Dodaj publikację
Autor
Zbigniew Szymański
Data publikacji
2008-05-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
58

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania dla klasy IV technikum elektrucznego.
 Pobierz (doc, 36,5 KB)

Podgląd treści

TECHNIKUM ELEKTRYCZNE

NR PROGRAMU 2106

ENERGOELEKTRONIKA
przedmiotowy system oceniania
dla klasy IVE

Opracował:
mgr inż. Zbigniew Szymański

Wymagania edukacyjne podzielono na 4 stopnie:

• wymagania konieczne K
• wymagania podstawowe P
• wymagania rozszerzające R
• wymagania dopełniające D.

Przy wystawianiu stopni ustalono następujące kryteria:

1. Stopień niedostateczny ----------
2. Stopień dopuszczający K
3. Stopień dostateczny K+P
4. Stopień dobry K+P+R
5. Stopień bardzo dobry K+P+R+D
6. Stopień celujący K+P+R+D+W

W - wymagania wykraczające , stanowią kategorię poza wymaganiami programowymi i nie są ujęte w wymaganiach Przedmiotowego Systemu Oceniania.

Przewiduje się następujące pisemne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności:

• prace klasowe
• sprawdziany
• odpowiedź ustną

|Wymagania konieczne K |Wymagania podstawowe P |Wymagania rozszerzające R |Wymagania dopełniające D |
|- zna pojecie momentu dynamicznego |- zna zależność określającą moment dynamiczny |- potrafi obliczyć moment dynamiczny |- potrafi sprowadzić moment bezwładności oraz |
|- wie w jakich stanach pojawia się moment |- zna zależności na określenie czasu rozruchu i|- potrafi obliczyć czas rozruchu i hamowania |moment na prędkość silnika bądź maszyny |
|dynamiczny |hamowania układu napędowego |układu napędowego |roboczej |
|- potrafi wyjaśnić cel sprowadzania momentów |- zna podstawowe zależności opisujące działanie|- uwzględnia w obliczeniach kierunek przepływu |- potrafi dobrać wartości rezystorów |
|maszyny roboczej oraz momentów bezwładności |silnika prądu stałego |mocy |rozruchowych |
|na prędkość silnika bądź maszyny roboczej |- potrafi narysować charakterystykę mechaniczną|- potrafi obliczyć straty mocy w silniku prądu |- potrafi dokonać obliczenia prędkości silnika |
|- potrafi wymienić starty mocy w silniku |silnika prądu stałego oraz wie jak wpływa |stałego |prądu stałego |
|- potrafi dokonać podziału silników prądu |zmiana parametrów na jej kształt |- potrafi dopasować dany sposób rozruchu do danego|- zna charakterystyki i sposoby działania |
|stałego |- zna wykorzystanie regulatorów w układach |typu silnika prądu stałego |regulatorów P, I, PI, PD, PID |
|- potrafi wymienić i omówić sposoby rozruchu,|napędowych |- zna właściwości silnika szeregowego oraz |- potrafi obliczyć straty oraz sprawność |
|hamowania oraz regulacji prędkości |- wie w jaki sposób zmniejszać uchyby |potrafi określić wady i zalety |maszyny indukcyjnej |
|- zna wykorzystanie obwodów sprzężeń |- wie co określają stałe czasowe oraz zna ich |- potrafi dokonać obliczenia stałych czasowych w |- potrafi dobrać rezystory regulacyjne |
|zwrotnych |wykorzystanie |pracy układu napędowego |- potrafi obliczać momenty silnika |
|- potrafi wymienić części składowego układu |- potrafi podać zależność na obliczenie |- potrafi dokonać porównania jednokierunkowego |synchronicznego w układzie napędowym |
|napędowego oraz ich wpływ na sprawność |sprawności układu napędowego |układu napędowego z nawrotnym |- potrafi wyjaśnić działanie układu sterowania |
|- zna rodzaje silników indukcyjnych |- wie jak zmienia się moment w stanach |- zna kryteria doboru nastaw regulatorów |z zachowaniem stałej amplitudy strumienia, |
|- wie co oznacza poślizg ...