Postautor: linczerka » 2011-11-21, 16:29
Na początek zrób tak: na podstawie opinii/orzeczenia uporządkuj diagnozę ucznia, później zalecenia poradni. Do zaleceń szukaj tematów i ćwiczeń. Przy czym mają to być ćwiczenia kompensacyjne (powiedzmy, że zastępujące niedosłuch - np. wykorzystujesz percepcję wzrokową oraz ćwiczenia korekcyjne - usprawniające zaburzone funkcje). Zwróć uwagę, czy w opinii/orzeczeniu jest zaburzony jakiś słuch oprócz fizjologicznego (bo może być zaburzony fonemowy, fonetyczny i prozodyczny). Od tego sporo zależy. Czy słuch dziecka jest wspomagany jakąś aparaturą?
A jaki to jest niedosłuch? Przewodzeniowy czy odbiorczy? W jakim stopniu jest uszkodzony? Czy dziecko ma wadę mowy?
Przypomniało mi się. Skoro dziecko jest w kl. V, to chyba został dla niego napisany IPET?
Poszukaj też poradnika dla nauczycieli dziecka niedosłyszącego. To naprawdę ważne. Podeślij mi adres maila na pw, to postaram się Ci przesłać jakieś materiały i wzór takiego programu rewalidacji.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia