EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Papadance
Posty: 1
Rejestracja: 2008-05-13, 19:41
Kto: uczeń
Przedmiot: Łacina
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Papadance » 2008-05-13, 19:52

Witam!
Słyszalem ze testy po gim z ang (4.. II klas) maja byc probne i się nie liczyc do reszty...

Małgorzata77
Posty: 17
Rejestracja: 2008-02-19, 08:28

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Małgorzata77 » 2008-05-26, 10:51

Gosiae75!
Jak będziesz mieć wolną chwilę prześlij mi test który pisali Twoi uczniowie.
Mój mail:matafa@interia.pl

elinka
Posty: 21
Rejestracja: 2007-09-24, 22:30

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: elinka » 2008-06-10, 23:09

Witam wszystkich, otóż u mnie drugie klasy pisały test próbny z angielskiego. Nie wyszło rewelacyjnie sprawność testowa 52%... więc w sumie nie ma się czym chwalić. Ale - większość dzieciaków uczy się dwa lata dopiero, dla dzieci z gimnazjum wiejskiego dostęp do prywatnych szkół jest żaden, więc co nauczę to mam... no i testy są troszkę inne od tego do czego byli przygotowywani. więc jestem dobrej myśli w końcu jeszcze rok został...
Już jestem w posiadaniu dwóch książek z testami - całkiem sympatyczne - w jednej są również ćwiczenia przygotowujące do testu.

A tak na dobrą sprawę to trochę nie tak że dopiero teraz pojawiają się książki z przykładowymi testami itd... a za niecały rok będziemy mieć duży stres :x

Małgorzata77
Posty: 17
Rejestracja: 2008-02-19, 08:28

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Małgorzata77 » 2008-06-11, 10:45

Hej elinka!
Czy mogłabyś przesłać arkusz z egzaminem. Mam książkę z edis-a z ćwiczeniami i przykładowymi arkuszami egzaminacyjnymi, z jakich wydawnictw udało Ci się zdobyć drugą książkę?

ala.benz25
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-22, 11:04

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: ala.benz25 » 2008-06-20, 19:08

a co to ten "edis" ? szukam w necie i nie moge znalezc...

podajcie pozycje z testami ktore juz wyszly

wiem ze z macmillana bedzie ale ponoc we wrzesniu dopiero

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: motylek8 » 2008-06-20, 21:04

Pewnie chodzi o Egisa. Ja czekam, bo mieli przysłać już w kwietniu, ale chyba mają lekkie opóźnienie :evil:

Margoo
Posty: 16
Rejestracja: 2008-04-04, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: zachodniopomorskie

EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Margoo » 2008-08-29, 10:38

Wiadomo, że w wielu szkołach gimn. są dwa języki. I tak jeden wiodący, drugi dodatkowy. Wydaje się też jasne, że egzamin próbny będą pisać z języka wiodącego. Wiadomo również, że w porozumieniu z dyrektorem szkoły, uczeń ma prawo pisania egz. z języka dodatkowego (zamiast wiodącego) i teraz moja wątpliwość: tzn., że uczeń musi już w II klasie zdeklarować swoją chęć pisania egz. z języka dodatkowego, dlatego, że przecież właśnie w II klasie są egz. próbne? Jeśli ma ktoś więcej wiedzy na ten temat, proszę o podzielenie się.
Pozdrawiam.

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: motylek8 » 2008-08-29, 11:42

http://www.cke.edu.pl/index.php?option= ... &Itemid=71 - tu znahjdziesz informator, w którym znajdziesz wsystkie szczegóły. Wiem, że uczeń deklaruje się do 20. 09 w klasie 3 gim.

Margoo
Posty: 16
Rejestracja: 2008-04-04, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Margoo » 2008-08-29, 11:56

bardzo serdecznie dziekuje!

Awatar użytkownika
mimi44a
Posty: 34
Rejestracja: 2008-05-20, 18:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

EGZAMIN GIMNAZJALNY Z ANGIELSKIEGO

Postautor: mimi44a » 2008-09-17, 20:38

witam wszystkich :) chciałabym się dowiedzieć [ponieważ jestem młodym nauczycielem i jeszcze mało wiem;) ] czy istnieje jakaś strona gdzie jest wypisany materiał gramatyczny jaki mam przerobić do egzaminu z klasami trzecimi gimnazjum??? bo przecież każda szkoła ma inny podręcznik i wogóle...proszę o pomoc!!!!!!
“People that hate cats, will come back as mice in their next life” :D

Anita@
Posty: 122
Rejestracja: 2008-04-12, 23:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Anita@ » 2008-09-17, 21:09

W tym roku wyszły repetytoria, które mają za zadanie przygotować gimnazjalistów do tego egzaminu, więc teoretycznie powinny zawierać wszystkie zagadnienia. Jeśli masz przygotować uczniów do tego egzaminu, to warto kupić takie repetytorium. Przerabia się je w 3 klasie jako dodatek do podręcznika ( w klasach mocniejszych) lub jako podręcznik ( w klasach słabszych). Ale wydaje mi się, że wszystkie podręczniki gimnazjalnę realizują tę samą podstawę programową skoro zostały dopuszczone do użytku przez MEN.

Awatar użytkownika
mimi44a
Posty: 34
Rejestracja: 2008-05-20, 18:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: mimi44a » 2008-09-17, 21:17

No tak...wiem.Ale czy jest jakas strona internetowa która mówi że w gimnnazjum trzeba przerobić takie i takie zagadnienie gramatyczne?np. passive voice...
“People that hate cats, will come back as mice in their next life” :D

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: malgala » 2008-09-17, 21:32

Podstawa programowa
JĘZYK OBCY

Cele edukacyjne
1. Osiągnięcie poziomu opanowania języka obcego zapewniającego w miarę sprawną komunikację językową.
2. Lepsze poznanie kultury i spraw życia codziennego kraju języka nauczanego.

Zadania szkoły
1. Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, między innymi przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą indywidualnych umiejętności językowych.
2. Stopniowe przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.
3. Zapewnienie uczniom możliwości stosowania języka jako narzędzia przy wykonywaniu zespołowych projektów, zwłaszcza interdyscyplinarnych.
4. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

Treści nauczania
1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia.
2. Rozwijanie sprawności czytania i pisania.
3. Poszerzenie repertuaru funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego.
4. Opanowanie bardziej rozwiniętych struktur gramatycznych stosowanych
do wyrażania teraźniejszości, przeszłości i przyszłości.
5. Wzbogacenie słownictwa dotyczącego życia codziennego, ze szczególnym uwzględnieniem realiów kraju ojczystego oraz kraju/obszaru języka docelowego
na podstawie oryginalnych materiałów językowych.
6. Rozszerzenie komponentu kulturowo-cywilizacyjnego, z ukierunkowaniem na styl życia i zachowania w kraju języka docelowego.
7. Rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu języka.
8. Rozwój indywidualnych strategii uczenia się.

Osiągnięcia
1. Sprawność rozumienia ze słuchu:
1) rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka,
2) rozumienie sensu prostych wypowiedzi w różnych warunkach odbioru (na przykład rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu),
3) rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu.
2. Sprawność mówienia:
1) formułowanie krótkich, płynnych i spójnych wypowiedzi na określone tematy
z zastosowaniem form gramatycznych odpowiednich do wyrażania teraźniejszości, przeszłości i przyszłości,
2) wykorzystanie znajomości fonetyki w stopniu zapewniającym zrozumiałość wypowiedzi dla rodzimego użytkownika języka,
3) inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie prostej rozmowy,
4) wyrażanie własnych opinii oraz relacjonowanie wypowiedzi innych osób,
5) właściwa reakcja językowa na wypowiedź rozmówcy.
3. Sprawność czytania:
1) rozumienie dłuższych i bardziej złożonych tekstów,
2) rozumienie prostego tekstu narracyjnego,
3) rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe,
4) rozumienie ogólnego sensu obszerniejszego tekstu przy pobieżnym czytaniu,
5) wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumianego tekstu.
4. Sprawność pisania:
1) formułowanie, w miarę zróżnicowanej pod względem morfosyntaktycznym
i leksykalnym, wypowiedzi pisemnej,
2) sformułowanie i zapisanie własnego oraz otrzymanego komunikatu,
3) napisanie krótkiego listu,
4) sporządzenie prostej i spójnej notatki z czyjejś wypowiedzi,
5) prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.
5. Inne umiejętności:
1) klasyfikowanie faktów i informacji, selekcjonowanie informacji,
2) korzystanie ze słownika jedno- i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji.

Awatar użytkownika
mimi44a
Posty: 34
Rejestracja: 2008-05-20, 18:59
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: mimi44a » 2008-09-17, 21:41

thanx malgala :) czyli jednak nie ma nic takiego? ;/ ludzie drodzy...porażka... :?
“People that hate cats, will come back as mice in their next life” :D

Klosewik2
Posty: 1
Rejestracja: 2008-09-19, 20:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: pomorskie

Re: EGZAMINY GIMNAZJALNE Z JĘZYKA

Postautor: Klosewik2 » 2008-09-19, 20:09

Materiały takie znajdziesz na stronie głównej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub na stronie Twojej Okręgowej Komsji. :D


Wróć do „Języki obce”