Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
ZAGADNIENIA HOSPITACYJNE
Umiejętność pracy w grupie i komunikowania się uczniów.
Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Iwona Milcarz
Klasa: II ekonomiczna
Przedmiot: matematyka.
Temat lekcji: Czworokąty i ich własności.
|Oczekiwania hospitacyjne |Kryteria/wskaźniki pozwalające stwierdzić, czy |Poziom spełnienia oczekiwań |
|dla wybranych umiejętności |wymienione oczekiwania zostały spełnione | |
| | |wszyscy |większość |niektórzy |nikt |
|Uczeń pracując w grupie |notatki ucznia, | | | | |
|opanowuje nowy materiał. |prawidłowe przekazanie nabytych wiadomości | | | | |
| |koledze z innej grupy, | | | | |
| |rola eksperta w podsumowaniu lekcji. | | | | |
| | | | | | |
|Uczniowie uczą się |uczeń przekazuje koledze nowe treści materiału | | | | |
|wzajemnie od siebie nowych |nauczania, | | | | |
|wiadomości. |uczniowie, którym koledzy przekazali nowe | | | | |
| |wiadomości prezentują czego się nauczyli. | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie objaśnić pojęcie|opis czworokąta, przedstawienie składowych | | | | |
|czworokąta, przedstawić |czworokąta: boki, przekątne, wysokości, | | | | |
|podział czworokątów. |przedstawienie klasyfikacji czworokątów. | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie podać rodzaje |notatki ucznia, | | | | |
|czworokątów ich własności |prezentacja nabytych wiadomości, | | | | |
|oraz rozpoznaje je. |korygowanie wypowiedzi kolegów. | | | | |
| | | | | | |
|Uczeń umie dostosować |zapis wzorów dla poszczególnych czworokątów na | | | | |
|ogólne wzory do konkretnych|obliczanie pola i obwodu. | | | | |
|czworokątów. | | | | | |
|Uczniowie potrafią wyciągać|test sprawdzający prawdziwość logiczną zdania. | | | | |
|logiczne wnioski. | | | | | |
ARKUSZ OBSERWACYJNY DO OCENY HOSPITOWANYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
|Lp. |Elementy procesu nauczania |Ocena w skali 1 – 4 ustalona przez |
| | |nauczyciela |hospitującego |
|1. |Celowość poczynań nauczyciela i uczniów. | | |
|2. |Sposób zapoznania się z treściami programowymi. | | |
|3. |Udział uczniów w procesie nauczania i uczenia się. | | |
|4. |Upoglądowienie zajęć edukacyjnych. | | |
|5. |Współpraca uczniów w toku lekcji. | | |
|6. |Stosowanie teorii w praktyce. | | |
|7. |Realizacja celów lekcji. | | |
|8. |Metody kontroli i oceny. | | |
|9. |Organizacja pracy na zajęciach edukacyjnych. | | |
|10. |Praca domowa uczniów | | |
Skala punktowa:
4 – wszystkie elementy występują i są realizowane prawidłowo,
3 – większość elementów występuje i są realizowane prawidłowo,
2 – niektóre elementy występują i są realizowane,
1 – elementy nie występują.
ROZMOWA POHOSPITACYJNA
Wskazówki, rady, inspiracje, wnioski i spostrzeżenia hospitującego
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Zalecenia:
....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
....................................... ...........................................
Podpis nauczyciela Podpis hospitującego