Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ Z NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO
Przedmiot: gry i zabawy ogólnorozwojowe
Klasa: druga
Temat: W krainie zabawek
Cele lekcji
Cel ogólny: rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej dziecka.
Cele operacyjne:
• wyzwalanie twórczej aktywności dzieci,
• rozwijanie umiejętności tworzenia nietypowych skojarzeń i płynności skojarzeniowej,
• rozwijanie ekspresji ruchowej i werbalnej,
• kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
• rozwijanie śmiałości w prezentowaniu własnych pomysłów.
Metody
– aktywizujące, stymulujące,
– czynne: samodzielne doświadczenia, zadania stawiane do wykonania,
– słowne: instrukcja, objaśnienia, rozmowa.
Formy pracy
praca z całą klasą, praca indywidualna, praca w grupach.
Środki dydaktyczne
zabawki przyniesione przez dzieci, pudło kartonowe, kuferek, kredki, kartki z liniaturą, karta pracy Pociąg z zabawkami, różne przedmioty codziennego użytku.
Przebieg zajęć
1. Zabawa Powitanie.
Nauczyciel mówi: wyobraźcie sobie, że znajdujemy się w bajkowej krainie, gdzie mieszkańcy witają się ze sobą każdego dnia innym sposobem. Na przykład witali się tak:
• W poniedziałek – dotykając się kolanami i mówiąc : dzień dobry.
• We wtorek – podając sobie małe palce u rąk i mówiąc: dzień dobry.
• W środę – dotykając się plecami i mówiąc: dzień dobry.
• W czwartek – stykając ze sobą stopy prawych nóg i mówiąc: dzień dobry.
• W piątek – dotykając się łokciami i mówiąc : dzień dobry.
2. Zabawa Wymyśl przywitanie na sobotę i niedzielę.
Uczniowie w parach wymyślają inne przywitania, a potem demonstrują je pozostałym dzieciom.
3. Zabawa Dokończ wypowiedź.
Prowadzący zaczyna zabawę mówiąc: Dawno, dawno temu...(tutaj zawiesza głos) żył sobie pewien czarodziej. Uczniowie kontynuują, dopowiadając inne zakończenia, np. żyły dinozaury, nie było telewizorów, nie było komputerów, itp.
4. Zabawa Pudełko wyobraźni.
Nauczyciel przygotowuje duże pudełko z przykrywką, w którym z boku wycięte są otwory, w które można włożyć ręce. W pudełku znajdują się zabawki przyniesione przez dzieci. Dzieci kolejno podchodzą do pudła, wkładają ręce w otwory i poprzez dotyk odgadują, jaką zabawkę trzymają w ręce. Mogą dodatkowo powiedzieć, do kogo dana zabawka należy.
5. Zabawa pantomimiczna Podróż (przerwa śródlekcyjna).
Nauczyciel opowiada krótką, wymyśloną przez siebie historyjkę o podróży, a dzieci słuchając naśladują ruchy:
· Płyniemy łódką ( dwoje dzieci siada naprzeciwko siebie w rozkroku, podaje sobie ręce- tworzy łódź)
· Na łące: naśladowanie tańca motyli, żabek , bocianów, pszczółek
· Przedzieranie się przez krzaki ( pokaz ruchem )
· Podnoszenie ciężkich kamieni
· Przeskoki przez kałuże
· Przechodzenie przez kłujące kamyki
· Przejście przez błoto
· Mycie – zabawa „Pralka”(dzieci stoją bardzo blisko siebie, nauczycielka „sypie proszek do pralki, żeby wyprać ich po wycieczce”, następnie „naciska przycisk”, a dzieci naśladują ruchem ciała wstrząsy pralki podczas prania oraz odgłosy pralki). Cykl „prania” można powtórzyć 2-3 razy.
6. Zabawa Kuferek skarbów. Nauczyciel wyciąga z ...