Dodaj publikację
Autor
Iwona Milcarz
Data publikacji
2008-02-11
Średnia ocena
4,40
Pobrań
994

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz obserwacji zajęć edukacyjnych z hospitacji lekcji matematyki o temacie lekcji: Czworokąty i ich własności.
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

ZAGADNIENIA HOSPITACYJNE

Umiejętność pracy w grupie i komunikowania się uczniów.

Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Iwona Milcarz
Klasa: II ekonomiczna
Przedmiot: matematyka.

Temat lekcji: Czworokąty i ich własności.

|Oczekiwania hospitacyjne |Kryteria/wskaźniki pozwalające stwierdzić, czy |Poziom spełnienia oczekiwań |
|dla wybranych umiejętności |wymienione oczekiwania zostały spełnione | |
| | |wszyscy |większość |niektórzy |nikt |
|Uczeń pracując w grupie |notatki ucznia, | | | | |
|opanowuje nowy materiał. |prawidłowe przekazanie nabytych wiadomości | | | | |
| |koledze z innej grupy, | | | | |
| |rola eksperta w podsumowaniu lekcji. | | | | |
| | | | | | |
|Uczniowie uczą się |uczeń przekazuje koledze nowe treści materiału | | | | |
|wzajemnie od siebie nowych |nauczania, | | | | |
|wiadomości. |uczniowie, którym koledzy przekazali nowe | | | | |
| |wiadomości prezentują czego się nauczyli. | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie objaśnić pojęcie|opis czworokąta, przedstawienie składowych | | | | |
|czworokąta, przedstawić |czworokąta: boki, przekątne, wysokości, | | | | |
|podział czworokątów. |przedstawienie klasyfikacji czworokątów. | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie podać rodzaje |notatki ucznia, | | | | |
|czworokątów ich własności |prezentacja nabytych wiadomości, | | | | |
|oraz rozpoznaje je. |korygowanie wypowiedzi kolegów. | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie dostosować |zapis wzorów dla poszczególnych czworokątów na | | | | |
|ogólne wzory do konkretnych|obliczanie pola i obwodu. | | | | |
|czworokątów. | | | | | |
|Uczniowie potrafią wyciągać|test sprawdzający prawdziwość logiczną zdania. | | | | |
|logiczne wnioski. | | | | | |

ARKUSZ OBSERWACYJNY DO OCENY HOSPITOWANYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH

|Lp. |Elementy procesu nauczania |Ocena w skali 1 – 4 ustalona przez |
| | |nauczyciela |hospitującego |
|1. |Celowość poczynań nauczyciela i uczniów. | | |
|2. |Sposób zapoznania się z treściami programowymi. | | |
|3. |Udział uczniów w procesie nauczania i uczenia się. | | |
|4. |Upoglądowienie zajęć edukacyjnych. | | |
|5. |Współpraca uczniów w toku lekcji. | | |
|6. |Stosowanie teorii w praktyce. | | |
|7. |Realizacja celów lekcji. | | |
|8. |Metody kontroli i oceny. | | |
|9. |Organizacja pracy na zajęciach edukacyjnych. | | |
|10. |Praca domowa uczniów | | |

Skala punktowa:
4 – wszystkie elementy występują i są realizowane prawidłowo,
3 – większość elementów występuje i są realizowane prawidłowo,
2 – niektóre elementy występują i są realizowane,
1 – elementy nie występują.

ROZMOWA POHOSPITACYJNA

Wskazówki, rady, inspiracje, wnioski i spostrzeżenia hospitującego
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Zalecenia:

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

....................................... ...........................................
Podpis nauczyciela Podpis hospitującego