Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TECHNIKUM ELEKTRYCZNE
NR PROGRAMU 2106
ENERGOELEKTRONIKA
przedmiotowy system oceniania
dla klasy IVE
Opracował:
mgr inż. Zbigniew Szymański
Wymagania edukacyjne podzielono na 4 stopnie:
• wymagania konieczne K
• wymagania podstawowe P
• wymagania rozszerzające R
• wymagania dopełniające D.
Przy wystawianiu stopni ustalono następujące kryteria:
1. Stopień niedostateczny ----------
2. Stopień dopuszczający K
3. Stopień dostateczny K+P
4. Stopień dobry K+P+R
5. Stopień bardzo dobry K+P+R+D
6. Stopień celujący K+P+R+D+W
W - wymagania wykraczające , stanowią kategorię poza wymaganiami programowymi i nie są ujęte w wymaganiach Przedmiotowego Systemu Oceniania.
Przewiduje się następujące pisemne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności:
• prace klasowe
• sprawdziany
• odpowiedź ustną
|Wymagania konieczne K |Wymagania podstawowe P |Wymagania rozszerzające R |Wymagania dopełniające D |
|- zna pojecie momentu dynamicznego |- zna zależność określającą moment dynamiczny |- potrafi obliczyć moment dynamiczny |- potrafi sprowadzić moment bezwładności oraz |
|- wie w jakich stanach pojawia się moment |- zna zależności na określenie czasu rozruchu i|- potrafi obliczyć czas rozruchu i hamowania |moment na prędkość silnika bądź maszyny |
|dynamiczny |hamowania układu napędowego |układu napędowego |roboczej |
|- potrafi wyjaśnić cel sprowadzania momentów |- zna podstawowe zależności opisujące działanie|- uwzględnia w obliczeniach kierunek przepływu |- potrafi dobrać wartości rezystorów |
|maszyny roboczej oraz momentów bezwładności |silnika prądu stałego |mocy |rozruchowych |
|na prędkość silnika bądź maszyny roboczej |- potrafi narysować charakterystykę mechaniczną|- potrafi obliczyć straty mocy w silniku prądu |- potrafi dokonać obliczenia prędkości silnika |
|- potrafi wymienić starty mocy w silniku |silnika prądu stałego oraz wie jak wpływa |stałego |prądu stałego |
|- potrafi dokonać podziału silników prądu |zmiana parametrów na jej kształt |- potrafi dopasować dany sposób rozruchu do danego|- zna charakterystyki i sposoby działania |
|stałego |- zna wykorzystanie regulatorów w układach |typu silnika prądu stałego |regulatorów P, I, PI, PD, PID |
|- potrafi wymienić i omówić sposoby rozruchu,|napędowych |- zna właściwości silnika szeregowego oraz |- potrafi obliczyć straty oraz sprawność |
|hamowania oraz regulacji prędkości |- wie w jaki sposób zmniejszać uchyby |potrafi określić wady i zalety |maszyny indukcyjnej |
|- zna wykorzystanie obwodów sprzężeń |- wie co określają stałe czasowe oraz zna ich |- potrafi dokonać obliczenia stałych czasowych w |- potrafi dobrać rezystory regulacyjne |
|zwrotnych |wykorzystanie |pracy układu napędowego |- potrafi obliczać momenty silnika |
|- potrafi wymienić części składowego układu |- potrafi podać zależność na obliczenie |- potrafi dokonać porównania jednokierunkowego |synchronicznego w układzie napędowym |
|napędowego oraz ich wpływ na sprawność |sprawności układu napędowego |układu napędowego z nawrotnym |- potrafi wyjaśnić działanie układu sterowania |
|- zna rodzaje silników indukcyjnych |- wie jak zmienia się moment w stanach |- zna kryteria doboru nastaw regulatorów |z zachowaniem stałej amplitudy strumienia, |
|- wie co oznacza poślizg ...