasz, że jest jeszcze przepis § 6. 1. Nauczyciel jest obowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.

Tym przepisem Minister nakazała nauczycielowi dostosować wymagania edukacyjne do potrzeb danego ucznia, jeśli okaże się, że nie potrafi on sprostać wymaganiom wynikającym z podstawy programowej. Logiczne jest więc, że uczniów z orzeczeniami podstawa programowa nie obowiązuje w pełni.

Awatar użytkownika
haLayla
Posty: 3775
Rejestracja: 2008-08-24, 00:28
Kto: uczeń
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: małopolskie

Re: Na forach młodzieżowych

Postautor: haLayla » 2011-08-07, 00:48

arnowa pisze:Ale czy słuszne ?


Moim zdaniem niesłuszne.

arnowa pisze:
malgala pisze:Jak to dobrze, że mi się ostatnio dyskutować nie chce :mrgreen:


Widzę, że nauczyciele są aż tak konserwatywni, że nawet im się nie chce dyskutować :shock:


Ja nie jestem nauczycielem, a do tego jestem osobą o bardzo liberalnych poglądach a i tak nie uważam by dyskusja z kimś, ktora ma już ustalone poglądy i nie planuje ich zmienić pod wpływem racjonalnych argumentów, nadto przychodzi na forum by sprowokować słowną utarczkę i fanatycznie bronić konkretnej tezy była czymś rozwojowym.

Na dobrą sprawę nie wiem jakie masz intencje, ale skoro doświadczeni pedagodzy twierdzą, że jesteś trollem, to nie mam powodów by im nie ufać. A jeżeli nim nie jesteś, to dlaczego za wszelką cenę chcesz wywołać kłótnię?

malgala pisze:Przecież sam cytujesz odpowiedni zapis


Przepis :mrgreen:
<3


Wróć do „Pogaduszki”