
Na koniec dodam: Takie uzasadnienie przydaje się też nauczycielowi i wychowawcy, aby chociażby na koniec roku przypomnieć sobie, dlaczego uczeń X dostał ocenę niedostateczną.
Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
Peonia pisze:Takie uzasadnienie przydaje się też nauczycielowi i wychowawcy, aby chociażby na koniec roku przypomnieć sobie, dlaczego uczeń X dostał ocenę niedostateczną.
malgala pisze:Dla mnie uzasadnienie oceny niedostatecznej typu "nie opanował podstawowych treści, nie potrafi rozwiązać prostych zadań nawet z pomocą nauczyciela, lekceważy obowiązki szkolne" jest bardzo ogólne i niczego nie daje.
malgala pisze:To właśnie nauczyciel ma uzasadnić na wniosek rodziców lub ucznia ocenę niedostateczną, a nie wychowawca lub dyrektor.
malgala pisze:Co innego, gdyby to było posiedzenie RP poświęcone analizie wyników uczniów (bo są na przykład bardzo słabe). Wtedy wspólnie zastanawiamy się dlaczego takie są. Dyskutujemy nad tym co robimy i jaka jest reakcja uczniów. Posługujemy się konkretnymi przykładami. Zastanawiamy jak te wyniki poprawić.
vuem pisze:Kiedy takie specjalne posiedzenia w Twojej szkole są zwoływane?
malgala pisze:Więcej nie było potrzeby. Jesteśmy małą szkołą i potrafimy ze sobą na bieżąco rozmawiać.
Nie mamy potrzeby dyskutowania dodatkowo o problemach każdego słabego ucznia na posiedzeniu rady.
vuem pisze:A jeśli inni mają, to zrozumiesz ich potrzeby
malgala pisze:rdziej kompetentna do zrobienia tego?malgala pisze:Zbędne jest wypisywanie typu "uczeń X otrzymał 4 oceny niedostateczne (język polski, matematyka, fizyka, biologia). Z języka polskiego bo ..... Z matematyki bo ... Z fizyki bo ... Z biologii bo ...."