Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ritter von Rodewald, 2023-05-07, ocena:
Sprichst Du Fußball? Raczej - Sprichst du über Fußball? I tutaj też - In welchen Farben sind die Trikots von Borussia Dortmund? Wie sind die Trikots-Farben von Borussia Dortmund?
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Nauczyciel: Monika Wolska
Klasa: I Gimnazjum/ IA (14 uczniów)
Temat: Sprichst du Fussball? – utrwalenie słownictwa związanego z piłką nożną
Cele ogólne:
doskonalenie umiejętności słuchania;
utrwalenie słownictwa związanego z piłką nożną;
kształtowanie umiejętności pracy w zespole;
Cele szczegółowe:
uczeń rozumie proste wypowiedzi w języku obcym;
uczeń wyszukuje i selekcjonuje informacje;
określa główną myśl tekstu;
rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu;
posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych, fonetycznych);
wyraża swoje opinie w języku obcym;
w sposób aktywny przyswaja i utrwala informacje;
zna i stosuje zasadę gry „fair-play”
Metody:
eksponująca
podająca
aktywizująca
Formy pracy:
plenum
praca indywidualna
praca w grupach
praca w parach
Materiały i środki dydaktyczne:
piłki
karty pracy
odtwarzacz CD i płyta z nagraniem
materiały przygotowane przez nauczyciela
ankieta ewaluacyjna
Przebieg lekcji:
Czynności organizacyjne (powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności).
Wprowadzenie do tematu lekcji, uświadomienie uczniom celu lekcji.
Ćwiczenie 1 / Plenum
Werf- Spiel / Rozgrzewka językowa
Uczniowie stoją w kręgu.
Nauczyciel rzuca piłkę do wybranego ucznia i zadaje pytanie dotyczące ostatnio poznanych treści np.: Wer ist dein Lieblingsspieler?(Kto jest twoim ulubionym piłkarzem?), Woher kommt er? (Skąd on pochodzi?), In welchem Verein spielt er?(W jakim klubie gra?), Auf welcher Position spielt er?(Na jakiej pozycji gra?)itd.
Uczeń odpowiada a następnie rzuca piłkę dalej i zadaje podobne pytania.
Ćwiczenie 2 / Plenum
Wortschatz– Runde / Rozgrzewka językowa
Uczniowie siedzą w kręgu.
Uczniowie przekazują sobie kolejno piłeczkę zgodnie z ruchem wskazówek zegara podając słowo w języku polskim, które kolejny uczeń stara się wyrazić w języku niemieckim. Słownictwo dotyczy wskazanego przez nauczyciela zakresu (podczas tej lekcji uczniowie utrwalają słownictwo dotyczące piłki nożnej).
Ćwiczenie 3 / Praca indywidualna (Zał. 1)
Interview mit Joachim Löw / Wywiad z trenerem niemieckiej drużyny narodowej / Rozumienie ze słuchu
Uczniowie otrzymują karty pracy. Każdy z uczniów zapoznaje się z poleceniem i zdaniami odnoszącymi się do treści nagrania.
Uczniowie słuchają nagrania dwukrotnie. Podczas słuchania mogą robić notatki.
Nauczyciel sprawdza z uczniami poprawność zaznaczonych odpowiedzi.
Ćwiczenie 4 / Praca w grupie
Fliegenklatschen-Spiel / Ćwiczenie rozluźniające
Kartki z kolorami (piłki) wiszą na tablicy.
Uczniowie podzieleni na 2 drużyny („niebiescy” i „zieloni”) stoją w dwóch rzędach. „Łapki” leżą na podłodze.
Nauczyciel mówi kolor np.: gelb (żółty). Pierwsza osoba z drużyny podnosi „łapkę” i uderza we właściwy kolor. Najszybszy wygrywa, zyskuje punkt dla drużyny. Nauczyciel wskazuje kolejny kolor itd.
Drugim poziomem trudności może być pytanie: In welchen Farben spielt Borussia-Dortmund? Uczniowie muszą odgadnąć kolory i jak najszybciej wskazać je na tablicy.
Ćwiczenie 5 / Praca w ...