Dodaj publikację
Autor
Renata Wieczorek
Data publikacji
2008-06-10
Średnia ocena
5,00
Pobrań
69

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to scenariusz dla dzieci trzyletnich z zakresu korelacji wartości moralnych z treściami przyrodniczymi. Tematem zajęcia jest opieka nad kotem. Celem głównym, jest zapoznanie dzieci z właściwym sposobem sprawowania opieki nad kotem oraz dokonywanie przez dzieci prób samodzielnego dokonywania oceny postępowania postaci literackich...
 Pobierz (doc, 868,5 KB)

Podgląd treści


Scenariusz zajęcia z dziećmi trzyletnimi
( korelacja wartości moralnych z treściami przyrodniczymi )

Temat tygodnia: Koty
Temat dnia: Opiekujemy się kotkiem
Treści programowe:(wg programu Moje Przedszkole wyd. MAC EDUKACJA 2002)
- rozwijanie u dzieci pozytywnego stosunku do zwierząt, ( obszar: Ja i przyroda)
- ocenianie postępowania swojego i innych z wyeksponowaniem pozytywnych
cech charakteru ( obszar ,,Konstruuję swój system wartości”. )
- podawanie wzorów do naśladowana ( obszar jw. )
- zapoznanie z określeniem ,, dobry uczynek” i zachęcanie do ich czynienia
( obszar jw.).
Cele ogólne:
- zapoznanie z właściwym sposobem sprawowania opieki nad kotem,
- podejmowanie próby dokonywania oceny postępowania bohaterów literackich,
- wykonanie miski z masy solnej.
Cele operacyjne:
dziecko:
- wie jak należy opiekować się kotem,
- umie ocenić pozytywne i negatywne postępowanie wobec kota,
- potrafi wykonać z masy solnej miskę dla kota.
Środki dydaktyczne:
- kotek (maskotka) ułożony na miękkim posłaniu,
- kotek (maskotka) w klatce,
- listy od kotków,
- płyta z nagraniem piosenki pt.: ,, Kotek Kłopotek”,
- przebranie kota,
- opaski z kotkami dla wszystkich dzieci,
- ilustracje : 1. kotek w klatce
2. kotek na wolności
- kartki z wypisanymi cechami dobrego i złego opiekuna,
- emblematy- buźki ( uśmiechnięte i smutne),
- masa solna.

Przebieg zajęcia:

Dzieci siedzą w kręgu, w środku którego stoją nakryte materiałem koty,
jeden w klatce(Kłopotek) - drugi w miękkim koszyku(Mruczek).
1.Krótka rozmowa z dziećmi na temat posiadanych przez nie zwierząt.
- Czy ktoś w domu ma jakieś zwierzę?
- Jak nazywa się twój piesek (kotek, króliczek…)?
- Kto w domu opiekuje się tym zwierzątkiem?
2.Rozwiązanie zagadki i odsłonięcie zakrytych kotków.
-Rozwiązanie zagadki pomoże wam odgadnąć jacy goście kryją się pod
materiałem.
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. ...
(kot)

Ma okrągłe oczy,
świetnie widzi w nocy,
i widzi, i słyszy,
poluje na myszy. ...
( kot)
3.Odczytanie listów zawieszonych na kotkach.
Nauczycielka czyta listy, w których kotki piszą o swoim dobrym i złym losie.
4.Rozmowa na temat właściwego opiekowania się kotkiem.
Wspólne ustosunkowanie się do losów Kłopotka i Mruczka.
5.Zabawa przy piosence ,,Kotek Kłopotek”.
Jedno z dzieci przebiera się za kotka Kłopotka , reszta bawi się z nim przy
piosence.
6.Dokonywanie oceny właściwego zachowania się opiekuna kota.
Na tabl. zawiesza nauczycielka 2 il.: z kotkiem klatce i na wolności.
-Odczytywanie przez nauczycielkę napisów obrazujących zachowanie wobec
kota.
- Dokonywanie przez wybrane dz. oceny odczytanego zachowania
- Przymocowywanie odpowiedniej buźki pod odpowiednim obrazkiem.
7.Zachęcenie dzieci do zrobienia ,, dobrego uczynku” – miski dla kota.
8.Lepienie z masy solnej miski dla kotka.

Opracowała: Renata Wieczorek

[pic]

[pic]

[pic]

[pic] [pic ...